Archief - 7800gtx sli

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

robin44

Legacy Member
Ik zou graag een sli setup maken.ik ben al in het bezit van 1 7800gtx van xfx.Is het mogelijk om een 7800gtx bij te plaatsen van een ander merk.

ZyphO

Legacy Member
dus merk doet er niet toe.. alleen moet het zelfde types zijn...??

Yank

Legacy Member
En drivers vanaf bepaalde versie, ergens in de 80 dacht ik. Maar normaal gezien zou het moeten lukken, maar als het mogelijk is zou ik toch zelfde merk en revisie nemen: je kunt maar problemen vermijden.

boostah

Legacy Member
84.25 ofzo dacht ik da dedrivers moeten zijn (ben wel ni zeker)

ZyphO

Legacy Member
Kan een SLI setup dan zoveel meer winst zijn voor games / andere toepassingen ??

of is het maar een verschil van 10% ofzo

boostah

Legacy Member
ZyphO zei:
Kan een SLI setup dan zoveel meer winst zijn voor games / andere toepassingen ??

of is het maar een verschil van 10% ofzo

valt te zien welk game, der zijn er met 0% winst

er zijn er met 40%winst (alle dacht ik toch)

jarre_123

Legacy Member
Je zal wel degelijk het verschil merken hoor ;) uw frames zulle ni noodzakelijk veel hoger zijn, maar je zal het wel op een veel hoger detail kunne spele met dezelfde vlotheid als 1 kaart (correct me if I'm wrong) maar persoonlijk vind ik sli een beetje nutteloos, die 7800GTX zou toch in staat moete zijn alles vlot te bollen? nog 1 erbij is een beetje geldverspilling imo

Yank

Legacy Member
jarre_123 zei:
Je zal wel degelijk het verschil merken hoor ;) uw frames zulle ni noodzakelijk veel hoger zijn, maar je zal het wel op een veel hoger detail kunne spele met dezelfde vlotheid als 1 kaart (correct me if I'm wrong) maar persoonlijk vind ik sli een beetje nutteloos, die 7800GTX zou toch in staat moete zijn alles vlot te bollen? nog 1 erbij is een beetje geldverspilling imo
Als je op hoger detail kunt spelen met zelfde fps, kunt je op zelfde detail (als met 1 kaart) spelen met hoger fps he.

@ZyphO: winst is afhankelijk van game: ene game quasi niets, andere 50% winst. Meeste winst wordt ook gemaakt bij hoge resolutie en detail, waar de grafische kaart duidelijk de prestatie beperkt. Bij lage resoluties en detail schiet de CPU tekort voor een hogere fps te halen.

PineMangoes

Legacy Member
Ik zou ook echt geen tweede 7800GTX erbij steken. Wacht een jaartje tot ie mss iets te traag begint te worden voor de eye-candy, en koop u dan een kaart van twee generaties verder die uw SLI systeempje het schaamrood op de kaken kleurt...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan