Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het zal dan toch al serieus moeten mis gaan voor pogacar als hij dat nog gaat weg geven.

Over Milan San Remo spreek ik me niet uit want Jumbo is wat voeding en rust en alles errond wel de beste ploeg die er kan zijn. Het kan dus idd zijn dat hij ze daar toch allemaal naar huis rijdt.

Maar voor je kapot te rijden op een ronde die je toch niet kan winnen.. Tja.. Waarom?
Testen? Wedstrijd km's doen.. Heeft heel de klim quasi eigen tempo gereden.

Het zal dan toch al serieus moeten mis gaan voor pogacar als hij dat nog gaat weg geven.

Over Milan San Remo spreek ik me niet uit want Jumbo is wat voeding en rust en alles errond wel de beste ploeg die er kan zijn. Het kan dus idd zijn dat hij ze daar toch allemaal naar huis rijdt.

Maar voor je kapot te rijden op een ronde die je toch niet kan winnen.. Tja.. Waarom?
Dezelfde reden als VDP in Kuurne?
Wedstrijdritme opdoen met een doel. En zo direct kijken waar hij staat op het vlak van ronden rijden. Ik geloof er wel in.

Ik kan fout zijn maar ik heb de indruk dat VA ook een beetje aan het trainen om te zien hoe ver ie staat voor eventueel de groene trui in de Tour te grijpen. Overal mee sprinten en bergop ook een paar keer testen om te zien of hij ook daar puntjes kan stelen voor die trui. VA heeft meerdere hoofddoelen en de groene trui is er één van. (Allé ja als hij een vrijere rol krijgt in de Tour dit jaar dan zie ik niet welke andere doelen ie heeft dan ritwinst pakken en die trui).

Ik kan fout zijn maar ik heb de indruk dat VA ook een beetje aan het trainen om te zien hoe ver ie staat voor eventueel de groene trui in de Tour te grijpen. Overal mee sprinten en bergop ook een paar keer testen om te zien of hij ook daar puntjes kan stelen voor die trui. VA heeft meerdere hoofddoelen en de groene trui is er één van. (Allé ja als hij een vrijere rol krijgt in de Tour dit jaar dan zie ik niet welke andere doelen ie heeft dan ritwinst pakken en die trui).
Ik hoop echt dat hij dat gaat mogen doen maar het zal nog niet dit jaar zijn.

Nu Dumoulin uit is, en de kans nog kleiner is da Roglic de tour wint, denk ik wel dat ze Wout zullen inzettn hoor groen en winst in enkele etappes

Er is Wout belooft dat hij een iets vrijere rol zou krijgen in de Tour en dat hij voor de groene trui mag gaan.
Ik kan zelf zijn contract niet inkijken maar naar het schijnt staan daar ook bepaalde garanties in.

Maar natuurlijk, als Roglic in de shit zit (een slechte dag) dan zie ik toch de ploeg teruggrijpen naar VA om hem bij te staan. Ik zie VA dat dan ook niet weigeren.

Ik zie hem anderzijds, ook wel eens mee gaan in een ontsnapping (een vrijgeleide krijgen), en dan op het einde zichzelf laten inlopen om Roglic nog bij te staan bijvoorbeeld en zo een dubbelslag te slaan.

Het is niet ideaal en de groene trui wordt moeilijk, maar ik zou het toch niet zomaar uitsluiten. Idealiter gaat Jumbo voor de dubbel, maar de gele trui blijft natuurlijk het hoofddoel hé.

WVA wordt er “al” 27 in september. Hij moet het ijzer smeden als het heet is (groene trui). Vraag is inderdaad of dat mag.

WVA wordt er “al” 27 in september. Hij moet het ijzer smeden als het heet is (groene trui). Vraag is inderdaad of dat mag.
In theorie had hij hem vorig jaar al moeten / kunnen pakken. Maar soit
Als jumbo nog eens zo'n stoot tegenkomt zoals vorig jaar zal hij toch niet meer zo knechten denk ik.

Dit jaar gaat Pogacar met zijn ploeg de Tour ook moeten dragen als titelverdediger. Hopelijk biedt dat wat ademruimte voor Wout.

Ik kan me niet voorstellen dat die geen enkele fiets meer hebben. Is miss dan wel een brolfiets, maar moet toch voldoende zijn om voorlopig op te trainen.
Vind het ook wel frappant want in zijn junior tijd bij Avia had had hij een SWorks tijdritfiets van QST ter beschikking alsook stuk of 7 QST ploegfietsen..

Dit jaar gaat Pogacar met zijn ploeg de Tour ook moeten dragen als titelverdediger. Hopelijk biedt dat wat ademruimte voor Wout.
Ik zou niet meteen stellen dat UAE de Tour gaat moeten dragen. Ik zie dat trouwens ook niet gebeuren. Uiteindelijk gebeurt dat toch meestal wel door de sterkste blokken en dat gaan wederom Jumbo Visma en Ineos zijn.

Pogacar heeft trouwens vorig jaar de Tour gewonnen, dus die kan eigenlijk rondrijden met de wetenschap dat het niet 'hoeft'. Het zou geen schande zijn als dit jaar 'm niet pakt hè, terwijl het voor Roglic toch wel stilaan money time wordt. En in het kamp Ineos hebben ze na vorig jaar toch ook 't een en 't ander goed te maken.

Kan je mij enkele voorbeelden geven waar Alaphilippe, Kwiat en Valverde massasprints winnen?
Had de vraag opmerking te snel gelezen. Ik gaf voorbeelden van mannen die ooit hebben meegedaan in massasprints (Kwiat reed in 2013 meermaals top 4 in Toursprints) of in groepssprints de betere sprinters (Sagan vs Alaphilippe, Valverde vs Zabel, ...) geklopt hebben.

Valverde heeft wel massasprints op lager niveau (https://www.procyclingstats.com/race/vuelta-a-burgos/2004/stage-2) en groepssprints tegen mannen als Zabel en Freire gewonnen. Op het wk van 2005 moest die enkel een compleet losgeslagen Boonen voorlaten bv. Die man kon dat echt wel, maar deed het niet veel en was een veel betere klimmer dan Van Aert.

Ik geef mijn ongelijk in deze stelling wel toe hoor. :p Had iets anders in mijn hoofd.

Aha! Ik dacht dat er één was, maar vond hem niet direct. Die moet vooral nooit sprinten omdat in zijn ploeg voldoende sprinters aanwezig zijn. Volgens mij moet die niet onderdoen voor Sagan enz.

Alaphillipe massasprint... effe overdrijven anders. Een uitgedund peloton misschien maar daar stopt het wel. Vorig jaar in de waaier rit in de Tour probeerde hij zich ook te plaatsen. Dat was niet meteen een succes.

Of allaphilippe. Een puncher maar draait toch ook altijd maar langer mee in de bergritten.

Ik denk met het oog op volgend weekend dat VDP hier nu toch wel de slimste is en al wat uitbolt.

Van aert zit hier nu alles te geven voor een 2de plek terwijl Milan San Remo toch hoger op lijstje stond. Er zit wel een week tussen maar ja..
Waarom MSR? Die staat al op zen palmares... als je kan dubbelen, graag maar MSR gaat geen hoofddoel zijn.

Van Aert kan overigens een enorm volume aan. Die verteert dit wel hoor. Trouwens als je top wil zijn volgende week dan is vandaag diep gaan zeker niet verkeerd.
Morgen is nog een pittig ritje maar maandag is vrij easy normaal, zal niet zo intensief zijn. Dinsdag is super kort dus dat geeft weinig extra fatigue. Normaal moet hij voldoende hersteld zijn voor San Remo. Mag geen excuus zijn.

Pogacar heeft trouwens vorig jaar de Tour gewonnen, dus die kan eigenlijk rondrijden met de wetenschap dat het niet 'hoeft'. Het zou geen schande zijn als dit jaar 'm niet pakt hè, terwijl het voor Roglic toch wel stilaan money time wordt. En in het kamp Ineos hebben ze na vorig jaar toch ook 't een en 't ander goed te maken.
Idd, Bernal ging volgens sommigen hier anderhalf jaar geleden de Tour de komende jaren overheersen en daar wordt zelfs niet meer over gesproken 😶

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan