Archief - 6600 vs 6600 GT

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sheebs

Legacy Member
hey mensen,

allereerst mijn excuses, deze thread is wss al meerdere keren opgestart geweest maar via de zoekfuncite vond ik nie echt iets. mijn vraag is vrij eenvoudig.

momenteel heb ik een nvidia geforce 6600 256 MB, maar ik zou graag de 6600 GT met 256 MB hebben. Mijn vraga is gewoon: zullen mijn prestaties opmerkelijk hoger liggen? is het dus de moeite deze te kopen? grtz

RealFlub

Legacy Member
ja, maar je hebt er ook direct een pak meer prestatie voor :)

sheebs

Legacy Member
pffff 550 euro ongeveer vo de 6800 GT 256 Mb, weet neit of ik er dat voor over heb momenteel...

SMa

Legacy Member
de 6800GS kost nog maar €225
voor €550 heb je al een 7800GTX

waar haal jij je prijzen vandaan?

SMa

Legacy Member
jep, wrs wel...
dan moet hij wachten op de 7800GS (ergens begin februari)
of nu te veel geld geven voor een X850XT pe

Davion

Legacy Member
6800GT op AGP kost nog geen 550€ hé omfg, ik heb 3 maand geleden nen MSI NX6800GT TD256 gekocht voor 300€, wat TOEN een koopje was, want dat was de periode dat ze nog 400€ en meer stonden, derna zijn ze gezakt naar rond de 250€ met de GS.

sheebs

Legacy Member
oke ik ben zo geen pro hierin, wat radne jullie me dus aan, ik weet nekel da tmijn huidige 6600 op AGP zit dus ...

en wat is dan het verschil GS-GT?

FEW

Legacy Member
sheebs zei:
pffff 550 euro ongeveer vo de 6800 GT 256 Mb, weet neit of ik er dat voor over heb momenteel...
wat? toen die kaart een week uit was heb ik die gekocht voor 469€ (wat eigelijk gestoord veel geld is, zou ik nooit meer aan een graka uitgeven)
dus 550€ lijkt me nogal onmogelijk.
als ge prestatiewinst wilt dat echt zichtbaar is, koopt dan een 6800GS. en laat anders die 6600 steken

[NeO]-mtr

Legacy Member
sheebs zei:
oke ik ben zo geen pro hierin, wat radne jullie me dus aan, ik weet nekel da tmijn huidige 6600 op AGP zit dus ...

en wat is dan het verschil GS-GT?

GS = minder pipelines en vertex shaders, maar wel hoger geklokt.
GT = meer pipelines en vertex shaders, maar lager geklokt.

Prestaties zijn nagenoeg gelijk, dus pak de goedkoopste van de 2. (waarschijnlijk de GS)

sheebs

Legacy Member
mijn excuses, mijn pc winkel zit nog met d eprijslijst van juli 2005 op hun site :S, ik heb nu even een mail verstuurd met de vraag naar informatie. Nog ff een vraagje, plz dont shoot me im a noob. jullie zittne hier constant gewoon 6800 GS te vernomen maar is dit dan nvidia of asus of ...?

Insaniacx

Legacy Member
Van waar ben je misschien dat er een betere winkel in de buurt is ;)

sheebs

Legacy Member
ik heb dus ene offerte gekregen: 330 euro voor de 6800GS, nu vraag ik aan alle gfx pro's of dit wel een wijze beslissing is? ik heb geen zin om een kat in ene zak te kopen en te merken dat mijn prestaties helemaal niet zoveel beter zijn da mijn 6600 nu

thx

R.Winters

Legacy Member
sheebs zei:
ik heb dus ene offerte gekregen: 330 euro voor de 6800GS, nu vraag ik aan alle gfx pro's of dit wel een wijze beslissing is? ik heb geen zin om een kat in ene zak te kopen en te merken dat mijn prestaties helemaal niet zoveel beter zijn da mijn 6600 nu

thx
Lees even all de posts in dees thread opnieuw, en het antwoord zal het uwe worden ;) (Ja)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan