Welke levensbeslissingen had je graag anders genomen?

Qua bitcoin, om in die tijd crypto te kopen, moest je je niet enkel serieus verdiepen in bitcoin en de stap willen zetten, maar had je ook praktische informatie nodig, zoals welke exchanges betrouwbaar zijn en hoe je BTC zelf kan opslaan.
Ik had bijv. in begin 2014 in account aangemaakt op Mt. Gox, destijds de grootste crypto exchange. Ik had de KYC-procedure net doorlopen, toen Mt. Gox stopte. Gelukkig had ik nog geen geld gestort op mijn Mt. Gox account.
De kans lijkt me reëel dat als je tijdens de beginjaren BTC kocht, dat je het in het loop van de jaren die BTC zou hebben kwijtgespeelt, omdat het bewaren complexer was.
Nu zijn de exchanges veel professioneler geworden en is alles veel toegankelijker.
Achteraf is het steeds makkelijk praten om te weten op welke platforms je best moest zitten voor crypto en om 'had ik maar ...' te zeggen.

Laatst bewerkt:
Ik heb geen enkele spijt van mijn leven en zou eigenlijk niets anders doen. Moest ik "geforceerd" worden om 1 ding toch anders te doen dan zou het zijn dat ik in het middelbaar meer mijn best zou gedaan hebben. Ik heb heel mijn schoolcarrière eigenlijk niet echt geprobeerd, waardoor ik uiteindelijk zonder enige moeite in TSO een diploma gehaald heb en met een absoluut minimum aan moeite een professionele bachelor gehaald heb.

Bij wat testen op latere leeftijd was daar ook een verklaring voor en had ik met de juiste motivatie/volwassenheid mogelijk wel moeite kunnen doen in het middelbaar en had ik mogelijk wel "de manier" gevonden om mezelf in te zetten voor studies. Soms vraag ik mij wel eens af wat ik in dat geval gedaan had met mijn leven.

Maar zoals gezegd, zeer tevreden met mijn leven en "willen veranderen" wil ik niets.
Exact hetzelfde hier. Vroeger meer gespijbeld dan effectief naar school geweest, deels ook door de omstandigheden waarin ik ben opgegroeid. Heel m´n leven lang te horen gekregen hoe ´slim´ ik wel niet was, maar met moeite mijn BSO afgemaakt want het interesseerde mij geen fluit.

Na jarenlange kutjobs en slecht loon uiteindelijk per toeval in de zorgsector terecht gekomen en dan maar voor een bachelor gegaan (nog steeds bezig) waar ik met heel weinig moeite heel goede cijfers haal.

Ik ben tevreden dat mijn (soms heel onlogische) beslissingen me hebben gebracht op het punt waar ik nu ben, maar heb wel vaak een ´wat als´ gevoel bij het middelbaar, want daar is het toch serieus mis gelopen. Mits andere omstandigheden had mijn leven er compleet anders uit gezien en een tegenovergestelde geweest van hoe het nu is.

Veel van die zaken zijn ook terug te leiden naar het overlijden van mijn vader op zeer jonge leeftijd. Ondanks dat ik door mijn job vaak geconfronteerd ben met de dood en daar goed mee om kan besef ik wel vaak dat een ´banaal overlijden´ iemand anders z´n leven wel 180° kan doen keren.

Heb het ook zelden moeilijk gehad bij het overlijden van een patient, maar er is eens een overlijden geweest van een jonge vader en iets daarna stonden zijn 2 kinderen van pakweg 5 jaar naast mij. Toen heb ik toch serieus tegen de tranen moeten vechten.

Ohja, en de bitcoin hype. Ben zelf totaal niet op de hoogte van die zaken en heb er ook weinig interesse in, maar ik ken wel enkele personen in mijn omgeving wiens leven daardoor helemaal is veranderd.

Misschien toch graag es geprobeerd in het Belgisch Leger...

Maat van mij zijne zoon is nu bezig, als ik die avonturen hoor, had ik er toch graag es van geproefd.
Ik zeg niet dat het 100 % zeker mijn roeping ging geweest zijn, of ging gebleven hebben.
Maar niet geprobeerd is altijd gemist imo.

Nuja, je moet er na je 34e levensjaar niet meer aankloppen, en begrijpelijk ook natuurlijk.
(en als reservist geen zin)

Misschien toch graag es geprobeerd in het Belgisch Leger...

Maat van mij zijne zoon is nu bezig, als ik die avonturen hoor, had ik er toch graag es van geproefd.
Ik zeg niet dat het 100 % zeker mijn roeping ging geweest zijn, of ging gebleven hebben.
Maar niet geprobeerd is altijd gemist imo.

Nuja, je moet er na je 34e levensjaar niet meer aankloppen, en begrijpelijk ook natuurlijk.
(en als reservist geen zin)
Terug legerdienst invoeren, dan mag iedereen eens proeven :)
Ik heb mij daar goed geamuseerd (Medische component), maar veel van mijn kameraden waren blij dat het afgelopen was.
Stormfuselier is niet zo leuk op oefening in de winter in Vogelsang, wij zaten lekker warm in onze ambulances (Unimog).

Probleem is dat er ook in het leger héél véél niet avontuurlijke jobs zijn die ingevuld moeten geraken, voor de plezantste zijn het meestal de best of de best die die jobs krijgen, logisch ook om operationeel vlot te lopen.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan