Archief - Aankoop HIFI-keten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

gummie

Legacy Member
Aangezien mijn huidige stereoketen na 8 jaar de geest gegeven heeft
- de lens is wss kapot, hij springt van 2.56 naar 2.34 enzo bij elke cd ( ligt dus niet aan de cd's zelf ), alsk em es openvijs en de lens schoonmaak werkt ie weer 5 min deftig, dan begint em weer te skippen om uiteindelijk de cd ni meer te lezen :x Hij is afkomstig uit de makro, maar kan ik dat bij een andere elektrowinkel binnendragen en laten repareren? Zoja, hoeveel kost mij dat? Zonee of te kostelijk, lees verder :p - zou ik een nieuwe keten willen kopen bij www.pixmania.be ( mijn broer moet een nieuwe dvdwriter hebben en aangezien de prijs daar ook goed is, zouden we het allebei daar vandaan halen ). Vereisten zijn gewoon MP3cd's kunnen aflezen. Daarom dacht ik aan deze keten:

ROADSTAR Micro set HIF-5811MPT ( 80€ )

Ik verwacht hier natuurlijk geen superieure geluidskwaliteit van ^^ Zijn er echter andere dingen waar ik op moet letten? Zou ik beter een iets duurdere keten nemen die echter langer zal meegaan?
Zijn er andere winkelalternatieven dan pixmania ( DVDwriter + hifiketen te verkrijgen ) die beter zijn qua prijs / garantie / service?

Dank bij voorbaat :)

Thorens

Legacy Member
Volgens mij kan je van zo een set niet alleen geen superieure geluidskwaliteit verwachten maar gewoon niets noemenswaardigs verwachten. Er zal geluid uitkomen, ja. Volgens mij ga je van zoiets echt spijt krijgen...

Ik zou u één van deze setjes aanraden:
http://www.eltax.com/eltax/index.php?item=10&id=11026
http://www.tangent-audio.com/products/showproduct.php?item=11102

Tangent/Eltax staan nu eenmaal bekend voor zeer goede prijs/kwaliteitsverhoudingen.

Maar, om over uw oude set te praten, welkeen is't? Want als die het repareren nog waard is, ja dan...

gummie

Legacy Member
Dat is een pioneer XR-A100-K met S-A100-K boxen :) Ik had daar niets van klachten over, kwaliteit was ( voor mij ) goed genoeg, enig idee hoe die roadstar zich daarmee vergelijkt? De S-A100-K boxen zijn wel met een oude aansluiting ( geen idee hoe die noemt, maar tzijn in elk geval dingskes die niet op een pc passen :) Tis een heel klein beetje vergelijkbaar met een internetkabel, ook een vierkantige vorm die ge erin moet klikken ), bestaan die nog altijd of werkt da nu allemaal zoals bij pc-boxen? :unsure:

gummie

Legacy Member
Een push hebk dus :) Nog eens naar mijn aansluiting gekeken en tkomt daarmee overeen ^^ Kan ik een Eltac of tangent overal kopen, of alleen in de betere audiozaken? En zijn er andere degelijke merken te verkrijgen bij pixmania, of is da ni te doen :)

Thorens

Legacy Member
Eltax/Tangent vind je vooral bij de betere audiozaak. Ik heb ze nog maar zelden in de grotere zaken gezien. Ik weet niet van waar je bent maar ik kan vooral Accurate te Haacht aanraden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan