Archief - 7900GT fout?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MorGo7h

Legacy Member
Club 3D GeForce 7900GTX (512 / PCIE) - cgnx-x792

19-06-2006
unstablewarpfield: Ik heb deze club 3d kaart een aantal weken geleden gekocht. Het was toen de goedkoopste 7900 GTX kaart die te krijgen was. Het enige dat ik wil zeggen is PAS OP als je een 7900 GT of GTX aanschaft! Maakt niet uit welk merk je koopt, maar ergens zit er een fout van nvidia in deze kaart. Internet fora staan er vol van.

Ik ben van plan deze kaart te kopen. Klopt het wat die kerel zegt of is da gwn bullshit? Kheb al gezocht op het forum maar nog nix over gevonden.
Kan iemand helpe?

Grtz morgoth

stefaantje

Legacy Member
kgeloof dat enkel de XFX 7900gt's onbetrouwbaar zijn. De asussen waren ok had ik hier al ergens gelezen.. Mn neef heeft er trouwens zo eentje besteld

SMa

Legacy Member
Sparkle zou volledig ok moeten zijn,
maar nu heeft ook ieder ander merk een nieuwe revisie uitgebracht van zen 7900GT.
Het probleem zat hem bij de caps.

Tae

Legacy Member
Het probleem zat ergens in het overclocken van de vertex shaders dat deze problemen veroorzaakte, ook zker de warmte dat deze kaarten maken aan de achterkant veroorzaakt.

Dat werd mij toch uitgelegd in de winkel en kan wel kloppen ook.

Ik heb mijn oude kaart binnengebracht en dezelfde dag een andere gekregen die in de winkel voorradig was.

Deze werkt nu zonder één probleem.

Volgens mij denk ik toch dat nu alle problemen van de baan zijn ???

Davion

Legacy Member
XFX en eVGA hadden probs met de 7900GT, met de GTX en de andere merken is er niets mis, nu na de nieuwe revisie zijn alle problemen van de baan.

duploxxx

Legacy Member
inderdaad ik heb vorige week een xfx gekocht en dat is de nieuwe revisie.

hou wel wat budget over voor een andere koelr op de graka, kwestie van wat minder geluidsproduktie en warmte te hebben...

SMa

Legacy Member
Tae zei:
Het probleem zat ergens in het overclocken van de vertex shaders dat deze problemen veroorzaakte, ook zker de warmte dat deze kaarten maken aan de achterkant veroorzaakt.
Dat was het eerste idee,
ondertussen is bekend geraakt dat alle producenten (behalve Sparkle, zij deden het al) 2 caps op de achterkant vervangen hebben.

Overclocken veroorzaakt geen problemen, het is de hardware zen fout omdat die er niet voor gemaakt is. :p

TheFuckingDutchman

Legacy Member
Hier een EN7900GT van Asus. Ben er heel content van, na een jaar met een semi defecte 6800 ultra te lopen. Stressed tegen 60

boostah

Legacy Member
Davion zei:
XFX en eVGA hadden probs met de 7900GT, met de GTX en de andere merken is er niets mis, nu na de nieuwe revisie zijn alle problemen van de baan.

elk merk had problemen, was iets van koeling van spanningsregelaars dacht ik, ene kaart had wel meer problemen dan de andere, vanwege net die andere montering en shit (maar idd xfx en evga hadden echt wel verre uit meeste probs)

maar inderdaad, nvidia heeft stappen ondernomen tijd geleden om deze problemen uit de wereld te helpen, en een nieuw referentie design aan de 3rd parties gegeven, er zou geen enkel probleem meer mogen zijn
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan