Archief - 19" breedbeeld tft

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GregoryG

Legacy Member
Ik ben op zoek naar een nieuw scherm, graag had ik een breedbeeld tftje gehad, ipv de 19" crt die nu op mijn kot staat (wat een plaats neemt dat ding in ...)

Ik zoek het niet te gebruiken voor gaming, itt de meesten die hier om raad vragen.

Wat is momenteel de beste aankoop (bang for buck) ?

bedankt.

edit: 20" tft is misschien interessanter...

GregoryG

Legacy Member
scherpe prijs!

ziet er ook best mooi uit...

had er eigenlijk niet bij stilgestaan dat die resolutie zo laag zou zijn, verticaal gezien, 900 pixels ... ben nu gewoon op 1600*1200 te werken, misschien is een 20" wat meer voor mij (doch, wat minder voor mijn portefeuille...)

eens zoeken (en als iemand daaromtrent een aanrader heeft: Spill the beans)

b3rNd

Legacy Member
Die BenQ heb'k gisteren zien staan in een winkel.. ik vond de kleuren iets te fel naar m'n goesting, de 17" versie van diene had veel beter kleuren.. maar die was dan weer zielig klein :(


Ben namelijk op zoek naar 't zelfde... ongeveer hetzelfde gebruik, maar dan wil'k er ook nog wat op gamen :)

GregoryG

Legacy Member
hebt ge wat liggen klooien met de instellingen, of mocht dat niet?

(over die kleuren heb ik namelijk nog niks echt slechts gehoord/gelezen in reviews)

b3rNd

Legacy Member
Mja nee, die speelde gewoon foto's, en daarnaast stond de 17" versie... en die had meer contrast, realistischer beeld dus :) maarja, mss dat als er beetje met de instellingen geknoeid word dat dat heel anders kan uitwerken :)

Net ook deze gezien: http://www.tones.be/shop_product.php?idx=102310
Hoe is die? qua specificaties..en iemand ervaringen mee? :)

the_vee

Legacy Member
bij Samsung doe je altijd een goede koop imho!!

Zalige monitors, zeker hun geld waard!

Cliff

Legacy Member
Ben ook op zoek naar een 17"/19" widescreen tft, voornamelijk gamen!

Enige aanraders?
Kleuren zijn wel belangrijk, heb problemen met kleuren, kzie de kleine kleursverschillen niet, dus een helder scherm is wel van toepassing!

Grtz,

Cliff

calimero

Legacy Member
b3rNd zei:
Die BenQ heb'k gisteren zien staan in een winkel.. ik vond de kleuren iets te fel naar m'n goesting, de 17" versie van diene had veel beter kleuren.. maar die was dan weer zielig klein :(


Ben namelijk op zoek naar 't zelfde... ongeveer hetzelfde gebruik, maar dan wil'k er ook nog wat op gamen :)

waar gezien?mediamarrkt?

b3rNd

Legacy Member
Ik weet het eigenlijk niet, ik ken 3 mensen die dat scherm hebben... en die zijn er allemaal zeer content van :D

Dat 20" scherm van Dell kost beetje meer dan 500€ zeker.... zoek eens wat reviews via google/tweakers ofzo? :)

Cliff

Legacy Member
ZyphO zei:
ik zou Deze aanraden

Kvind niet zo direct enkele reviews met google, deze schermen staan bij snogard atm @ 229,90€ iemand positieve/negatieve reply op dit scherm ?

Grtz,

Cliff

[NeO]-mtr

Legacy Member
Ik heb een Acer AL1916Ws. Voor de prijs (~250€) die ik er voor betaald heb ben ik er enorm tevreden van. Mijn vorige monitor was een 17" NEC MultiSync TFT.

1440x900 is een zeer aangename resolutie om op te werken, maar ook om op te gamen. Ik heb geen last van ghosting (ik speel games als Quake 3, RTCW, etc), ben tevreden van de kleuren, al is het scherm vrij helder. Niets echt storend of slecht over te zeggen, zéker voor de prijs. Oh, laat u niet afschrikken van een ontbrekende DVI connector, het beeld is haarscherp met de D-Sub connector. :)

Cliff

Legacy Member
Mhhh, niet om te springen de kleuren dus ?

Te helder, dat is aan te passen met instelling ?

Moeilijke keuze zo neh tft :)

Btw [NeO]-mtr kunt ge mij eens de afmetingen zeggen van het scherm, (zonder de rand dus) !

Grtz,

Cliff

[NeO]-mtr

Legacy Member
Ja, ge kunt de helderheid uiteraard aanpassen, het scherm is alleen in tegenstelling tot m'n vorig scherm vrij helder, maar zeker niets storend. Over de kleuren geen klachten hoor. ;)

Ik heb er even een meetlat bij gehaald en het schermoppervlakte zonder de rand gemeten; de breedte is 41.5cm en de hoogte is 26cm. :)

Vitabis

Legacy Member
b3rNd zei:
Ik weet het eigenlijk niet, ik ken 3 mensen die dat scherm hebben... en die zijn er allemaal zeer content van :D

Dat 20" scherm van Dell kost beetje meer dan 500€ zeker.... zoek eens wat reviews via google/tweakers ofzo? :)

ik heb die 24" ook al een paar maand
ik zou geen ander meer willen nu :D
heel goei kleuren, heel scherp, geen last van ghosting , ...

The Frak

Legacy Member
Misschien dat je (als je nog ff wilt wachten) de Dell 2007FPW kan kopen.
Deze heeft grotendeels dezelfde specs als de huidige, maar heeft HDCP zodat je deze later ook nog kan gebruiken om Blue-Ray en al af te spelen.
Ik denk dat deze in mei ergens uitkwam bij ons, check anders eens GoT (= tweakers.net forum).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan