Wielrennen: weg, baan, MTB en BMX

Remco wat een kampioen. Begint nu toch echt een enorm palmares bij elkaar te fietsen. En er zit waarschijnlijk nog groei op.
Het is een echte killer geworden en laat niks meer liggen. Ook dat perfect doseren en knallen wanneer het moet is toch een teken van veel inzicht en kunnen. Derde algemeen in de Tour de France, ritwinst in de eerste tijdrit in de Tour, 2 maal Olympisch kampioen in hetzelfde jaar. Jawadde. Hoed af.

Van Aert jammer genoeg wéér gevallen, het gebeurt te vaak gewoon. Hij is zo'n groot talent ook maar er is al zoveel letterlijk en figuurlijk blijven liggen de afgelopen tijd. Echt jammer. Gelukkig is er die bronzen medaille nog.

Heb je de beelden gezien?
Vacek rijdt voorop en stuurt heel dicht tegen de hekken, en WVA maakt gewoon de vergissing om naar links te willen gaan wanneer dit niet lukt omdat er hekken staan.
Je kan dan ook niet meer corrigeren als je tegen die snelheid die beweging al ingezet hebt.
Is gewoon dom, maar heeft niks met stuurkunsten te maken.
Jep, heb ze gezien. Een bocht goed kunnen inschatten is toch onderdeel van goed kunnen sturen? Goed sturen is o.a. de juiste lijn combineren met de juiste snelheid die mogelijk is voor die bocht.
Corrigeren lukt inderdaad niet als je op die snelheid iets te wijd zit. Inschatten en uitvoeren en na 260km koers gebeurt dat inschatten niet altijd even helder.

Jep, heb ze gezien. Een bocht goed kunnen inschatten is toch onderdeel van goed kunnen sturen? Goed sturen is o.a. de juiste lijn combineren met de juiste snelheid die mogelijk is voor die bocht.
Corrigeren lukt inderdaad niet als je op die snelheid iets te wijd zit. Inschatten en uitvoeren en na 260km koers gebeurt dat inschatten niet altijd even helder.

Dat is het verschil tussen mtb'ers en een crosserke :oi22:

Topdag vandaag alleszins voor het Belgisch wielrennen.
Een dubbele olympisch kampioen en bovendien ook weer een tijdje verlost van het olijke duo Karl en José!
Mijn dag kan niet meer stuk. :-)

't is imo waarschijnlijk een groter probleem dat het zo steil naar omhoog ging na de finish, waardoor ze dus eigenlijk naar beneden moeten mikken met hun camera's.
Dit vooral inderdaad. Mocht het een beetje aflopen na de finish, had je echt wel iconische beelden kunnen schieten.

Je volgt hem nog maar sinds dit jaar ofzo?
In het verleden was hij allesbehalve zo kalm en nuchter hoor.
Kwam soms echt wel stevig uit de hoek en was wel duidelijk dat hij gevormd was in het voetbal. Heeft toch ook wel enkele keren heel duidelijk gezegd dat hij ging winnen.
Wist vaak ook wel te antwoorden met de pedalen, en het waar te maken.
Maar dit jaar zien we echt wel een andere Remco, veel kalmer en veel beter in zijn reacties.
Ma baneet, das toch ook echt geen vrgl, je neemt er race momenten uit waar je tjokvol adrenaline zit, bijna iedereen zou zo reageren als je meedoet voor de knikkers. Dan nog pak eerder in zijn carrière ook, waar ie nog pak minder ervaring had.

Remco heeft altijd een vrij nuchter gastje geweest van in de beginne, van bij de juniors waar ie alles aan flarden reed en ook bij profs toen ie zijn neus voor het eerst aan het venster stak in de hammer series, zonder het echt groot in zijn bol te hebben. Voor een gastje van 24, weinigen gegeven.

voor't geval ze op een massa-sprint zouden eindigen zeker?
't is imo waarschijnlijk een groter probleem dat het zo steil naar omhoog ging na de finish, waardoor ze dus eigenlijk naar beneden moeten mikken met hun camera's.

Ja dat helpt niet helemaal, maar hadden een paar fotografen daar op hun rug kunnen liggen net achter de streep, dan had daar zeker wel iets van te maken geweest, echt zonde :S

Laatst bewerkt:
Dat waren @Jarvis en @Shaddix in de Tour de France topic die niet akkoord waren met mij toen ik stelde dat WVA geen 'geweldig piloot' is omdat hij toch iets te vaak van die kleine stuurmansfoutjes maakt om als 'geweldig piloot' bestempeld te worden.
Blijft voor de duidelijkheid wel een geweldig coureur.
En deze val veranderd daar ook helemaal niks aan. Hij en andere stuurvaardige renners zullen nog wel meer tegen de grond gaan ook.
Zoals hij zelf achteraf ook aangaf, gewoon dom, niet meer aan het opletten. Zo simpel kan het soms zijn.

Kwam soms echt wel stevig uit de hoek en was wel duidelijk dat hij gevormd was in het voetbal. Heeft toch ook wel enkele keren heel duidelijk gezegd dat hij ging winnen.
Maar dit jaar zien we echt wel een andere Remco, veel kalmer en veel beter in zijn reacties.
Helemaal niks mis mee als je zegt dat je gaat winnen toch? En al zeker niet als je het dan achteraf in 9/10 keer gewoon waar kunt maken. Heel zijn karakter werd ook gewoon enorm opgeblazen. Elk handgebaar was een moment om zijn "slecht" karakter te duiden. In interviews kwam hij van in het begin gewoon altijd nuchter over.

Vraag me af waarom WVA niet efkes meerijdt met mvdp na die tweede demarrage, ok remco is weg maar rijdt efkes met hem mee tot hij op 30sec komt en pak dan niet meer over.

Vraag me af waarom WVA niet efkes meerijdt met mvdp na die tweede demarrage, ok remco is weg maar rijdt efkes met hem mee tot hij op 30sec komt en pak dan niet meer over.
Met die slechte info (geen oortjes)? Remco wist zelfs zijn voorsprong niet goed. Nee, Wout mocht daar nooit overnemen.

Omdat er duidelijke afspraken waren gemaakt hè.

Daarnaast zoals hierboven aangegeven wisten die renners de verschillen niet. Je wilt VDP niet terugbrengen tot op 20 seconden (ik zeg maar iets) waarna die vervolgens tot bij Remco kan springen. Ik denk dat Wout dan België niet meer binnen mag. :unsure:

Met oortjes zou je dat eventueel nog kunnen riskeren gezien het tijdsverschil, maar als je dan ziet wat er gisteren op 't einde nog gebeurde met die lekke band...

Allé, straks hopelijk opnieuw een medaille. In tegenstelling tot Remco, kan Lotte hier wel niet rekenen op het sterkste blok van het pak. Benieuwd of ze bij Nederland eensgezind geraken en het haar knap lastig zullen maken.

Volgens Sporza rijdt Simon Gerrans ook vandaag nog steeds op kop.
Technisch probleem
Neen, Simon Gerrans is niet plots uit zijn wielerpensioen gekomen om mee te doen aan de olympische wegrit. Onze dataleverancier werkt er hard aan om deze technische fout recht te zetten en de juiste data weer te geven. Onze exuses voor dit ongemak.

Het geweldige aan Remco, is naast zijn zot talent, absoluut de kop die er op staat. Sinds dag 1 altijd een waanzinnig nuchtere kerel geweest, doelen stellen en super hard werken ervoor. In vrgl met de gemiddelde voetballer die het zot in hunne kop krijgen en er nougabollen tegenover stellen..
Denk dat hij wat heeft leren relativeren intussen. Volgens mij wil hij het ongelooflijk hard en steekt hij vol dadendrang. Hij stelt zich die doelen, communiceert daar dan openlijk over, wat wij met onze voorliefde voor underdogs al niet gewoon zijn, en raakte vroeger regelmatig gefrustreerd als er iets niet meezat. Commentaren als "naar mannetje" op twitter/X van Nederlanders vind ik er wel over. Alleszins bijzonder straf dat hij zich na die tour nog weet op te laden voor én die tijdrit én die wegrit op zo'n korte termijn. Heeft natuurlijk al soortgelijke stoot uitgehaald met Vuelta en WK in Australië (al was dat laatste volgens sommigen hier vooral omdat ze hem lieten rijden aangezien ze nog niet wisten dat hij dit kon :rolleyes:) Maar ik denk dat niet elke prof na zo'n slopende tour en de ontlading van die eerste gouden medaille op zo'n mega-event vlakbij huis daarna nog tot zo'n wegrit in staat is.
Een VDP bijvoorbeeld (los van het feit dat hij geen tijdrijder is natuurlijk, pakt msch dat hij mtb had meegedaan en gewonnen) zie ik het persoonlijk niet direct doen, ook al vind ik hem ook een fantastische coureur. Toch nog altijd iets meer speelvogel.

Al is't wellicht onzinnig om karakters van sportmensen te vergelijken. Als we het toch over voetbal hebben, er was een periode waarin sommigen zeiden dat Eden Hazard misschien wel de beste ter wereld zou zijn als hij de mentaliteit van een Ronaldo had. 'k Denk dat het een ex-ploegmaat was die zei dat hij dan gewoon niet langer Eden Hazard zou zijn; misschien zou hij zich dan niet langer amuseren, voetballen louter als een job beschouwen en veel minder creatief zijn. (Vergelijking met wielrennen gaat natuurlijk niet 100% op; die moeten er sowieso allemaal veel voor doen, maar iedereen moet toch op zoek naar iets dat voor hem/haar werkt, ook mentaal).

Technisch probleem
Neen, Simon Gerrans is niet plots uit zijn wielerpensioen gekomen om mee te doen aan de olympische wegrit. Onze dataleverancier werkt er hard aan om deze technische fout recht te zetten en de juiste data weer te geven. Onze exuses voor dit ongemak.
Ja, dat was gisteren ook al. Natuurlijk wel weekend voor die mensen ook :)
Wel benieuwd hoe het gaat uitdraaien bij de vrouwen (y)

Beestige inspanning van Kopecky om de koers te redden, maar ze is er nog niet bij en ze zal er snel bij moeten geraken.

enorme kutdag aan het worden voor de Belgen zo.

even de lont aansteken en aansluiting maken.
Ziet er toch verdomd rustig uit, kan alleen maar goeds voorspellen!

Ze moet er echt nu naartoe, en snel, want dit is nu het langste vlakke stuk.

Maar het lijkt haar te lukken, gelukkig zijn hier geen oortjes.

De rest is echt al ver weg. Als Lotte kan herstellen van die inspanning is dit vrij ideaal aangezien een paar andere landen hun voordeel van meer selectiediepte kwijt zijn.

Terug
Bovenaan