Wielrennen: weg, baan, MTB en BMX

French will be French. Zieligste publiek ter wereld. Ultra chauvinistisch en onsportief.
Is dat ook weer niet overdreven? Bij het voetbal in Zuid-Italië en Turkije wordt de tegenstander elke baltoets uit-ge-floten, dat verheerlijken we dan en is het van "heksenketel" of "wat een sfeer!"... maar dit? Nee, dit kan dan niet...

Voor alle duidelijkheid, ik vind het allemaal beneden alle niveau hoor maar dit is niet alleen in Frankrijk zo... kijk zelfs in eigen land waar van der Poel ook boegeroep tot bierdouches te verwerken krijgt. Marginalen heb je overal.

Inderdaad, als hetzelfde gebeurd in ons land met Pidcock die dat maneuvre bij een Belg doet zie ik een heel deel van het publiek exact hetzelfde reageren hoor.

Inderdaad, als hetzelfde gebeurd in ons land met Pidcock die dat maneuvre bij een Belg doet zie ik een heel deel van het publiek exact hetzelfde reageren hoor.

Hij werd al uitgejouwd nadat hij op achtervolgen aangewezen was na zijn lekke band en Koretzky (ruim) op kop lag.

Is dat ook weer niet overdreven? Bij het voetbal in Zuid-Italië en Turkije wordt de tegenstander elke baltoets uit-ge-floten, dat verheerlijken we dan en is het van "heksenketel" of "wat een sfeer!"... maar dit? Nee, dit kan dan niet...

Voor alle duidelijkheid, ik vind het allemaal beneden alle niveau hoor maar dit is niet alleen in Frankrijk zo... kijk zelfs in eigen land waar van der Poel ook boegeroep tot bierdouches te verwerken krijgt. Marginalen heb je overal.

Bij ons wel specifiek 1 sport hé. En ik denk dat iedereen wel weet dat het veldrijden vol met marginale alcoholiekers zit.

Franse supporters beginnen ondertussen een slechte naam te krijgen omdat het gebeurt in verschillende sporttakken. Kijk maar naar Roland Garros.

Maar ze zijn zeker de enige. En voor alle duidelijkheid, ik ben absoluut geen fan als Turken 90min lang op alles zitten te fluiten in een voetbalwedstrijd. Ik vind dat oprecht vreselijk.

Bij ons wel specifiek 1 sport hé. En ik denk dat iedereen wel weet dat het veldrijden vol met marginale alcoholiekers zit.
Daar vooral idd. Maar begint het ook al niet stilaan binnen te sijpelen in het wegwielrennen (bv. WK in Leuven)?

En op EK voetbal. Waren het ook geen Belgische supporters die zaten te fluiten tijdens het volkslied van de tegenstanders?

Nu ja, daar waar er (uitzonderlijke) sportevents zijn, zakken er natuurlijk altijd veel mensen af die vooral/enkel komen voor de sfeer en de alcohol. Dan krijg je dat natuurlijk... (los van de standaard marginalen in het voetbal/veldrijden/... :unsure: )

Jammer dat het niet even populair is als veldrijden hier, niet minder indrukwekkend om naar te kijken
Het probleem bij mountainbike is dat ze hun verdienmodel niet goed op poten krijgen.

Vorig jaar ging er een wereldbeker komen in Valkenburg, dat hebben ze niet van de grond gekregen en ook dit jaar gaat deze niet door.
De wereldbeker bestaat uit 8 manches verspreid over 8 maanden. De volgende wereldbeker vindt bijvoorbeeld pas plaats op 29 september. Probeer dan maar eens een publiek aan je te binden.
Het veldrijden heeft in de wintermaanden geen concurrentie, mountainbike zal altijd moeten opboksen tegen wegwielrennen (en wie weet in de toekomst gravel).
Vroeger duurde een wedstrijd +2u en waren grote gedeeltes niet te zien op tv omdat het parcours te lang was. Parcoursen en wedstrijden zijn ondertussen al korter, maar zoals vandaag zie je ook dat de fout van Koretzky niet op tv komt.

Mountainbike mag dan wel Olympisch zijn, Shurter zal qua naam zijn sport overstijgen maar de gemiddelde mens zal bij de naam Hatherly het in Keulen horen donderen.

Mountainbike is in tegenstelling tot veldrijden een zomersport, dus enorm veel concurrentie van wielrennen inderdaad. Je hebt buiten de wereldbekers ook niet echt 'klassiekers' in die sport.

Vreemd wel dat er nooit meer wegrenners gaan mtb'en zijn. Volgens Wuyts indertijd DE manier om 10 keer te leren doodgaan en door te gaan :unsure:

Vreemd wel dat er nooit meer wegrenners gaan mtb'en zijn. Volgens Wuyts indertijd DE manier om 10 keer te leren doodgaan en door te gaan :unsure:
Omdat die competities gelijktijdig lopen. Cross en mtb combineren is logischer. Trouwens ik denk dat de instroom in het XC mountainbiken zwaar lijdt onder de populariteit van gravel wat ook een zomersport is. Waarom van gravel, enduro, downhill en freeride geen olympische sport maken trouwens? Spektakel gegarandeerd.

Twas eig maar een (slecht) Wuyts grapje :unsure:

Dh en enduro ben ik zeker voorstander van.
Gravel zou ook wel een goeie kunnen zijn, maar dan zouden er toch grotere gravel stukken mogen bijzitten. Als er nu gravel op tv is, is dat een wegrace met wegfietsen en weg coureurs.

Op zich zou ge van xc perfect enduro kunnen maken, meer spektakel en ge rijdt ook omhoog en omlaag.
En moest ge zo'n xc parcours als hier op de spelen wat aanpassen met minder steile stukken en zonder die rotsblokken, kunt ge daar perfect ook met een gravelbike 100% offroad rijden.

Gravel is volgens mij toch een compleet andere sport?
Nu het WK gravel kan ik ook niet echt gravel noemen... Zoals zelf zegt rijdt eigenlijk iedereen daar met een koersfiets rond.

Gravel inbound... Dat is gravel.

De echte gravel spirit is de halve wereld rondreizen naar Unbound, om na 10km met het eerste het beste stokje dat je langs de kant van de weg vindt trachten om je wielen terug draaiende te krijgen 😍

url

Vroeger duurde een wedstrijd +2u en waren grote gedeeltes niet te zien op tv omdat het parcours te lang was. Parcoursen en wedstrijden zijn ondertussen al korter, maar zoals vandaag zie je ook dat de fout van Koretzky niet op tv komt.
Kunnen ze niet gewoon elke fiets uitrusten met GoPros en dan live beelden van de fietsers zelf tonen? :)

Kunnen ze niet gewoon elke fiets uitrusten met GoPros en dan live beelden van de fietsers zelf tonen? :)
Ook al vaak gedacht, maar dan op de helm of borst. Als er er wel nog een verschil tussen live streamen en nadien iets van uw cam halen en online zetten.
Kwestie van tijd voor dat de normaalste zaak is denk ik 😅

Die wist ik nog en liet ik er bewust uit. Ging me echt over individueel bij de mannen wat in Belgie gewoon zeldzaam is/was. Tussen 96' en 16' zit 20 jaar of 4 OS zonder dat een Belgisch man een gouden plak won.
BTW er is in tussentijd ook nog de zilveren en gouden plak van Bart Swings geweest natuurlijk, op de Olympische Winterspelen. :wink:

Stel je trouwens eens voor dat skeeleren een olympische sport was, we hadden medailles bij de vleet. Jammer. Maar wat pubers die goed kunnen skaten, dat is dan wel weer olympisch... :wallbash:

Soit, :offtopic:

Terug
Bovenaan