Kort samengevat mijn historiek (Om even aan te tonen dat mensen ook eens mogen stilstaan bij de andere zijde van de medaille. Ik sleur toch vrij veel baggage met mij mee)
- Ik ben geadopteerd op mijn 1ste verjaardag als baby. Mijn 2 oudere zussen zijn afkomstig van Indië en waren 5 jaar toen ze naar België kwamen. Ikzelf ben afkomstig van ... België. Ze hebben mij weggenomen bij mijn echte ouders omdat ... zucht ...
- Mijn echte vader is overleden door op een dag stomdronken met zijn motor tegen ne paal te rijden. (Hij was alcoholieker)
- Mijn echte moeder leeft nog, maar ze is een sukkeltje waar ik geen enkele klik mee heb (ik zie niks van mij in haar) en ik wil ze zo veel mogelijk vermijden gelijk de pest (zo erg is het).
- Mijn echte broer (ik had een broer) heeft zelfmoord gepleegd. Hij heeft nog geprobeerd iets van zijn leven te maken na een traumatische jeugd, maar heeft zijn vrouw op een dag betrapt met een ander in bed en is daarna onder ne trein gesprongen. Ik heb hem helaas nooit levend gezien, daarvoor was het te laat. Mijn echte moeder is blijkbaar NIET komen opdagen op zijn begrafenis en dat neem ik haar enorm kwalijk.
- Mijn adoptiezussen hebben beiden beroepse gedaan. Dus de druk op mij was sinds mijn jonge jaren enorm groot om er iets van te maken op school. Het resultaat: Op mijn 21ste had ik nog steeds geen deftig diploma. En ik zat daar echt heel erg mee in. Daardoor scheelde echt niks of ik had zelfmoord gepleegd. Ik heb net op tijd dan iemand leren kennen en ze heeft mij min of meer toen gered en ervoor gezorgd dat ik terug op het correcte paadje ben geraakt. Helaas is die relatie afgesprongen en op het einde was er alleen nog haat langs haar zijde.
- Mijn oudste zus is nadien ook overleden aan een overdosis drugs. Mijn andere zus heeft het contact plots verbroken met de familie en toen onze adoptievader van kanker stierf zei ze aan de telefoon tegen mij: "Oh leuk! Dan kan ik 3 dagen op verlof gaan." Ik ga hier verder niet op in. Maar dat ze dit tegen mij zo op die manier zei was ne ferme knak.
- Toen ik 22 jaar was -na die laatste relatie die er stevig op heeft ingehakt- heb ik voor mijzelf uitgemaakt dat ik alleen nog een vriendin zou nemen die mij nam zoals ik echt ben (niet dat ik geen moeite meer wilde doen maar ik was het beu mij anders te moeten gedragen speciaal voor een lief).
- Het gevolg? Je kan het al raden. 7 jaar lang stond ik gewoon 100% 'droog'. Toeval zeker? Maar het feit was dat ik mij heel erg eenzaam voelde op relationeel vlak. En ja dan geeft een vrouw eindelijk je een beetje aandacht en dan blijkt ze de dag na ons huwelijk 'plots' te stoppen met werken. (En mensen mogen hier mij gerust voor uitlachen maar dat is eigenlijk het minste van mijn zorgen)
- In die zin ben ik veel te goed voor deze wereld. Iemand anders had al lang gescheiden geweest van haar maar ik ben iemand die niet snel opgeeft. Maar stilletjes aan word ik dat natuurlijk ook wel beu. Het wordt toch eens tijd dat ik aan mijzelf ga denken. Ik ben wel iemand die hier niet licht overgaat dus ik probeer het eerst allemaal goed in te plannen en er goed over na te denken en blah blah ..
---
Ik heb het geprobeerd beknopt te houden. Ik heb de diepgaandere details allemaal achterwege gelaten.
Ter info: Ik sta trouwens helemaal niet negatief in het leven. In tegendeel. Dat is een misopvatting. Maar ik vind dat verhalen zoals hierboven vrij weinig aan bod komen dus ik wilde dit toch even delen.