Archief - 5.1 surround systeem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Borrrr

Legacy Member
GlEnN_87 zei:
Dit is geen probleem maar je moet je tekening wel aanpassen aan het systeem dat je wilt: 5.1, 6.1, ...

5.1 maar zoals ik al zei heb ik de center speaker / baskast vergeten, sorry :$

Dakantochnie

Legacy Member
Borrrr zei:
5.1 maar zoals ik al zei heb ik de center speaker / baskast vergeten, sorry :$
En zoals ik hiervoor al aanhaalde: is semi-surround niets voor jou?

Dakantochnie

Legacy Member
GlEnN_87 zei:
Gij zijt de leukste thuis zeker...
Helemaal niet, ik ben geen meeloper die denkt dat hij van alles verstand heeft omdat het populair is (n/o, maar het komt wel zo over hoor). ;)

Die set is niet te krachtig voor die kamer (want te krachtig = verschrikkelijk lelijke bassen) en de klank is mooi neutraal. :)

GlEnN_87

Legacy Member
dakantochnie zei:
Helemaal niet, ik ben geen meeloper die denkt dat hij van alles verstand heeft omdat het populair is. ;)

Niks meeloper, ik had een krachtig systeem nodig dat zowel betaalbaar was als zuiver van kwaliteit. Mijn budget was 450 euro... wat ik wijselijk heb besteed!

Ik ga wel akkoord met het feit dat je je niet altijd mag baseren op populaire merken, maar als ze goed hun werk doen mag het ook gezegd worden.

RANT OVER!

Dakantochnie

Legacy Member
GlEnN_87 zei:
Niks meeloper, ik had een krachtig systeem nodig dat zowel betaalbaar was als zuiver van kwaliteit. Mijn budget was 450 euro... wat ik wijselijk heb besteed!
Allee komaan zeg, alsof je voor dat geld niets beters kon vinden? Hoeveel tientallen sets heb je naast elkaar kunnen beluisteren als je toch zo goed hebt vergeleken?
Zuiver van kwaliteit? Laat dat nu nét één van de grootste minpunten zijn van die set. De klank is totaal uit balans getrokken en de speakers kunnen verre van het beloofde vermogen leveren.

GlEnN_87 zei:
Ik ga wel akkoord met het feit dat je je niet altijd mag baseren op populaire merken, maar als ze goed hun werk doen mag het ook gezegd worden.RANT OVER!
Logitech is één van de fabrikanten die er als luidsprekerbouwer het minste van bakt, zonder twijfel.

GlEnN_87

Legacy Member
Nou ja, verder ga ik er niet meer op in, eindeloze discussie...

Borrrr

Legacy Member
dakantochnie zei:
En zoals ik hiervoor al aanhaalde: is semi-surround niets voor jou?

ik ga het eens bekijken, alhoewel ik betwijfel of het zeer doeltreffend zal zijn+als het recht voor mij moet staan staat hij recht tegen een chauffage :/

en over die z5500, heb die gezien en gehoord in de mediamarkt maar die baskast is veels te groot, ik heb nu perfecte bassen van mijn huidige creative setje van 25/25/18 cm groot, terwijl die z5500 kast énorm groot is, gewoon overkill dus.

en die speakers hoeven niet meteen te hangen nee, ik heb die altec lansing speakers echter al een van tevoren gehoord, toen ik mijn computerspeakers ging halen en ik vond dat mijn huidige (stereo) speakers van creative beter klonken dus ben ik met die uit de winkel gestapt. (het ging vooral om de zuiverheid, 't kon wel zijn dat de altecs al zwaar misbruikt waren, was namelijk een mediamarkt winkel)

Dakantochnie

Legacy Member
Borrrr zei:
en over die z5500, heb die gezien en gehoord in de mediamarkt maar die baskast is veels te groot, ik heb nu perfecte bassen van mijn huidige creative setje van 25/25/18 cm groot, terwijl die z5500 kast énorm groot is, gewoon overkill dus.
En dan te zeggen dat de kracht die die woofer kan creëren eigenlijk helemaal niet zo indrukwekken is hoor. ;)

Borrrr zei:
en die speakers hoeven niet meteen te hangen nee, ik heb die altec lansing speakers echter al een van tevoren gehoord, toen ik mijn computerspeakers ging halen en ik vond dat mijn huidige (stereo) speakers van creative beter klonken dus ben ik met die uit de winkel gestapt. (het ging vooral om de zuiverheid, 't kon wel zijn dat de altecs al zwaar misbruikt waren, was namelijk een mediamarkt winkel)
Vreemd om meerdere redenen. Bij mijn weten heeft de Media Markt nooit Altecs verkocht, en nog vreemder wordt het wanneer je zegt dat een Creative (en dan zéker de I-trigue) zuiverder zou klinken. :s

Enfin, je beslist natuurlijk nog altijd zelf, ik kan enkel maar mijn gedacht geven. ;)

GlEnN_87 zei:
Nou ja, verder ga ik er niet meer op in, eindeloze discussie...
Idd ja. ;)

Borrrr

Legacy Member
dakantochnie zei:
Vreemd om meerdere redenen. Bij mijn weten heeft de Media Markt nooit Altecs verkocht, en nog vreemder wordt het wanneer je zegt dat een Creative (en dan zéker de I-trigue) zuiverder zou klinken. :s
nee echt, toenndertijd heb ik in de mediamarkt die set gezien, ik weet het zeker! en ik twijfelde zwaar tussen die set en de set van creative, en ik heb er lang naar geluisterd, maar de reden wist ik niet zeker, dat ik die creative set heb genomen ofwel was het de zuiverheid ofwel was het gewoon omdat ik toendertijd geen 5.1 set kon plaatsen.. doch denk ik dat het om de zuiverheid ging.. als ik nog eens in brussel passeer en ze hebben hem daar nog als toonzaalmodel onderwerp ik hem meteen aan een nieuwe test.

GlEnN_87

Legacy Member
En wat denkt Mr. dakantochnie van een Creative Megaworks THX 5.1 550?
Kost nu rond de 275 euro (kan nog lager zijn).

Dakantochnie

Legacy Member
GlEnN_87 zei:
En wat denkt Mr. dakantochnie van een Creative Megaworks THX 5.1 550?
Kost nu rond de 275 euro (kan nog lager zijn).
Lol, meneer. :p

Blijft evenzeer te veel geld gevraagd voor te weinig klank. :)

Skoebiedoe

Legacy Member
Zulke topics blijven toch altijd lollig om te lezen...
logitec het beste geluid...komaan laat me niet lachen.
De enige set waar ik eens ben blijven stilstaan in een winkel was een altec lansing set en ik heb daar nu den 2.1 van op mijne pc staan.
Ik heb ook eens de fout gemaakt om deze eens te vervangen door de logitec z-680 toen.Heeft niet lang geduurd of de lansing stond hier terug op de pc.
Ben soms niet akkoord met de heren muziekkenners hier maar op dit punt hebben ze toch wel gelijk.Voor dat geld is er veel beter op de markt te verkrijgen.

Dakantochnie

Legacy Member
Mij hoor je ook niet zeggen dat die Altec pc setjes hét van hét zijn, maar voor hun prijs zal je al van zeer goede huize moeten komen om een betere klank weer te geven (neutraler, muzikaler).

Als we het over écht goed materiaal gaan hebben dan zitten we hier over miljoenen bezig dus jah. :p

GlEnN_87

Legacy Member
Ah voila, echt goed materiaal kost geld, ik heb nooit gezegd dat de logitech sets het van het zijn eh, ik zeg gewoon dat ze voor mij een goede klank produceren, dat is al.

GlEnN_87

Legacy Member
dakantochnie zei:
Als we het over écht goed materiaal gaan hebben dan zitten we hier over miljoenen bezig dus jah. :p

Dan zit je al niet meer bij de gewone pc speakers ook eh...

Dakantochnie

Legacy Member
GlEnN_87 zei:
Dan zit je al niet meer bij de gewone pc speakers ook eh...
Idd ja. :)

Maar, als het dan wel over pc materiaal gaat probeer ik voor een zo laag mogelijke prijs zo goed mogelijk materiaal te geven, en dikwijls kom je dan uit bij Altec.

GlEnN_87

Legacy Member
Skoebiedoe zei:
Zulke topics blijven toch altijd lollig om te lezen...
logitec het beste geluid...komaan laat me niet lachen.
De enige set waar ik eens ben blijven stilstaan in een winkel was een altec lansing set en ik heb daar nu den 2.1 van op mijne pc staan.
Ik heb ook eens de fout gemaakt om deze eens te vervangen door de logitec z-680 toen.Heeft niet lang geduurd of de lansing stond hier terug op de pc.
Ben soms niet akkoord met de heren muziekkenners hier maar op dit punt hebben ze toch wel gelijk.Voor dat geld is er veel beter op de markt te verkrijgen.

Hetgeen ik nog eens ga herhalen: ik had een luid systeem nodig met een "boomy" subwoofer!
Ik heb nooit gezegd dat de set top of the bill is, gewoon dat het voor mijn gebruik aan mijn eisen voldoet.

Thorens

Legacy Member
Euh, jongens, jullie beginnen nu wel enorm in herhaling te vallen. Altec-Lansing is ook niet altijd de Deus Ex Machina, é. Voor 5.1 surround heeft Altec voor de moment niets dat echt de kwaliteit van Logitech nog overstijgt. Voor 2.1, dat is een andere zaak.

En het gat tussen goedkoop - Logitechprijsklasse (€200 - €500) - beginnende HifiHT is nog enorm groot, dus daar moet je zeker niets gaan aanraden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan