Archief - 2GB: welke verhoudingen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Deetje

Legacy Member
Aangezien ik een nieuwe grafische kaart koop (7800gt) ben ik aan het overwegen om van mijn 1024 ram , 2048 ram te maken...

Ik heb echter momenteel 2 * 512 zitten, kan dat veel kwaad om gewoon 2*512 bij te steken of moet je precies vervangen door twee latjes van 1024? Aangezien mijn budget meer geneigd is om 2*512 aan te kunnen dan 2*1024 zou ik toch liever dat willen.

Concreet: kan het kwaad om 4*512 identiek latjes te steken ipv 2 * 1024 ? Of is er nog een tussenliggende, betere oplossing? Zoals 2*512 en 1*1024 :s

Alvast bedankt

TX.Conn

Legacy Member
Het beste is om 2 x 1024mb ram te laten steken zowiezo,... dan verloopt alles iets vlotter dan 4 x 512 denk ik.

2 x 512 en 1 x 1024 zou ik persoonlijk nooit doen.

Hangt af van uw budget wat ge eraan wilt spenderen.

2 x 1024mb ram is gegarandeerd de beste oplossing!

Davion

Legacy Member
Welk moederbord+CPU heb je? Op een PIV zou 4x512Mb gaan, maar op een A64 valt de snelheid terug en zou ik gaan voor 2x1024Mb :)

Deetje

Legacy Member
Ahtlon 64 3200+
Asus A8N-E

Maar ja, ik heb niet meteen het budget om mijn huidige latjes te vervangen door 2*1024 maar wel om 2*512 bij te steken.

Zou dat zo een slechte move zijn?

SMa

Legacy Member
ikzelf zou altijd 2 latjes steken

2*512mb is gemiddeld nog 90 euro waard,
dus 2*1024mb kopen & 2*512mb verkopen ipv 2*512mb bijkopen lijkt me veel beter, en dit kan toch niet zoveel meer kosten?

Yank

Legacy Member
Davion zei:
Welk moederbord+CPU heb je? Op een PIV zou 4x512Mb gaan, maar op een A64 valt de snelheid terug en zou ik gaan voor 2x1024Mb :)
Snelheid valt alleen indien geen Venice/San Diego CPU he...

OT: 4x512mb is iets trager dan 2x1024mb, maar 't is natuurlijk ook wel wat goedkoper. 't Is allebei niet slecht, maar met 2x1GB heb je natuurlijk nog altijd 2 slots over, maar zou kun je wel bezig blijven...

@sheep: voor 2x512mb krijgt ge bijlange geen 90€, da's ongeveer de nieuwprijs...

Deetje

Legacy Member
hoeveel procent trager is 4*512 vgl met 2*1024 dan ongeveer. Trager is relatief hé?

En is deze upgrade nodig of kan ik nog verder teren op 1024. Of eist een 7800Gt feitelijk 2048 ram?

Davion

Legacy Member
5-10% verlies je toch zeker.
Met 1024Mb kunde ZEKER verder zenne, kheb da hier ook steken en kben zeker niet van plan van te upgraden, lijkt mij nog niet nuttig op deze moment.

Deetje

Legacy Member
dan wacht ik nog even tot ik geld genoeg heb

bedankt voor al jullie vlotte hulp

RealFlub

Legacy Member
maar als je nu bv 1x1024 koopt, samen met u 2x512MB behoud je toch u T1?
je hebt 3 sloten en toch 2GB, en ik dacht dat dualchannel bij AMD niet zoveel meer prestatie gaf.

SMa

Legacy Member
Yankee zei:
@sheep: voor 2x512mb krijgt ge bijlange geen 90€, da's ongeveer de nieuwprijs...

idd, voor die prijs vind je al value ram
maar voor een normaal setje zijn dit normale prijzen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan