Archief - 7900GT 256mb

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jannick werckx

Legacy Member
Ik kijk bij jaha en daar staat de 7900GT van club3d aan GPU 450 MHz
Memory 1320 MHz, XFX draait maar aan800Mhz ofzo .. ?

Jannick

Davion

Legacy Member
Das DDR, 800Mhz is prolly de effectieve snelheid, terwijl 1320 de DDR snelheid is.

jannick werckx

Legacy Member
Ahzo, hoeveel is dan de effectieve snelheid van die club3d ?
en hoeveel is de DDR snelheid van de MSI en XFX'en ?

Jannick

Fighting Hobbit

Legacy Member
sheep zei:
als dit dus toch waar zou zijn, zou de goekopere Club 3D evengoed zijn?

is er hier iemand die een Club 3D kaart heeft? dat ziet er zo een brolmerk uit...
heeft bijlange niet zo'n naam als MSI, XFX, Sapphire of HIS (vr ATI)
Ik heb al een half jaartje een Radeon 9600PRO 128Mb van Club3D steken, ben er eigenlijk heel tevrede van...

SMa

Legacy Member
en op vlak van overclocken?
alle merken zouden evengoede kaarten moeten leveren, maar ze overclocken niet allemaal even hoog

KoeKaTsJoE

Legacy Member
Deze van xfx is beschikbaar bij tones: PV-T71G-UDER
clock rate: 520
memory clock: 1.5ghz

die van msi:

clock rate: 450mhz
memory clock: 1320mhz

beiden dual dvi. Is het dan niet beter om een xfx te nemen of een ander merk?

En welke koeling als stilte belangrijk is? Een arctic of een zalman vf*00cu?

SMa

Legacy Member
neem de goedkoopste & plaats er je eigen koeling op
die van XFX lijken gewoon sneller door de factory overclock
maar in de praktijk zijn alle merken even snel, maar je moet ze dan wel zelf overclocken

KoeKaTsJoE

Legacy Member
Overclocken ben ik niet echt van plan. En met plaats er je eigen koeling op ben ik niet echt veel mee :-)

jannick werckx

Legacy Member
huh .. ?
800x2 = 1320 ? heb ik iets gemist tijdens wiskundelessen ? :D
of heb ik gewoon iets verkeerd begrepen ?

Jannick

jannick werckx

Legacy Member
Bij hardwareversand zijn dit de gegevens van een standaard XFX :
Chipsatz NVIDIA Geforce 7900GT (520MHz)
Speicher 256 MB DDR3 (750 MHz)
De XFX heeft 1x DVI

dit zijn de gegevens van een standaard MSI :
Chipsatz NVIDIA Geforce 7900GT (450MHz)
Speicher 256 MB DDR3 (660MHz)
de MSI heeft 2x DVI

en dit zijn dan gegevens van de XXX van XFX :
Chipsatz NVIDIA Geforce 7900GT (560MHz)
Speicher 256 MB DDR3 (825 MHz)
de XXX van XFX heeft 1xDVI

SMa

Legacy Member
ze mogen dan wel standaard overclocked zijn (en dus garantie behouden)
2*DVI vind ik toch belangrijk

DenTraX

Legacy Member
De goedkoopste 7900gt is momenteel die van ASUS, die is hier te krijgen voor een €315-320

Trakken

Legacy Member
deze zomer wil ik een 7900gt kopen, liefst met 512mb maar ik weet nu niet hoe dit zit in performance verschil met die van 256mb. weet iemand daar meer over? thx for the help :bow:

boostah

Legacy Member
das alleen van 1600*1200 als resolutie met een hoop AA en AF aan (of hoger), anders heb je niks aan die 512mb
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan