Archief - Aanschaf laptop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rubmifer

Legacy Member
Er zijn wellicht talloze threads, maar ook ik zou graag wat hulp willen bij aankoop van een nieuwe laptop.

Het doel van de laptop is vrij eenvoudig: Thuisgebruik vooral, maar toch krachtig genoeg om eventueel ook wat op te gamen, alhoewel dat geen doorslaggevende criteria is. Ik verwacht niet dat ik er BF3 op moet kunnen draaien, maar de wat oudere games zou ik misschien wel af en toe eens willen instaleren.

Verder moet het ook Full HD zijn en met een blu ray speler liefst.
Budget ligt rond de 1200€, niet meer.

2 kans hebbers op dit moment:

Asus N73sv

Asus X93sv

Zijn blijkbaar geen slechte keuzes, alhoewel ik een beetje twijfel bij de X93 door zijn scherm van 18.3 inch. NIet dat ik hem altijd overal mee moet pakken, maar ik denk dat het toch wel vrij groot is.

Ik hoor ook vaak iets van BTO, maar daar heb ik geen ervaring mee. Iemand daar tips over?

Alvast bedankt.

R3L4X

Legacy Member
Voor wat moet hij dienen, indien voor mee te nemen naar school (dagelijks) ga je best niet over de 15", als het voor thuis is kan je een 17"" nemen.

Rubmifer

Legacy Member
Is gewoon voor thuisgebruik, zal nauwelijls ergens naartoe genomen worden :) op bto zie ik ook wel leuke opties. Vooral deze en deze lijken mij interessant, alleen ben ik er nog niet helemaal zeker van.

Je moet daar blijkbaar ook nog je OS betalen? Of zie ik dat verkeerd?

R3L4X

Legacy Member
Als je die van de GTX560 neemt kan je beter degene met ATI6990 nemen, veel meer kracht.

Nog niet aan gedacht een desktop te nemen? Veel meer prestaties voor minder geld, groter scherm, leukere ervaring...

Rubmifer

Legacy Member
Ik heb al een vrij goede desktop staan die ik gebruik om te gamen en goede prestaties levert :) PRobleem is dat wanneer ik thuis kom van het werk dat ik weinig zin heb om nog achter de bureau te kruipen om te gamen/internetten/wat dan ook. Als ik dan op de pc ga is het op mijn klein netbookje op mijn bed. Maar dat begint lichtjes tegen te steken aangezien dat ding niet gemaakt is voor prestaties.

En dan heb ik liever gewoon een leuke laptop waar ik op mijn bed ook gewoon kan gamen en op mijn gemak kan zitten.

Die met die ATI kaart is wel meteen 100€ duurder precies. Is die dan echt zoveel sneller? Nu ik er zo over nadenk zou ik het precies wel echt willen gebruiken om toch vaak te gamen. Hoe zit dat precies met een blu ray speler dan? Zijn die een beetje deftig?

R3L4X

Legacy Member
Die ATI is imo een grote meerwaarde, is momenteel de beste single gpu-kaart in laptops voor het moment. Weet wel dat gamen nog steeds toffer is op een desktop (imo).

Rubmifer

Legacy Member
Waar ligt het verschil dan? IS dat enkel op basis van performance? Of op basis van 'handigheid'?

R3L4X

Legacy Member
Het gamen op een desktop vs laptop?

Voordeel laptop: Je kan overal gamen (in huis dan in uw geval wrs), eventueel op LAN.
Voordeel desktop: Groter scherm, volwaardig toetsenbord (meer comfortabel), up te graden indien die niet meer mee kan, goedkoper...

Rubmifer

Legacy Member
Zo bedoel je het dus ;) Zou ik met die laptop in kwestie bv een BF3 kunnen draaien denk je? Als ik de reviews van die grafische kaart mag geloven zou hij zelf makkelijk crysis 2 moeten kunnen draaien op high.

R3L4X

Legacy Member
Het zal er zowiezo wel op werken, maar welke setting is nog vrij moeilijk te zeggen, wat je wel kan doen is rondzoeken (Youtube) op gelijkwaardige/minderwaardige kaarten die de Alpha versie van BF3 spelen.

R3L4X

Legacy Member
Crysis 2 is niet echt zo zwaar, kijk eerder naar Metro 2033, op high een 60 fps is niet slecht voor een laptop.

Rubmifer

Legacy Member
Maar is dat eigenlijk ook een laptop die kan gebruikt worden voor dagelijks gebruik? En dan bedoel ik gewoon om wat te surfen, muziek luisteren, dvd's te kijken,...

Ik zou er dan bv ook graag de blu ray lezer insteken, is dat aan te raden?

R3L4X

Legacy Member
Waarom zou dat er nu niet op lukken? Surfen en films gaat zelfs vlot met een Pentium. Een blu-ray moet je zelf weten, als je dat echt vaak gebruikt lijkt me dat wel nuttig.

Rubmifer

Legacy Member
Ik weet niet, daarom vraag ik het ook :p Reden dat ik een bluray zou pakken is omdat mijn tv enkel hd ready is, en wanneer ik dan een full hd laptop koop kan ik er evengoed een bluray insteken.

Reden waarom ik het eigenlijk vroeg is omdat ik nogal afwisselende meningen lees ivm de batterij. Zou geen al te lange levensduur hebben zonder stroomaanvoer blijkbaar. Niet dat zo erg is aangezien ik hem toch meestal zou aansluiten, maar als ik hem bv eens ergens naartoe wil nemen kan het misschien een beetje kan tegenvallen.

R3L4X

Legacy Member
Denk dat ie een uurtje tot 2 uur op de batterij kan, je kan onmogelijk power en batterij combineren.

Rubmifer

Legacy Member
Is die standaard 8gb eigenlijk goed genoeg voor high end gaming op de laptop? Of doe je er best nog eentje van 4gb insteken?

Dastardly

Legacy Member
Rubmifer zei:
Is die standaard 8gb eigenlijk goed genoeg voor high end gaming op de laptop? Of doe je er best nog eentje van 4gb insteken?

4gig is normaal al genoeg, 8 is een geruststellende overvloed :p

koop ineens ook een deftige stand met koeling voor uw laptop als je hem in bed wil gebruiken. perfomance laptops zijn meestal al niet van de koelste en als je die dan nog eens op een zachte ondergrond gaat plaatsen ga je eitjes kunnen bakken denk ik. (extra koeler / stand is trouwens nooit een slecht idee voor een laptop. gaat zeker helpen bij de levensduur van uw batterij).

Rubmifer

Legacy Member
Ik zet sowieso altijd mijn laptop op een harde ondergrond waarop er wel wat ruimte is om hem toch wat zijn verluchting te kunnen geven.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan