Welke goede daad heb jij vandaag verricht?

Ik weet niet wat het is maar sinds enkele jaren ben ik meer en meer een vogel voor de kat als het aankomt op tragische verhalen van jonge mensen die kanker krijgen en terminaal zijn met een jong gezin.

Ik ben zelf hulpverlener en zie en hoor al 10 jaar de meest schrijnende situaties. Sinds ik zelf papa ben merk ik dat ik toch vaak denk aan de kwetsbaarheid van het leven.

Vandaag weer 50 euro gestort op een gofundme pagina van een jonge vader die terminaal is.

Vroeger zou ik nooit 50 euro doneren omdat ik daar totaal niet mee bezig was. Nu doe ik niet anders.

Collega zijn kindje (3j) heeft leukemie. Enkele collega's hebben daar een gofundme voor opgestart, na een week zitten ze al aan 7000€.
Ik ben normaal gezien niet iemand die goede doelen steunt, maar voor zo iets heb ik het wel over.

Ma echt hé. Ik weende vroeger zelden.

Sinds de kinderen er zijn, is dat een ramp. Een liedje, een fragment uit een actiefilm (ja, een actiefilm) of iets anders waar het een beetje melig komt en ik heb het zitten. Hoe onnozel het ook soms is.

Ge zit dan met uw vrouw in de zetel te kijken naar iets onnozel, moet ik plots beginnen uitleggen dat er iets in mijn oog zit.
Herkenbaar..

Ik heb bvb zitten bleiten als een kind toen in The Walking Dead Carl neergeschoten werd in die scene met dat hert. (begin seizoen 2 dacht ik)

Ik ben normaal gezien niet iemand die goede doelen steunt, maar voor zo iets heb ik het wel over.
Dat is dan ook gewoon omdat je daar dichter bijstaat en kunt zien dat het goed gebruikt gaat worden.

kid-thumbs-up.gif

Collega zijn kindje (3j) heeft leukemie. Enkele collega's hebben daar een gofundme voor opgestart, na een week zitten ze al aan 7000€.

Herkenbaar..

Ik heb bvb zitten bleiten als een kind toen in The Walking Dead Carl neergeschoten werd in die scene met dat hert. (begin seizoen 2 dacht ik)
Jij kon toen ook nog niet weten dat je dat rotventje zou haten na een seizoen of 4. CORAL.

Van ik was dat tijdens Frozen. Papa heeft jullie gefopt hoor, 't zijn geen echte traantjes. Hahahahaha.

Jij kon toen ook nog niet weten dat je dat rotventje zou haten na een seizoen of 4. CORAL.

Van ik was dat tijdens Frozen. Papa heeft jullie gefopt hoor, 't zijn geen echte traantjes. Hahahahaha.
Onzen oudsten was toen ook ongeveer die leeftijd, dus herkenbaar..

Mijn "truc" is een fles cola bij mij zetten, en als ik het voel opkomen een grote slok nemen en zeggen dat mijn ogen tranen van de "prik" van de cola :unsure:

Begin augustus op de Lokerse Feesten kreeg ik het ook moeilijk toen Flogging Molly If I Ever Leave This World Alive speelde. M'n schoonbroer die naast mij stond had het opgemerkt en toen ik om drank ging vroeg hij aan m'n vrouw of alles ok was met mij :giggle:

Dat nummer doet me enorm hard denken aan m'n overleden grootouders, en dat live zien/horen deed wat met me.

Zal ik voortaan de volgende goede daad verrichten en als ik een man emotioneel zie worden en dat KEIHARD zie onderdrukken, zal ik de dochter die man aanwijzen en zeggen: "Zie je die meneer? Die is bang om te tonen dat hij verdriet heeft... Jammer hè? Misschien moeten wij hem wel een knuffel gaan geven?"
😈😘

Zal ik voortaan de volgende goede daad verrichten en als ik een man emotioneel zie worden en dat KEIHARD zie onderdrukken, zal ik de dochter die man aanwijzen en zeggen: "Zie je die meneer? Die is bang om te tonen dat hij verdriet heeft... Jammer hè? Misschien moeten wij hem wel een knuffel gaan geven?"
😈😘
Dat mag je altijd doen bij mij. Ik ben een enorme knuffelaar. 😊

(Zie m'n edit trouwens)

Vandaag in de krant het verhaal gelezen van jonge kerel (19) die terminaal is.
Zijn droom is om nog een oude BWM te restaureren zodat ie toch een legacy heeft.

Het is iets wat ik normaal nooit doe maar toch maar €5 gestort. Hopelijk verlaat hij de wereld met een ietwat positief gevoel.

Juist voor dat ge verlof hebt toch maar op een zaterdag gaan werken omdat ze het mooi gevraagd hebben en om een klant uit de problemen te helpen .

(Baas zal er waarschijnlijk meer met verdienen dan ik maar t’is een goeie klant en kom er goed mee overeen dus …met plezier gedaan . ;) )

nieuwe set boxen aan pc gesloten,

en een oud 4.1 surround setje gratis weg gegeven aan een onbekende vanop facebook marketplace.

Dingdong aan de deur.
Wafel en koekenverkoop KGK vlaanderen.
Heb maar een pak wafels gekocht.

Toch even opgezocht en gelukkig is het legit

sms Remco 4342 t.o.v. “”Warmste Week”” en da 4x per dag ,tot einde actie (een goeie 3 maanden ) Wie weet win ik de rode trui uit de ronde van Spanje .
:woohoo: ( Geen 2 maar het is 3 maanden .eikel .)

Laatst bewerkt door een moderator:
gisteren naar de quick geweest met kortingsbonnen.

ik heb 3 pagina's kortingsbonnen, maar heb natuurlijk maar 1 pagina nodig voor onszelf.

heb die 2 andere pagina's daar op een tafeltje binnen gelegd, en na enkele minuten waren er al nieuwe "klanten" die, die bonnen aan het uitscheuren waren om te kunnen gebruiken :)

en dan ook nog voor morgen had ik 2 tickets voor plopsa land die gingen vervallen, maar met het mindere weer, en dat wij al geweest zijn eerder dit jaar, beslist die gratis weg te geven op mijn FB pagina. direct collega en zijn kindje gelukkig kunnen maken er mee :)

Carwash met de wagen. Staat daar een jong kereltje die vooraf de auto volledig afspuit en achteraf de auto wat opblinkt. Normaal altijd druk daar dus dat gebeurd allemaal nogal snel.

Ik was daar alleen en dat manneke nam echt zijne tijd om den auto af te spuiten. Achteraf ook tijd genomen hem op te blinken. Ik had reeds betaald. Toen hij wegliep hield ik hem tegen en duwde 5 euro in z'n handen. 'Voor uw schoon werk'.

Dat manneke z'n ogen fonkelden. 'Oh zeg, merci meneer, prettig weekend hé meneer'.

Made my day.

Maandag onderweg naar huis met de fiets in de gietende regen.
Zie ik een smartphone op de baan liggen naast een auto.
Toch eens gaan aanbellen in de buurt of niemand zijn telefoon kwijt was, en ja, hij is terug bij eigenaar.
Die was fameus content

Terug
Bovenaan