Archief - Advies aankoop laptop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jerryboy

Legacy Member
Hey,

Ik sta op het punt een nieuwe laptop te kopen.

na een beetje zoekwerk ben ik de volgende tegengekomen

Acer Aspire 5612
de versie met 1024Mb ram en geïntegreerde intel graphics

Ik heb hem zien staan voor €999 wat meteen ook het max. is dat ik wil geven voor een laptop.

Nu is mijn vraag, is dit zowat het beste dat ik kan krijgen voor deze prijs of zijn er betere ?

zware graphics heb ik helemaal niet nodig want ik game niet. Maar ben ook niet tevreden met een celeron, 512Mb ram en 60Gb HD als je begrijpt wat ik bedoel.

alvast bedankt.

PineMangoes

Legacy Member
Daar gaat ge alvast niet ontevreden over zijn denk ik. Mss is de 5003Wlmi iets goedkoper, daar zit een Turion cpu en een 100GB harde schijf in.

bernardo

Legacy Member
ik denk da da het best mogelijke is voor die prijs of andere acer mis met single core en iets betere grafische kaart maar als ge bijna niet gamed is da ni nodig.

Jense777

Legacy Member
Als je toch niet gamed kan je nog wat euro's besparen ook hoor, voor internet en Word kom je met 512 MB RAM ook al toe en een HDD van 60 GB is ook méér dan genoeg. It's only a hint!

Davion

Legacy Member
Is zeker niet slecht, maar kzou het model met 1Gb zeker pakken, die heeft ook een betere graka.

PineMangoes

Legacy Member
Jense777 zei:
Als je toch niet gamed kan je nog wat euro's besparen ook hoor, voor internet en Word kom je met 512 MB RAM ook al toe en een HDD van 60 GB is ook méér dan genoeg. It's only a hint!

Een gig ram is niet alleen voor games handig hoor; er zijn genoeg non-game applicaties die veel geheugen innemen. En een 60 gig HDD, tis niet omdat ie geen games speelt dat ie geen grote database aan films/muziek/porno wil aanleggen é...

Jense777

Legacy Member
Ja, agree op dat van RAM-geheugen. Maar zelfs dan wordt hierin vaak overdreven imo.

Maar als je toch zo'n grote database wil aanleggen van films/muziek/p*rn, investeer dan in een externe HDD ofzo hé. Die zijn veel groter en goedkoper, voor 120 EUR heb je al een 200 GB met goeie ICY box...

Yank

Legacy Member
sum41sk8punk zei:
koop een deftige pointer hierbij kun je tenmnste kiezen wat je erin steekt, raam, vga, cpu, hdd,....
www.pointersystems.be
Die Pointer Systems zijn wel niet echt de goedkoopste, zeker niet voor de lagere modellen. En bij veel merken heb je ook mogelijkheid om ram/vga/cpu/hd te veranderen, maar je moet er meestal naar vragen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan