Archief - Aankoop nieuwe PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ZiMoNe

Legacy Member
Samengestelde pc:
  • AMD 64 X2 Dual Core 4200+ 2.2 Ghz 1 Mb socket 939
  • 2Gb DDR RAM 400 Mhz,
  • 40 GB Harddisk Maxtor
  • DVD -RW Dual
  • 3,5" Floppydrive
  • Geluidskaart
  • Geforce FX 7800 GT 256 MB DDR 3
  • Abit AN 8 SLI Nforce socket 939 DDR 400
  • kast

Waarvoor zal die gebruikt worden?
  • prof. gebruik van grafische programma's
  • gamen op hoogste details.

Ik zelf heb totaal geen verstand van hoe computer in elkaar zitten. Dus zouden jullie eens willen kijken of deze setup mogelijk is en eventueel kunnen zeggen hoeveel dat ongeveer zou kosten. Zijn er ook nog onderdelen tekort weet het me te zeggen :D

Mvg
Zimon

SMa

Legacy Member
Enkel verbeteringen (imo toch :p)
ZiMoNe zei:
Samengestelde pc:
  • AMD 64 X2 Dual Core 3800+ of 4400+
  • 2Gb DDR RAM 400 Mhz,
  • 40 GB Harddisk Seagate (en echt niet meer nodig? prijsverschillen zijn minim)
  • DVD -RW Dual
  • 3,5" Floppydrive
  • Geluidskaart (imo niet nodig)
  • Geforce 7900 GT 256 MB DDR 3
  • Abit AN 8 SLI Nforce socket 939 DDR 400
  • kast
zal op +- 1000 euro komen
maar neem toch maar minimum een 80Gb harddisk ;)

ZiMoNe

Legacy Member
Ik heb een schijf van 80 gig hier nog liggen, ik ga die er dan nog bijplaatsen

Waarom? de 3800+ of de 4400+
wat is er mis met de 4200+?

Kan je die 7900 dan aansluiten op dat moederbord? ff opgezocht en dat is een PCI card, of moet er dan ook een nieuw moederbord komen?

Insaniacx

Legacy Member
De 7900GT is ook een PCI-E hoor en past perfect op die Asus, verder zou ik ook een 80Gb minstens nemen kost amper een paar € meer voor het dubbele aan opslag...

SMa

Legacy Member
de X2 4200+ is een X2 3800+ met hogere multiplier (natuurlijk wel getest op 4200+ speeds, een 3800+ zal wrs niet evenhoog clocken)
vanaf de X2 4400+ is er dubbel zoveel cache als bij de 3800+/4200+, dat maakt dus dat die wel meer waard is
je kan dus makkelijk enkele euro's besparen en dan je X2 3800+ overclocken tot een X2 4200+

het moederbord ondersteund de 7900GT
en het is PCI-E ;) net zoals de 7800GT

Slaxz

Legacy Member
sheep zei:
de X2 4200+ is een X2 3800+ met hogere multiplier (natuurlijk wel getest op 4200+ speeds, een 3800+ zal wrs niet evenhoog clocken)
vanaf de X2 4400+ is er dubbel zoveel cache als bij de 3800+/4200+, dat maakt dus dat die wel meer waard is
je kan dus makkelijk enkele euro's besparen en dan je X2 3800+ overclocken tot een X2 4200+
das dus imo pure zever.
een 4200+ is een 3800+ die 200mhz hoger geklokt is. en een 4400+ is een 4200+ met dubbele cache.
het is algemeen geweten dat K8 cpu's veel meer profiteren van een hogere clockspeed dan van meer cache. dus imo is een 4200+ beter dan een 4400+

SMa

Legacy Member
maar je kunt die X2 4400+ dan wel clocken naar bvb een X2 4600+ of een X2 4800+
dat kun je niet met een X2 4200+ door de hoeveelheid cache

Slaxz

Legacy Member
idd maar de TS zegt zelf dat hij totaal geen verstand heeft van pc's in elkaar zetten. dus zal hij die zeker ook niet gaan overclocken.
aan die overclockoptie heeft hij dus totaal niks en blijft een 4200+ X2 de beste keus voor hem

Davion

Legacy Member
- Kzou ook de X2 3800+ of X2 4400+ pakken..
- Neem grotere SATA HDD ofzo.
- Neem 7900GT
- Hebde echt SLI nodig?, kzou gewoon een MSI K8N Neo4-FI pakken.

Ovidius

Legacy Member
Ik zou een kast zonder voeding kopen, en zelf een voeding kopen.

Enermax, Tagan, Thermaltake, Antec,. . . .

murrey

Legacy Member
sheep zei:
maar je kunt die X2 4400+ dan wel clocken naar bvb een X2 4600+ of een X2 4800+
dat kun je niet met een X2 4200+ door de hoeveelheid cache

X2 4600+ = 2*3800+
2*512kB L2 cache :niceone:

Davion

Legacy Member
- Of een kwalitatief goede kast met goede voeding in, zoals een Antec Sonata II 450W.

SMa

Legacy Member
Ovidius zei:
Ik zou een kast zonder voeding kopen, en zelf een voeding kopen.

Enermax, Tagan, Thermaltake, Antec,. . . .
iemand die niet overclockt heeft al genoeg aan een gewone standaardvoeding

JackF

Legacy Member
Kheb es het volgende samengesteld :

Speeze Blackfin IV case zwart
LC Power 550W Super Silent 12cm fan
MSi K8N Neo4-FI socket 939 Nforce4 Ultra mainboard
AMD Athlon64 3800+ Dual Core socket 939
Arctic Freezer64 PRO socket 939 CPU cooler
Gskill 2 x 1 Gb DDR PC3200
Seagate 80 GB 7200rpm8mb SATAII 3.0Gb/s
XFX 7900GT 256mb DDR3 PCI-express
FDD NEC zwart
BenQ DW-1650 16x Dual Layer DVD-RW met Nero6 software
Assemblage

Totaalprijs : 1115 euro

RealFlub

Legacy Member
dat van JackF ziet er heel goed uit.. prachtig systeemke moet ik zeggen (ben jaloers erop ^^

ZiMoNe

Legacy Member
@ Xerox: Het is idd niet echt mijn bedoeling om te overclocken.

@JackF: Dat ziet er idd heel goed uit, zeker iets wat ik in gedachte had, en een mooie prijs ook. Bedankt om de samenstelling te maken. Ik zie ook dat het een online shop is, kan je ook naar daar komen en eventueel bestellen/afhalen (aangezien dat dicht bij de deur is)?

Nog een vraagje: Ik merk dat er héél veel verschillende merken zijn voor die grafische kaarten, wat is het grote verschil ertussen, of is dat bijna allemaal hetzelfde?

Yank

Legacy Member
Merk van grafische kaart maakt weinig uit: de koeler (die in meeste gevallen toch praktisch zelfde is, juist ander merk dat erop staat), andere software/games
Wat van belang is bij grafische kaarten is de chip die gebruikt wordt (vb: 7800, 7900,...)

Davion

Legacy Member
Neem gewoon het goedkoopste merk, tenzij er een softwarebundel is waar ge echt van zegt: WAUUW, dat heb ik nodig.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan