Archief - 7600 GT vs. 2x6600GT

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

the_brainiac

Legacy Member
mmm ne 7600GT = X1800XT? Ik dacht het niet ! Eerder een X1800GTO = 7600GT :)

-Clocker-

Legacy Member
the_brainiac zei:
mmm ne 7600GT = X1800XT? Ik dacht het niet ! Eerder een X1800GTO = 7600GT :)

en wie heeft dat ooit gezegd?:wtf:

mjah mense onderschat een 7600GT maar niet, zijn beste koop kwa prijs/prestatie;) en vallen zwaar te overclocken...:)

en ik zeg dit niet omdat ik toevallig ééntje heb:naughty:

the_brainiac

Legacy Member
-Clocker- zei:
en wie heeft dat ooit gezegd?:wtf:
Davion zei:
7600GT is zeker rapper dan een X1800XT of een 7900GT, maar imo is een 7900GT dan nog de betere keuze.

Ze zijn zeer zeker de beste in hun prijsklasse,ze zijn ook de enige :) maar om ze meteen gelijk te stellen aan een X1800XT als ze in bepaalde gaems als last hebben met een X850XT PE is er wat over :doc:

-dawnz-

Legacy Member
Davion zei:
Nee, dawnz heeft er de laatste tijd veel zin in om ATi onterecht te hypen.
7600GT is zeker rapper dan een X1800XT of een 7900GT, maar imo is een 7900GT dan nog de betere keuze.
zijde gy nu tegenwoordig dan zo blind ofwa ?
het staat voor uwe neus dat die X1800XT die 7600gt sli zo inmaakt op hoge resoluties.
man man man zo nvidia-blind man ni te doen :doh: :doh:

-dawnz-

Legacy Member
Davion zei:
Gij zijt eerder ATi-blind.
neenee ik ben objectief blind.
man het staat voor neus da de X1800XT meer haalt als de SLI setup en gy gaat het nog ontkenne van "ja nvidia is de BESTE"
omg quit the shit en trek u bolle ope

PineMangoes

Legacy Member
Na ff de realtime game benchmarks van de review uit m'n vorige post te hebben gelezen, moet ik het beeld idd wat nuanceren. In de synthetische 3dmark benchmark is de SLI 7600 GT sneller dan een single X1800XT, maar in de meeste van de geteste games scoort de single X1800XT dan weer beter. 't Staat dus, zoals dawnz aanhaalde, voor onze neus.

EDIT: Na enkele andere reviews gecheckt te hebben, lijkt 't erop dat de 7600 GT SLI een 10 à 20% sneller is als een 7900 GT. Daar de X1800XT maar een zuchtje sneller is dan een 7900 GT lijkt 't erop dat mijn review niet echt relevant is. Mijn excuses.

boostah

Legacy Member
the_brainiac zei:
de X1900Gt begint ook eindelijk te arriveren in België :)

imho schijt kaart, x1800xt is (als je ati wilt blijven) een beter keus, het geheugen van de x1900gt is echt afgeknepen door een kleinere bus (x1800xt blijft mooi meegaan en eenmaal 1600*1200 springt de x1800xt ver derover)

dus x1900gt zelf ni overnadenken en direct maar een x1800xt nemen (of als die der ni is, of care welk merk) direct de 7900gt nemen, veel betere keus

boostah

Legacy Member
PineMangoes zei:
Na ff de realtime game benchmarks van de review uit m'n vorige post te hebben gelezen, moet ik het beeld idd wat nuanceren. In de synthetische 3dmark benchmark is de SLI 7600 GT sneller dan een single X1800XT, maar in de meeste van de geteste games scoort de single X1800XT dan weer beter. 't Staat dus, zoals dawnz aanhaalde, voor onze neus.

EDIT: Na enkele andere reviews gecheckt te hebben, lijkt 't erop dat de 7600 GT SLI een 10 à 20% sneller is als een 7900 GT. Daar de X1800XT maar een zuchtje sneller is dan een 7900 GT lijkt 't erop dat mijn review niet echt relevant is. Mijn excuses.


btw 1 review is niks, moet meerdere hebben (als ge der vindt bedoel ik dermee), der zijn altijd reviews die vrij based zijn, en duss een bepaald merk nogal voordeel geven enzo

the_brainiac

Legacy Member
boostah zei:
imho schijt kaart, x1800xt is (als je ati wilt blijven) een beter keus, het geheugen van de x1900gt is echt afgeknepen door een kleinere bus (x1800xt blijft mooi meegaan en eenmaal 1600*1200 springt de x1800xt ver derover)

dus x1900gt zelf ni overnadenken en direct maar een x1800xt nemen (of als die der ni is, of care welk merk) direct de 7900gt nemen, veel betere keus
kleiner bus zal wel nie,X1900GT vervangt leuk de X1800XT :) + de GT heeft weer unlcoking potential

boostah

Legacy Member
Davion zei:
Gij zijt eerder ATi-blind.

zijde gy nu tegenwoordig dan zo blind ofwa ?
het staat voor uwe neus dat die X1800XT die 7600gt sli zo inmaakt op hoge resoluties.
man man man zo nvidia-blind man ni te doen

shit maat alletwee stop met zo belachelijk te doen
ge beschuldigt elkaar beide van dingen die je zelf doet

imho hebt ge beide gelijk (davion=nvid , dawnz = ati) maar ipv hier persoonlijk aan te vallen, zoek dan reviews die u ondersteund, want hoe da het hier nu bezig is kunde blijven op elkaar blaten (no to anyone btw, kheb het ook vroeger gedaan)

beseft gewoon, eenmaal hoge res's (1600*1200), is een dikkere kaart altijd beter dan mindere in sli (geheugen kwestie, snelheid en hoeveelheid), maar aangezien tegenwoordig iedereen die een nieuwe comp koopt een tft erbij koopt die toch maar 1280*1024 draait, is eigenlijk de sli beter, hoewel ik eigenlijk ook ben voor 1 zwaardere kaart

boostah

Legacy Member
the_brainiac zei:
kleiner bus zal wel nie,X1900GT vervangt leuk de X1800XT :) + de GT heeft weer unlcoking potential

persoonlijk vindt ik da ni de functie van dit subforum, die unlocking zever
mensen die gaan unlocken, kennen er genoeg van hun kaart zelf te kiezen, of aan te geven dat ze dat willen doen, vergeet niet misschien max 1% van de mensen die zo'n kaart kopen zullen ze unlocken

http://www.pureoverclock.com/review.php?id=36&page=5

http://www.technic3d.com/?site=article&action=article&a=245&p=3
(dees lijkt mij wel een vreemde uitkomst, een x1800xt scoort meer dan de 7900gtx, wa ik dus totaal ni geloof :p, tis maar om aan te tonen 1 review = niets)

http://www.elitebastards.com/cms/in...ask=view&id=61&Itemid=27&limit=1&limitstart=3

zoals ge ziet, in zeer shader intensieve games (zou de toekomst moeten zijn :p) is het vrij gelijk tussen x1800xt en x1900gt, met een lichte winst voor de x1900gt, maar eenmaal in andere games (dus ni fear of oblivion :p) neemt de x1800xt het voortouw, en al helemaal op hoge reso's (kheb btw ni naar 7900gt gekeken voor deze vergelijking)

Featherfoot

Legacy Member
-dawnz- zei:
zijde gy nu tegenwoordig dan zo blind ofwa ?
het staat voor uwe neus dat die X1800XT die 7600gt sli zo inmaakt op hoge resoluties.
man man man zo nvidia-blind man ni te doen :doh: :doh:

Djeezes kerel! Doe normaal en wees niet zo voos.

-dawnz-

Legacy Member
Featherfoot zei:
Djeezes kerel! Doe normaal en wees niet zo voos.
Djeezes kerel! doe normaal en kom terug wnn je het weet.

de 7600GT wordt gelimiteerd in zijn kunnen door de 128-bit membus.
op hogere resoluties beginnen daar verschijnselen van te komen dus is de X1800XT sneller.

was juist hetzelfde me de 6600GT SLI
een enkele 6800GT is sneller als 2x6600GT op resoluties vanaf 1280*1024 met aa enabled.
JUIST JAH door zijn 128-bit bus.

zaj

Legacy Member
heeft die 7600 gt nog altijd 128 bit bus ? :| mijn 3 jaar oude 9800pro heeft al een 256 bit bus:p

-dawnz-

Legacy Member
shadow77566 zei:
heeft die 7600 gt nog altijd 128 bit bus ? :| mijn 3 jaar oude 9800pro heeft al een 256 bit bus:p
moesten ze op de 7600GT een 256-bit bus zette is em sneller als de 7900GT en da zou onozel zijn eh :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan