Archief - 6600gt of x1600xt??

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dr-malsain

Legacy Member
Ik heb laatst een shuttle st20g5 gekocht, hij draait foutloos en stabiel 24/7.
Het enige nadeel is de kleine voeding van 250w :$ en deze beperkt ook mijn keuze in grafische kaarten. Mijn x800xl met 512mb deed het niet meer na een klein ongelukje met de koeler...:cry: . Mijn budget laat het mij helaas niet toe om een x1800xt-top te kopen die een externe voeding van 80w bevat :$ dus moet ik voor een mid-range kaart kiezen. Een x1600xt of 6600gt lijkt mij niet zo slecht.

specificaties:

MSI x1600xt:
• Memory interface: 128-bit
• Engine Clock Speed: 587MHz
• Memory Clock Speed: 1386MHz
• Pixel Shader Processor: 12
• Peak Pixel Fill Rate: 2.36Gpixels/s
• Peak Vertex Throughput: 1180

ASUS 6600GT:
• Memory Interface: 128-bit
• Engine Clock Speed: 500MHz
• Memory Clock Speed: 1000MHz
• Pixel Shader Processor: 8
• Peak Pixel Fill Rate: 4.0Gpixels/s
• Peak Vertex Throughput: 1120

Als ik het zo bekijk is mijn keuze snel gemaakt, de x1600xt is een pak sneller. Maar ik heb naar tests gezocht en daaruit blijkt de x1600xt toch trager te zijn. Weet er iemand of dat in het algemeen zo is? Of alleen voor die tests?

Doom3 => 6600gt: 24.20fps / x1600xt: 27.93fps (1280x1024-Max Details)
HL2 => 6600gt: 35.28fps / x1600xt: 34.78fps (1280x1024-4AA-16AF)
3dM'03 => 6600gt: 8546ptn / x1600xt: 8876ptn (1024x768)
3dM'05 => 6600gt: 3523ptn / x1600xt: 5002ptn (1024x768)

Deze informatie komt van http://www.compdoc.ru/comp/video/nvidia_6800gs_and_radeon_x1600xt/

:help:

PS: Een prettig 2006 voor iedereen

SMa

Legacy Member
de X1600XT zou hier moeten de betere zijn
mss dat het bij hogere resoluties duidelijker wordt, en eventueel beide op hun max overclock

Ati's X1600XT zou eigenlijk met de 6800GT moeten concurreren
en de X1600 Pro met de 6600GT

op een ander forum las ik dit:
here is a review you were asking for, major 9686....its about entire X1xxx series so also about X1600XT - which, as far as I could see beats even 6800GT in 3D Mark 2005! (so it also beats "yours" 6600GT i believe )... Be my guest and check it out yourself....
de link naar zen review werkt wel niet

Davion

Legacy Member
X1600XT zou idd beter moeten zijn, echter zou ik de nVidia kiezen vanwege de betere driversupport en minder prul ermee imo.

SMa

Legacy Member
Davion zei:
X1600XT zou idd beter moeten zijn, echter zou ik de nVidia kiezen vanwege de betere driversupport en minder prul ermee imo.

wat zijn dan de problemen met driversupport? ik heb al met nVidia gewerkt, en met ATI
bij beide had ik geen last met drivers...
kan iemand me voorbeelden geven van de slechte driversupport? want dit komt toch geregeld terug bij keuzen tussen nVidia en ATI

Davion

Legacy Member
Ik ook ATi gehad, ook geen problemen, mar tegenwoordig moet ge de drivers installeren met CCC, Catalyst Control Center, en dat trekt op niets.

the_brainiac

Legacy Member
Ja en ik heb ook beide gehad en geef mij toch maar de drivers van ATI,die van nVidia geven soms van die leuke effecten zoals een scherm dat uitvalt en dat niet meer in gang gaat of leuke BSODs :) Les uit dit alles: als ge bij een merk goed zijt dan blijft ge er beter bij :) ik persoonlijk zou de X1600Xt nemen,omdat die nieuwer is,het nog geen hele fps scheelt en ATI soms de neiging heeft van drivers uit te brengen met serieuze performance boost :)

the_brainiac

Legacy Member
ik denk het nie aangezien het over een volledig geformateerde PC ging :) kben wel geene noob he ;)

SMa

Legacy Member
mss dom om te zeggen, maar met men GF2 MX heb ik véél last gehad, geregeld kwamen er drivers uit die de prestaties alleen maar lieten dalen
is wel +-3 jaar geleden

nu heb ik al veel ATI drivers gezien die performance boosts geven van 60% (ik denk dat da de 5.7 was, voor HL2)
en nu de 5.12 zorgt dat 64bit processoren ook grafische taken op zich kunnen nemen, dit zorg voor 10% meer CPU ussage met men P4 640 met HT.

persoonlijk zou ik ook voor de X1600XT kiezen, die is gewoon sneller
last met de drivers is volgens mij gewoon bullshit, da catalyst control center stoort toch niet? het is gewoon een prog dat je niet gebruikt
enkel als je geen legale windows hebt kun je nu en dan een error krijgen

stormsman

Legacy Member
Hoe zit het met de prijzen??? Ik zou de goedkoopste van de 2 nemen, de prestatie liggen tog dicht bij een.

KUAN-YIN

Legacy Member
de X1600 serie sis een flop alsook rommel :) check XS hiervoor

agp= 120€ =6800le = 1/2 unlocken naar 16/6
other then that X800GT/GTO

SMa

Legacy Member
^ :wtf: beetje duidelijkheid is toegelaten
en waarop is deze uitspraak gebasseerd? "de X1600 serie sis een flop alsook rommel"

stormsman

Legacy Member
sheep zei:
^ :wtf: beetje duidelijkheid is toegelaten
en waarop is deze uitspraak gebasseerd? "de X1600 serie sis een flop alsook rommel"
De x1600 is een midrange kaart van de nieuwe reeks grafische kaarten (x1000 reeks). En de 6600GT is ook een midrange kaart, maar dan van de vorige reeks grafische kaarten (6-reeks). Dan is het logisch wat KUAN-YIN zegt (dat die x1600xt niet zo goed is), die x1600 kan amper die 6600GT voorblijven ondanks het een nieuwe reeks van kaarten zijn.

Edit: wat is eigenlijk de prijs van zoon x1600xt, ik heb al zitten zien op de site van: tones, forcom, hofline, en bij geen een van die winkels hebben ze zoon x1600xt.

dr-malsain

Legacy Member
ja ik heb hem aan 230 gezien in de Regenboog computershop in Maastricht, aan dezelfde prijs bij GT-Shop in Tongeren en aan 200 in Duitsland.

dr-malsain

Legacy Member
Ik heb met een "specialist" gesproken vdg, die kent erg veel van hardware, maar vooral van hoe het functionneert. Volgens hem ligt dat verschil van "soms sneller, soms niet" aan de structuur van de chip. Hij zegt dat het identiek is tussen bijvoorbeeld AMD en Intel. Zijn uitleg was zeer gedetailleerd en ik herinner mij niet alle details, maar het klinkt wel logisch.

Insaniacx

Legacy Member
Waarom pak je dan niet ineens een 6800GS? ietjes duurder maar wel een pak sneller. Heb de X1600XT aan 188€ gezien in duitsland een 6800GS 216€... Mijn keuze is dan snel gemaakt.

dr-malsain

Legacy Member
Insaniacx zei:
Waarom pak je dan niet ineens een 6800GS? ietjes duurder maar wel een pak sneller. Heb de X1600XT aan 188€ gezien in duitsland een 6800GS 216€... Mijn keuze is dan snel gemaakt.

Ja ik ben zojuist gaan kijken in de GT-Shop. De kaart kost daar 235eur (retail/256Mb/256bit/465mhz-1ghz). Als ik daar de x1800xt moest kopen kostte dat mij amper 5eur minder :crazy: .

Ik denk dat die 6800gs wel +/-100 watt nodig zal hebben en ik weet niet of dat zal lukken als ik een paar uur aan't gamen ben, maar laten we maar optimistisch blijven eh ;) .


:applause: Bedankt voor jullie raad en gelukkig nieuwjaar eh :applause:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan