Archief - aankoop nieuwe computer

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Safeway

Legacy Member
Processor: AMD Athlon 64 3500+ 64 bit socket 939 (boxed)
Mobo : Asus A8N-E
Geheugen : 2 X 512 OCZ premier ddr400
DVD-rom BenQ VP-1650S
DVD-Rewriter :Nec ND-4550
Graka: Asus EN6600GT Silencer/HTD 256 MB
HD: Seagate barracuda 7200.7 Plus 200 GB
Eenvoudige diskdrive
Budget case + 400watt voeding (als dit genoeg is)
Voorstel: X-Gear C666K400 Watt Zwart, Rood
Ms windows Xp Home nl

iemand aan-of opmerkingen ???, ben ik wat vergeten ? wat zou je hieraan veranderen. is voor te gamen, office toepassingen, bekijken van dvd's, internet, en misschien nog bekijken van tv en opnemen hiervan.

Tealc`

Legacy Member
ziet er goe uit, aangezien ge silencer hebt gepakt veronderstel ik dat ge ne stille PC wilt, best dan LCPower 420W voeding pakken hoort ge echt ni en kost maar 36.90€ bij ITWARE

magnusjb1

Legacy Member
wat betaal je hier in het totaal voor?
Misschien 6600GT in een 6800GS/GT veranderen.
Voorde rest ziet het er netjes uit

Safeway

Legacy Member
deze is gebaseerd op de gamen comp van de lokale pc winkel maar met enkele aanpassingen. op azerty deze in elkaar gestoken en kwam uit op 830 zonder assemblagekosten. dus bij lokale pc winkel gaje er toch nog 150 euro moeten bijrekenen voor hun werk en regelingen. dus het zal iets rond de 1000 euro zijn.
euh @ tealc : bwa stille computer hoeft niet. was enkel uit op 6600gt 256 maar zal één nemen van 128. ik heb gehoord dat 128 rapper geheugen heeft en dit niet veel verschil zal uitmaken.
nog iemand op of aanmerkingen ???

Davion

Legacy Member
Als het om te gamen is zou ik een 6800GS aanraden, iets duurder, maar een pak rapper dan de 6600GT, voor de rest is dat een nice config.

Safeway

Legacy Member
jah, zoiets was het bij hun eigen samengestelde gamingpc. maar kga eerst offerte vragen, en dan nog zien. misschien wel beetje kunnen afdingen.
@ davion : het is niet voor die-hard gaming. maar met een 6600 wil ik toch mooi beeld hebben voor bepaalde games. ben een liefhebber van gta reeksen.
iemand een ander merk voor dvd-speler ???, ben-q is goed maar misschien iets beter

jay-pee

Legacy Member
Mijne benq1620 eeft just de geest gegeven na 3maanden btw. Benq eeft voor mij wel afgedaan.

Davion

Legacy Member
Met andere types is niets mis, er zijn er zovelen die een DW-1640 e.a. hebben zitten.

jay-pee

Legacy Member
Neen, 2, de Benq-drive van mijn broer is na 7 maanden ook opeens gestopt met werken. Sorry da’k der dus niet te veel vertrouwen meer in heb.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Moet je je niet voor verontschuldigen. Ik heb hetzelfde probleem met HD's van Maxtor.
Nuja.. het is wel zo dat die specifieke drives veel manquementen vertoonden. De BenQ DW-1640 krijgt echter veel lof en goede punten. Vertrouwen is er mss niet meer maar imo wel het proberen waard. Zeker als je weet dat ie intern helemaal hetzelfde is als een Plextor PX-740A maar enkel met betere firmware waardoor deze writer atm top of the bill is.

Safeway

Legacy Member
Het zal deze wrschijnlijk worden. met assemblage en windows installatie 1125 euro. het is niet de goedkoopste maar kheb er al duurdere gezien.
nog iemand aan of opmerkingen hier omtrent.

*veralgemening met beginvraag. heb gekozen voor Benq-rewriter en BenQ dvd-rom
*en een specifieke case van coolermaster. (zou eigenlijk misschien nog ietsje goedkoper willen. voor case en 400watt voeding vragen ze 103 euro, weet iemand goedkope degelijke case met 400 watt voor mss 80 euro ofzo. (op internet zal het rond de 65 moet liggen want ze zijn iets duurder)

Processor: AMD Athlon 64 3500+ 64 bit socket 939 (boxed)
Mobo : Asus A8N-E
Geheugen : 2 X 512 OCZ premier ddr400
DVD-rom BenQ VP-1650S
DVD-Rewriter :BenQ 1640
Graka: Asus EN6600GT/TD 128 MB
HD: Seagate barracuda 7200.7 Plus 200 GB
Eenvoudige diskdrive
Cooler Master Centurion 5 Tower
400watt voeding
Ms windows Xp Home nl

RealFlub

Legacy Member
idd, goe config, als ge meer grafische kracht wilt:
AMD64 3500+ vervangen door 3000+
en 6600GT vervangen door 6800GS als het kan

Cobra11

Legacy Member
Ik zou het bij de 6600GT houden, die kan je anders over een jaar (of 2) veranderen en bij een processor gaat dat wat moeilijker :)
En dan zit je over een paar jaar met een 3000+..... :(

Safeway

Legacy Member
maar kwas nog aan het twijfelen over de case + voeding, als ik deze een 35 euro goedkoper krijg dan kan ik er misschien nog een tv-kaartjeuh in krijgen.
maar ik vroeg mij af of 360watt genoeg was ?
deze case sprak me wel aan
Asus Midi ATX Case TA-211 White 360 Watt
thumbnail.aspx
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan