Ik zou eens wat rondlezen (op het forum en elders) en dan wat zaken uitproberen gewoon. Uiteindelijk moet je iets graag doen om te vol te houden. Bij eniac is dat lopen, bij mij powerlifting, bij andere fietsen, zwemmen, enz. Ik denk dat het altijd wel neerkomt op in het begin even volhouden, maar daarna is je eigen grenzen verleggen toch wel een aangenaam doel vind ik.
Zelf was ik een zeer onsportief kind, mijn ouders hebben me ook nooit echt voorgesteld iets van sport te doen, wat ik achteraf een beetje spijtig vind. Lopen tijdens LO ofzo was dan altijd een pijnlijke ervaring want ik had een slecht conditie (combinatie van niets doen en beide ouders die rookten). Na het middelbaar zo eens met een vriend wat krachttraining gaan doen, en nu al jaren daarmee bezig. Als ik zelf ooit kinderen heb ga ik toch proberen ze van enkele sporten te laten proeven.
Bij mij was het juist het tegenovergestelde. Ik was een heel erg sportief kind. Tot mijn middelbare leeftijd speelde ik voetbal. Ik hou van teamsporten in het algemeen, maar ik heb daar ook geen conditie meer voor. Ik denk dat ik me ook niet meer op het gemak zou voelen, als ik in een team terecht kom met allemaal onbekenden. Ik vraag me vooral af hoe men in godsnaam eenzame sporten zoals lopen, fietsen, zwemmen kan volhouden. Is dat puur wilskracht en doorzettingsvermogen?

En dat kon je niet eens aan het begin van sessie 1 gezegd hebben ofzo?