Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Allemaal goed en wel maar als je ziet hoeveel fietsen of hoeveel geld in fietsen steekt van sommige liefhebbers op dit forum (check het mtb/fiets topic maar eens), dan zou je van een prof toch ook die liefde voor de fiets verwachten.Waarom niet? Waarom zou je duizenden euro's uitgeven voor iets wat je normaal van je werkgever ter beschikking gesteld krijgt? De vergelijking is niet helemaal hetzelfde omdat ik die auto niet strikt nodig heb voor mijn werk en een fietser zijn fiets wel... maar zoals gezegd, hij heeft nog alt een MTB.
Trouwens... we weten allemaal dat het niet evident is om zomaar een fiets te kopen de dag van vandaag.
Dan moet de ploeg maar zien dat hij andere fiets krijgt?Allemaal goed en wel maar als je ziet hoeveel fietsen of hoeveel geld in fietsen steekt van sommige liefhebbers op dit forum (check het mtb/fiets topic maar eens), dan zou je van een prof toch ook die liefde voor de fiets verwachten.
Dat hij niet investeert in een fiets van 10k, logisch. Maar dat je enkel maar een mtb hebt? Wat als je net stukken hebt aan je enige prof-fiets op het moment dat je onder contract zit? Dan zou ik zorgen dat ik toch ook een back-up fiets heb die budgettair past voor die prof.
Enkele jaren geleden vertelde Vanmarcke dat hij een enkele autorit van een 3-tal uur moest ondernemen voor een fietsonderdeel te gaan halen in het service center van de ploeg (Belkin of LottoNL-Jumbo geloof ik).Dan moet de ploeg maar zien dat hij andere fiets krijgt?
Als mijn laptop van het werk kapot is pak ik ook mijn prive-laptop niet ze
Je kan ook naar de lokale FM gaan en dan is het wss de dag zelf gemaakt (tenzij specifiek stuk)Enkele jaren geleden vertelde Vanmarcke dat hij een enkele autorit van een 3-tal uur moest ondernemen voor een fietsonderdeel te gaan halen in het service center van de ploeg (Belkin of LottoNL-Jumbo geloof ik).
Ideaal lijkt mij dat niet, om een volledige dag in de auto door te brengen als beroepsrenner.
Als je daarentegen ook over een eigen fiets beschikt, kan je daar misschien 2 dagen op trainen en dat fietsonderdeel per post laten overkomen.
Maar het voorbeeld dat hier aangehaald wordt is dat hij geen ploeg had, dus niemand om hem een fiets te geven. Dan moet je maar zorgen dat je er zelf één koopt om je job te kunnen blijven doen.Dan moet de ploeg maar zien dat hij andere fiets krijgt?
Als mijn laptop van het werk kapot is pak ik ook mijn prive-laptop niet ze
Die mannen hebben wisselstukken in hun sponsordeal hé. Die gaan dan niet eventjes gaan betalen bij een lbs.Je kan ook naar de lokale FM gaan en dan is het wss de dag zelf gemaakt (tenzij specifiek stuk)
En die mogen dus ook niet op een reservefiets rijden die niet van die sponsoren is.Die mannen hebben wisselstukken in hun sponsordeal hé. Die gaan dan niet eventjes gaan betalen bij een lbs.
Maar dit alles is toch echt té gek voor woorden (we hadden het al over hun lonen). Geen reservefiets noch onderdelen krijgen... Met een trainingfiets van godbetert €1500 kunnen die mannen toch ook uit de voeten. Belachelijk dat ze dat dan zelf moeten betalen met hun hongerloon.
Je kan natuurlijk blijven excuses zoeken en vinden.En die mogen dus ook niet op een reservefiets rijden die niet van die sponsoren is.
En als je geen ploeg hebt ben je geen prof he dan ben je werkloos
Die contracten zijn niet om te lachen, zijn belachelijk gedetailleerd en met een hele rist aan sancties. Ja, sponsoren doen daar ERG lastig over. Er zijn renners die zweren bij zadels van merk X. Als merk Y dan sponsor is van de ploeg, en die hun zadels zijn niet naar de meug van de renner, dan kost het heel wat armgewring zodat een renner toch met zadel X mag blijven rijden, en dan worden de logo's afgeplakt. We spreken over een logootje van 2cm² hé. Idem voor banden bvb (zie je wel meer in de cross dan op de weg, omdat daar compounds en profielen wel wat belangrijker zijn).Maar alsof een sponsor dan moeilijk gaat doen als hij speelt met de schoenen van een ploegmaat die toevallig van een ander merk zijn.
Gewoon uit nieuwsgierigheid... Toen Wout enkele jaren geleden week na week op zijn doos kreeg van Matthieu in het veldrijden en geen interviews meer wou geven en altijd te laat was op het podium omdat "hij eerst moest losrijden"... was dat toen ook van maturiteit ? Gewoon een vraagje hoor....Wout, is veel volwassener dan VDP als Wout verliest geeft hij toe dat de andere nog beter of fitter was, VDP vlucht weg na de rit van gisteren... zelfde leeftijd maar wat een verschil in maturiteit.
Denk dat hij hier gewoon voor de boni's ging. Maar hij zet vdP wel perfect af natuurlijk.Wout jongen, wat doe je, laat die rit toch aan Stybar desnoods.