Archief - Aankoop nieuwe speakers (pc)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Zonnestraal

Legacy Member
ik moet nieuwe speakertjes kopen, maar welke dat hoeven te zijn weet ik niet, daarom roep ik jullie hulp (niet gulp !!) in.

Waarom posten ?
Wel, ik had bijna een Logitech 5500 of een Creative Gigaworks gekocht toen ik op dit forum terechtkwam en zag dat er een wereld achter deze 2 merken ligt :p
Maar ik betwijfel dat ik een 5.1 setje nodig heb

Waarvoor ze dienen:
80% naar muziek luisteren, via muziek van op de pc
als geluidskaart heb ik zo'n Creative x-fi Fatality. De discussie dat er voor hetzelfde geld betere geluidskaarten zijn is me te laat opgevallen. Ik heb altijd al creative gekocht en dat leek me nu eenmaal de beste keus toen.

In welke omgeving:
de speakertjes komen in mijn slaapkamer te staan (8 op 5m). Maar de radius waarin ik me beweeg beperkt zich tot mijn bureau..

Daarom dacht ik dat..liever 2 goeie speakers dan 5 "minder" goeie.
Ik heb maar 2 vereisten
- liefst in zwarte uitvoering verkrijgbaar
- dient voor muziek via pc te spelen

Mijn vraag:
Raden jullie me 5 of 4 of 2 speakers aan ? Met een subwoofer ? Kunnen jullie me aparte delen aanraden ?

Budget..pff, laten we zeggen een 250-400 € naargelang de kwaliteit :-)

ah ja, ik prefeer een neutraal geluid boven wat dan ook ^^

Zonnestraal

Legacy Member
Allabs zei:
Zie je het zitten om nog €100 meer uit te geven zodat je een super 5.1 installatie met aparte versterker kan kopen?

ja :-) , als je mij kan helpen welke die installatie en die versterker zijn


ik hou het voorstel van The Frak alvast in het achterhoofd

Zonnestraal

Legacy Member
danke wel Allabs, :-)

ik zit wel nog met een vraagje: is het niet beter 2 boxjes ipv zo'n hele 5.1 set te nemen, als ik die boxen zie, er gaan er maar 2 op mijn bureau kunnen staan :p

Ken je mss het type van die sony amp die je eerst wou aanraden ? Ik kan daar wss wel aangeraken via via :p

Havoc

Legacy Member
Ik heb inderdaad bovengenoemde combinatie (Sony STR-DE598 met JBL SCS 178), werkelijk een droom van een klank :love: Ik zat hier ook met serieus plaatsgebrek, maar geloof me, voor zoiets wíl je gerust plaats máken :p

Zonnestraal

Legacy Member
de combinatie Sony STR-DE598 met JBL SCS 178 begint me eigenlijk wel aan te spreken. Zowel in prijs, en ik zal mss die boxjes over mijn kamer kunnen zetten.

Die Sony STR-DE598 kan ik nog wel aangeraken.

voor Allabs:
mijn budget: laten we zeggen, een 600 € max, meer zou ik er voorlopig niet willen aan uitgeven. Heb je nog meer gegevens nodig ? Maar als je een bepaald product aanraadt, zou ik graag hebben dat het vrij gemakkelijk beschikbaar is (lees: ergens kunnen achtergaan in de buurt van Gent of bestellen via een belgische/nl online winkel).

Mss handig: ik zit achter mijn bureau, als ik op mijn stoel zit moet ik goed geluid hebben, voor de rest (of ik nu op bed lig of beneden zit) maakt mij dat niet uit :p

Havoc

Legacy Member
Ik heb de JBL's bestekeus.nl onder rembours besteld (zie link van Allabs), en die zijn toen perfect aangekomen.

Over dat bureau: zelfde situatie :)

Zonnestraal

Legacy Member
ok tis beslist, ik ga die setup nemen :p

Alvast bedankt Allabs en Havoc voor de uitleg

maar nog een vraagje aan havoc: had bestekeus.nl die op stock ? of zouden er winkels in het gentse zijn die die dingen ook hebben ?

Havoc

Legacy Member
Misschien eens bij wat audiozaken langsgaan, maar ik ken niks van Gent. Bestekeus had die toen niet op stock, maar twee dagen later was hij al bij hen geleverd en nog een paar dagen later stond hij bij mij aan de deur.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan