WK2022: Bloed aan het doelqatar

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 3366
  • Startdatum Startdatum
Kan de grond kussen op het veld niet gezien worden als politieke provocatie, net zoals de One Love armband? Zoals sommige spelers van de landen als Qatar doen?

(Maar ni heus, dat hoeft niet voor mij, maar laat dan ook die one love dingen doorgaan)

Of geef de keuze; elke ploeg mag 1 ding doen; knielen, armband, grond kussen of nog iets anders.

Zolang dat dat het spel niet verstoord en niet te lang duurt.

Het meest wraakroepende vind ik nog de miljarden die verspild worden voor het bouwen vzn die sportcomplexen.
Duizenden doden en voor wat?
Om binnen een paar maanden staan weg te rotten in de woestijn?
Maar dat is niks nieuw hé. Welk land was het weer dat de winterspelen organiseerde en skipistes, bobsleebanen … bouwde om nu te laten wegrotten?

Brood en spelen mensen. Waar heb ik dit nog al eens gehoord?

En wat betreft die mensenrechten… dikke schande idd.
Maar vergeet niet dat het westen jaarlijks in grote getale deze mensen met open armen ontvangt.
Blijkbaar is het dan geen probleem
Dat eerste vind ik echt wel geen probleem. Da's gewoon geld uitgeven om je economie te doen draaien. Ze hebben geld te veel, dus besteedt de overheid het bouwen van stadiums uit, waardoor dat geld naar de bevolking stroomt, waardoor de economie weer meer draait. Het is de slavernij die hier wel iéts anders is. Wegrotten of niet, maakt dan eigenlijk weinig uit.

Vraag aan de Chinezen of ze regen kunnen genereren - in combinatie met stralende zonneschijn zal dat heel mooie regenbogen opleveren - Eat that Qatar

Of geef de keuze; elke ploeg mag 1 ding doen; knielen, armband, grond kussen of nog iets anders.

Zolang dat dat het spel niet verstoord en niet te lang duurt.
Of laat elke ploeg gewoon doen waarvoor ze daar zijn: Voetballen

Het enige wat dat voor de rest nog allemaal doet is irriteren

Vraag aan de Chinezen of ze regen kunnen genereren - in combinatie met stralende zonneschijn zal dat heel mooie regenbogen opleveren - Eat that Qatar

1 van de ideeën omdat het ginder in de zomer veel te warm is voor voetbal, was effectief om artificiële wolken te maken (no shit).

(oplossing nu is ten eerste een WK in november, en ten tweede ook nog eens volle bak airco in de stadions)

Trouwens, het basisidee achter dat hele "one love" gebeuren was toch niet enkel en alleen voor LGBTQ?
Dat was in het algemeen voor "inclusiviteit". Dus 'no to racism', 'no to discrimination', 'respect' enz.

Maar de FIFA zwicht nu voor Qatar, waarbij inclusiviteit blijkbaar heel selectief is. Anti-racisme is OK. Anti-discriminatie is OK.
Maar anti-discriminatie tegen LGBT? Fuck dat met uw regenboog, de emir is niet akkoord.

Nog terzijde: zelfs die One Love armband bevat absoluut geen regenboog. Dit zijn een hoop kleuren, maar toch geen regenboog?
v2_large_21148562e8f1156254b437f5f75c47338eac9516.jpg

rood zwart groen roze geel blauw --> zo'n regenboog vind je niet in ons heelal

Was die armband ook al geen compromis omdat veel voetballers tegen homos zijn en geen echte regenboog band wilden dragen?

Was die armband ook al geen compromis omdat veel voetballers tegen homos zijn en geen echte regenboog band wilden dragen?
Ook deze niet. In Nederland was er een relletje omdat Kokcu deze niet wou dragen, want het mocht niet van zijn geloof.

Ook deze niet. In Nederland was er een relletje omdat Kokcu deze niet wou dragen, want het mocht niet van zijn geloof.
Beetje onnozel om zo'n dingen dan maar te gaan opdringen aan de spelers.
De foute beslissingen en verkeerde keuzes zijn al veel vroeger gemaakt door andere mensen.

Wie is trouwens de grootste schuldige?
Diegene die probeert om te kopen, of diegene die zich laat omkopen?

Beetje onnozel om zo'n dingen dan maar te gaan opdringen aan de spelers.
De foute beslissingen en verkeerde keuzes zijn al veel vroeger gemaakt door andere mensen.

Wie is trouwens de grootste schuldige?
Diegene die probeert om te kopen, of diegene die zich laat omkopen?
Voor mij moet het ook niet, maar dan moeten ze ook niet gaan neuten dat spelers het wel willen dragen.

Dat vind ik al een logischere uitleg... Vraag me af of de media dat opzettelijk niet zo heeft gebracht (meer clicks) of dat ze gewoon zelf per ongeluk de verkeerde veronderstelling gemaakt hebben.

Heb het er nu wel wat mee gehad, met de heisa en de steeds maar wederkerende debatten in de voetbaltalkshows en bij de spelers en coaches zelf tijdens interviews en persconferenties.

Het is goed dat het allemaal onder de aandacht is gekomen, de wereld weet wat er gaande is en was, mag het nu wel over voetbal gaan aub? Anders moet je maar de keuze maken om er niet te spelen of de wedstrijden niet uit te zenden of te bespreken.

Dat vind ik al een logischere uitleg... Vraag me af of de media dat opzettelijk niet zo heeft gebracht (meer clicks) of dat ze gewoon zelf per ongeluk de verkeerde veronderstelling gemaakt hebben.
Al is het ook ergens belachelijk, dan kunnen de spelers beter blootvoets spelen, want lijkt me dat adidas, nike, ... wel "prominent" zichtbaar zijn op de schoenen. Zichtbaarder dan iets wat op de binnenkant van een bloesje staat alleszins.

Al is het ook ergens belachelijk, dan kunnen de spelers beter blootvoets spelen, want lijkt me dat adidas, nike, ... wel "prominent" zichtbaar zijn op de schoenen. Zichtbaarder dan iets wat op de binnenkant van een bloesje staat alleszins.
Tgoh, ergens moeten wel regels zijn natuurlijk. Ze betalen genoeg om sponsor te mogen zijn. Als er geen regels zijn, komt iedereen met zijn eigen sponsor opdraven.

Heb het er nu wel wat mee gehad, met de heisa en de steeds maar wederkerende debatten in de voetbaltalkshows en bij de spelers en coaches zelf tijdens interviews en persconferenties.

Het is goed dat het allemaal onder de aandacht is gekomen, de wereld weet wat er gaande is en was, mag het nu wel over voetbal gaan aub? Anders moet je maar de keuze maken om er niet te spelen of de wedstrijden niet uit te zenden of te bespreken.

Anders moet jij de keuze maken on niet te kijken naar de voetbaltalkshows, toch? Afin, dat argument gaat toch 100% op in beide richtingen? :)

Tgoh, ergens moeten wel regels zijn natuurlijk. Ze betalen genoeg om sponsor te mogen zijn. Als er geen regels zijn, komt iedereen met zijn eigen sponsor opdraven.
Natuurlijk moeten er regels zijn. Vind ik ook niet vreemd. Maar wat je erna zegt zie ik de relevantie niet echt, rond sponsors?

Anders moet jij de keuze maken on niet te kijken naar de voetbaltalkshows, toch? Afin, dat argument gaat toch 100% op in beide richtingen? :)
Ja nee he, ik kijk naar de voetbaltalkshows om het over voetbal te hebben. Dat ze daar nu echt in quasi elke uitzending steeds maar weer terugkomen op mensenrechten, LGBTQ+, verdraagzaamheid, discriminatie,... begint mij een beetje te ambeteren. Je kan het 1 keer duidelijk zeggen en dan kan je doen waar je daar voor zit, het over voetbal hebben of voetbal spelen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan