Wielrennen: weg, baan, MTB en BMX

Dan moet je eens de koers op Eurosport opzetten.. dat is pas huilen met de pet op. Met Karsten Kroon en co. Mopjes over het koekie-monster enzovoorts... Ondertussen hebben ze natuurlijk vanalles van het koersverhaal gemist.
Wij kijken nu iets meer dan een jaar enkel koers op Eurosport maar met de Engelstalige commentatoren. En die vinden wij echt wel goed.

Ik ben nu zelf ook niet altijd fan van de commentatoren en ja,
Karl is vaak echt tenen krullen van schaamte
José kan een stukske zagen
Renaat is héél vaak verkeerd.

Maar hier op Beyond overdrijven we ook wel een stukske ze, zowel in topic van TDF als hier is het écht bon ton om te kakken op de commentatoren. Niet nodig.
Het was er nochtans zwáár over hé... De Cauwer zei op een bepaald moment net niet letterlijk tegen Karl dat hij moest zwijgen. Serieus, hoe was die nu bezig? Je kan meeleven, je kan enthousiast zijn maar je kan ook gewoon geforceerd over the top doen met als enige doel van krampachtig uzelf onlosmakkelijk aan die overwinning te binden. Een eigen "Tommeke, Tommeke" (of "Daar is em!!!") momentje zoals hier eerder al gezegd werd... bij Wuyts en De Saedeleer was dat toen duidelijk in the heat of the moment, bij Karl duidelijk niet. En dat... dát was niet nodig.

Ik geef Lotte meer kans dan Wout om een medaille te halen morgen.
Didn't age well. 🤣 Ook wel gedurfde comment. T'is niet dat ze het BK won (en het WK op de weg) dat ze wereldtop is in TT. Ik geloofde nu zelf niet in een medaille voor Wout maar gaf hem wel top5 op papier. Uiteindelijk een dijk van een tijdrit gereden maar medaille zat er nooit in. Ze viel wel, maar Dygert ook.

Dien kwal van een VanGucht durft dan nog te zeggen dat Dygert "wel broos is". Hij zou zelf gvd eens tegen ne vangrail moeten vlammen aan die snelheid. En dan zit hij die andere Amerikaanse nog uit te lachen na 3x vallen. Ongelofelijk...

Karl kreeg ook ff een testosteronboost denk ik. Ff de tijden nog verkeerd aflezen om zijn insinuaties te bevestigen, en laat de rede maar ff vliegen. Als fan van Wuyts vroeger heb ik graag emotie en passie, maar dit was een beetje raar.

Ik snap toch niet wat sommige atleten hier te zoeken hebben.

Met alle respect voor hun prestaties.
Het is de OS... Moeten we uitleggen waar die 5 ringen voor staan? 😅Legt wel pijnlijk bloot dat wielrennen geen mondiale sport is. Moet je de atleten niet voor responsabiliseren. Ze kunnen ook hun kat sturen. Stuk minder kosten aan voor de federatie. Blij dat ze er staan.

Het was er nochtans zwáár over hé... De Cauwer zei op een bepaald moment net niet letterlijk tegen Karl dat hij moest zwijgen. Serieus, hoe was die nu bezig? Je kan meeleven, je kan enthousiast zijn maar je kan ook gewoon geforceerd over the top doen met als enige doel van krampachtig uzelf onlosmakkelijk aan die overwinning te binden. Een eigen "Tommeke, Tommeke" (of "Daar is em!!!") momentje zoals hier eerder al gezegd werd... bij Wuyts en De Saedeleer was dat toen duidelijk in the heat of the moment, bij Karl duidelijk niet. En dat... dát was niet nodig.
Ok ja dat bij de aankomst van Remco voelde enorm geforceerd aan en ik voelde me ongemakkelijk in zijn plaats.

Maar ik vond het gewoon bijvoorbeeld tijdens de TdF ook al echt opvallend dat er praktisch evenveel posts waren die klagen over het commentaar dan er over de rit zelf zijn (met enige zin voor overdrijving)

Toen ik deze voormiddag naar de hockey en judo keek, was dat zo een verademing op vlak van cocommentaar.
Het is natuurlijk ook iets gemakkelijker om een hockeywedstrijd of 5 min judo te becommentariëren dan 3 weken lang elke dag urenlang te moeten vollullen waarbij op de helft van de koersdagen enkel de laatste minuut iets gebeurt.

We zijn vanmorgen met de auto naar Bois de Vincennes gereden. Ideaal om zowel de passage aan 13km en 22km te zien. Een hele namiddag superhyped. Op de gsm gekeken naar de finish en Karl zijn ingestudeerd nummertje was zo cringe dat ik even de kluts kwijt was. 😂

Het was heel indrukwekkend om te zien, zelfs de mindere goden. Sowieso waren de fietsen ook heel mooi. Favoriet van de dag was de Speed Concept.

Als triatleet had ik ook heel erg veel verwacht van Knibb. Moest ze al wat meer ervaring hebben op de hele/halve afstand zou ze beter recht gebleven zijn. In het droge had ik het nog wel willen zien. Zeer sterke prestatie voor zo’n tussendoortje.

Het is natuurlijk ook iets gemakkelijker om een hockeywedstrijd of 5 min judo te becommentariëren dan 3 weken lang elke dag urenlang te moeten vollullen waarbij op de helft van de koersdagen enkel de laatste minuut iets gebeurt.

Niemand zegt dat men een hele dag moet volpraten.
Als er niks gebeurt, spreken de beelden voor zich en mag er best gezwegen worden.

Bij de bookmakers stond hij afgetekend 4e, als Tarling dan pech heeft is een medaille pakken niet zo gek . Elke koers moet gereden worden, en al helemaal niet de regen in een wereldstad. Het is ook niet alsof renners a la Kung of Bissegger zoveel meer bewezen hebben om er aan te twijfelen dat hij er wel ging staan. En nu goud pakken op de wegrit, ik wens hem het toe!

Nee dat is waar. Er zijn er nog wel op de dool in het TT. Maar bij Wout was het natuurlijk ook koffiedik kijken wegens geen goed resultaat dit jaar.

Maar allé, de bookmakers hadden het dus goed ;)

Het is hem dik gegund idd en hopelijk komt er volgend weekend nog iets bij.

Hoe dwaas is dat ook om zo een moment bij een tijdrit te forceren waar iedereen ziet dat hij bij laatste bocht 30 seconden had voor 200m te rijden.

Van Aert is te braaf. Dit is nogmaals bewezen. :tongue:

Remco: Oh ik heb het protocol eigenlijk gebroken. Ik heb koning Filip continue vragen gesteld en hij antwoordde nog ook.
Van Aert: Neen. Ik zat er wel heel hard mee in mijn hoofd dat ik hen niets mocht vragen dus ik doe dat dan niet he.

Terug
Bovenaan