Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Slim hé van VdP, en zijn recht om in het wiel van Wout te blijven zitten. Maar dan zo'n zegengebaar maken van "Ik zen wel de man hé", terwijl uw grootste concurent voor u de kastanjes uit het vuur haalt... Ik denk daar wat van.

Wout jongen, wat doe je, laat die rit toch aan Stybar desnoods.
Goh ja, in beide gevallen wint hij de rit niet. Nu wordt hij tenminste nog 2e en heeft hij nog extra bonificaties.
Ik weet niet of iemand het nog dicht had gereden... enkel VdP misschien

VDP staat dichter in het klassement dan Stybar he.
vdP krijgt 20 seconden rond zijn oren in de tijdrit EN kan zaterdag wrs niet volgen bergop of misschien wel volgen maar gaat Van Aert er niet afrijden.

Van Aert laat zich hier wel weer een beetje pakken in de acceleratie. Mathieu gaat net iets vroeger aan en zijn versnelling uit die bocht is sowieso al groter. Wout gaat in San Remo al moeten hopen dat de sprint mooi aangetrokken wordt, als het mano-a-mano is op de Via Roma en ze komen niet aan hoge snelheid naar de laatste 500m heeft hij weinig kans tegen vdP.

Morgen wordt het hopelijk toch een zalig ritje en zet Pogacar toch vol aan vanaf de voet om zoveel mogelijk voorsprong te pakken op wout (voor die TT)

Maar waarom zou je paar duizend euro spenderen aan iets dat je niet nodig hebt?
Reserveschoenen hebben die ook allemaal hoor (voetballers ook, verschillende noppen enzo) maar denk niet dat een doelman een goal in zijn garage heeft staan moest die op de club gepikt worden bv!
Of moet een f-16 piloot ook zijn eigen toestel hebben voor als dat van het werk kapot is?

Van Aert was geen noodgeval he + de ploeg heeft dat allemaal voorzien (zijn nog veldrijders bij TJV)

Hij heeft een fiets (mtb) dus kan trainen
Als je zo'n belachelijke vergelijkingen wil maken, dan doe ik niet meer mee.
Betaalt jouw werkgever ook jouw onderbroek of ga je zonder werken?

Een voetballer die niet gesponsord wordt, die zal zelf zijn voetbalschoenen kopen als die met zijn eigen geprefereerd merk wil spelen. Of die koopt zelf op maat van zijn benen een stel customized 3D-geprinte scheenlappen.
Als je als voetballer werkloos valt, dan ga je ook loopschoenen kopen om je conditie te onderhouden en doe je dat niet op uw espadrilles.

Van Aert was geen noodsituatie, maar hij rijdt daar ook op een fiets van een ander merk dan het fietsenmerk dat Jumbo-Visma gebruikt. Dat was mijn punt net.
Die contracten zijn niet om te lachen, zijn belachelijk gedetailleerd en met een hele rist aan sancties. Ja, sponsoren doen daar ERG lastig over. Er zijn renners die zweren bij zadels van merk X. Als merk Y dan sponsor is van de ploeg, en die hun zadels zijn niet naar de meug van de renner, dan kost het heel wat armgewring zodat een renner toch met zadel X mag blijven rijden, en dan worden de logo's afgeplakt. We spreken over een logootje van 2cm² hé. Idem voor banden bvb (zie je wel meer in de cross dan op de weg, omdat daar compounds en profielen wel wat belangrijker zijn).

Zelfde reden als waarom Wout Van Aert vanaf 1 januari met een "Jumbo Visma"-fiets reed in de cyclocross hé. Ploeg is overgestapt op Cervélo, maar de Cervélo crosser was nog niet beschikbaar. Maar het is dan niet dat Van Aert op zijn Bianchi Zolder Pro van vorig jaar mocht rijden. Allé, dat heeft hij wel gedaan, maar die moest dan overspoten worden in zwart/geel, zonder ook maar enige vermelding van Bianchi.

Of herinneren we ons het drama rond Rohan Dennis, die de tijdrijdersfiets van Merida (ploegsponsor) maar prut vond, alsook de gesponsorde kledij, en liever op zijn BMC reed met KASK helm, en daardoor bedankt werd voor bewezen diensten bij de ploeg en zijn contract ontbonden werd.
Je onderschrijft mijn punt net. Hoe vaak er ook een dispuut is, er wordt altijd een oplossing gevonden.

Dennis werd enkele weken na zijn contractontbinding bij Merida Wereldkampioen tijdrijden. Dat zal hij niet gedaan hebben op zijn mtb die hij nog in het tuinhuisje had staan.

Wout jongen, wat doe je, laat die rit toch aan Stybar desnoods.
Idd klopt wel wat je zegt maar ik denk dat hij eerder dat gat toereed voor de bonificatieseconden.. met het oog op het klassement. Perfecte leadout voor Vdp achteraf gezien!

Het zegegebaar van Vdp was weer overdreven.. precies een vat frustraties dat openbarst. Niet netjes ten opzichte van uw collega renners.

Op dat niveau van sport is zo goed als iedereen gesponsord.

Ja, voor de linksachter van FC Poelkapelle, of Romain Dendeurslagher, de winnaar van De Acht van Duffel 2014 zal het zo nauw niet steken.

Gewoon uit nieuwsgierigheid... Toen Wout enkele jaren geleden week na week op zijn doos kreeg van Matthieu in het veldrijden en geen interviews meer wou geven en altijd te laat was op het podium omdat "hij eerst moest losrijden"... was dat toen ook van maturiteit ? Gewoon een vraagje hoor....

Wil je weten waarom Matthieu weg vluchtte ? Lees hier : https://www.hln.be/wielrennen/journ...art-waarom-hij-zo-teleurgesteld-was~a8eb6b08/ Hij was gewoon kwaad op zichzelf. Hij was de snelste maar was gewoon te laat beginnen sprinten. Hij was kwaad op zichzelf dat hij zo een domme fout had gemaakt. HIj is inderdaad weg gevlucht maar is daarna wel komen uitleggen waarom.

We weten ondertussen wel hoe jij er over denkt. We weten ook allemaal dat wat je verteld nogal eenzijdig is en voor geen meter klopt. Ik denk dat ik de enige ben die nog de moeite doet om er op te reageren maar ik ga er ook mee stoppen. Het is te belachelijk om op te reageren.
Sja de pot verwijt de ketel dat is nu wel duidelijk in uw bovenstaand bericht.. eigenlijk ook te belachelijk om op te reageren.

Zegegebaar Vdp vandaag niet arrogant? De meerderheid vindt van wel als ik het zo hoor..

Die TT is maar 10km. Zo groot zullen die verschillen ook niet worden.
Tirreno zal een seconde spel worden

Pogacar moet als hij vol kan doorrijden toch zeker minstens 20-30 seconden kunnen pakken morgen en ik vermoed nog enkele seconden meer alhoelang wout nog goed zit en hoe hard pogacar doorrijdt.

In die TT kan wout dan misschien 10-20 seconden pakken op Pogacar
Dus morgen is wel D-day voor wout

Die klim morgen ziet er toch echt wel stevig uit hoor (maar ook vrij gelijkmatig). Als de boel daar vroeg genoeg ontploft wil ik het nog wel eens zien. Dommerik die ik ben heb ik morgen een sociale buitenactiviteit met vrienden gepland. :help:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan