Archief - Advies: Speakerset 2.1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Da*Frenkman

Legacy Member
mmm dus met versterker :)

dan wordt het ofwel de JBL
ofwel: ALTEC LANSING Boxen FX6021 2.1

ik zou de FX6021 nemen omdat het volgens mij geweldige klank en kwaliteit is, zodat ik het dan ook vele jaren kan gebruiken zonder dat ik achterop geraak

ofwel voor de goedkopere oplossing kiezen, JBL...

Dakantochnie

Legacy Member
Tja, ga eens luisteren naar beide sets zou ik zeggen.
Ik denk dat de Fnac ze allebei heeft staan.
Achterop geraken...mmm...dat is iets wat imo redelijk onbestaande is in luidsprekerland. :)
De speakers uit 1960 houden nog altijd met gemak de huidige bij zie je. :p

Ik zou (als ik jou was) voor die AL set gaan omdat ik weet dat de kwaliteit zeer hoogstaand is en je er nog jaren van zal blijven genieten.
Die JBL is anders ook verre van slecht, maar ja, die is niet gebaseerd op de fantastische techniek van die AL he. ;)

Da*Frenkman

Legacy Member
dakantochnie zei:
Tja, ga eens luisteren naar beide sets zou ik zeggen.
Ik denk dat de Fnac ze allebei heeft staan.
Achterop geraken...mmm...dat is iets wat imo redelijk onbestaande is in luidsprekerland. :)
De speakers uit 1960 houden nog altijd met gemak de huidige bij zie je. :p

Ik zou (als ik jou was) voor die AL set gaan omdat ik weet dat de kwaliteit zeer hoogstaand is en je er nog jaren van zal blijven genieten.
Die JBL is anders ook verre van slecht, maar ja, die is niet gebaseerd op de fantastische techniek van die AL he. ;)
Fnac, hebben die ook een website?
kvind er ni direct iets van op google, zoniet waar is die winkel dan gelegen??

Da*Frenkman

Legacy Member
oei exuseer :)

alvast bedankt voor de hele uitleg over alles!! maar schrik niet als er nog vragen kome :p

Da*Frenkman

Legacy Member
damn die prijzen bij fnac zijn duur

jbl 129€ http://www.fnac.be/nl/produto.aspx?catalogo=hardware&categoria=speakers&produto=10013396
bij pix mania maar 88€ http://www.pixmania.nl/nl/nl/77941/art/jbl/2-1-set-creature-ii-zwart.html

AL mx5021 160€ http://www.pixmania.nl/nl/nl/48938/art/altec-lansing/luidsprekers-mx5021thx-2.html
AL mx5021 199€ http://www.fnac.be/nl/produto.aspx?catalogo=hardware&categoria=speakers&produto=10023788

en de ALTEC LANSING Boxen FX6021 2.1 vind ik jammergenoeg niet bij fnac

die prijsverschillen, wel extreem niet?
of is pixmania exclu btw ofzo :s

Dakantochnie

Legacy Member
Da*Frenkman zei:
damn die prijzen bij fnac zijn duur

jbl 129€ http://www.fnac.be/nl/produto.aspx?catalogo=hardware&categoria=speakers&produto=10013396
bij pix mania maar 88€ http://www.pixmania.nl/nl/nl/77941/art/jbl/2-1-set-creature-ii-zwart.html

AL mx5021 160€ http://www.pixmania.nl/nl/nl/48938/art/altec-lansing/luidsprekers-mx5021thx-2.html
AL mx5021 199€ http://www.fnac.be/nl/produto.aspx?catalogo=hardware&categoria=speakers&produto=10023788

en de ALTEC LANSING Boxen FX6021 2.1 vind ik jammergenoeg niet bij fnac

die prijsverschillen, wel extreem niet?
of is pixmania exclu btw ofzo :s
Bij Pixmania moet je ook nog bijbetalen voor de verzendingskosten en zo.
Je moet de kleine lettertjes maar eens goed doorlezen of anders eens contact opnemen met hen.

Bij de Fnac moet ge niet kopen he, die zijn goed om te gaan luisteren. :p
Om die FX6021 te vinden gaat ge wel erg hard moeten zoeken vrees ik. :s

Da*Frenkman

Legacy Member
Ik ben vandaag de JBL Creature II gaan testen in de mediamarkt maar had er toch wat meer van verwacht.
kvond de klank maar simpel en echt hard gaan ze ook niet imo

Dakantochnie

Legacy Member
Da*Frenkman zei:
Ik ben vandaag de JBL Creature II gaan testen in de mediamarkt maar had er toch wat meer van verwacht.
kvond de klank maar simpel en echt hard gaan ze ook niet imo
Mmm ik heb ze nochtans ook al beluisterd en ik vond dus wel dat ze voor die prijs toch goede klank gaven en dat het volume toch ook niet echt slecht was.
Prolly heeft Media Markt die weer aan zo'n discman prul gehangen of zo.
Die slagen er zelfs in om peperdure speakers slecht te laten klinken, volgens mij hebben ze lessen gaan volgen bij de Makro.

Da*Frenkman

Legacy Member
Zoude ze in de makro AL verkopen??
wss niet zeker?

kvind inderdaag gene fansoenlijke winkel voor de AL FX6021 te kopen.

online kopen, daar hou ik niet zo van :)

Da*Frenkman

Legacy Member
ik heb een mail teruggekregen van accurate.be
zij verkopen inderdaad Altec Lansing

maar hun prijzen zijn jammergenoeg wat aan de hoge kant :(
set 121:30€
set vs2221:60€
set vs4121:80€
set mx5021:200€
set fx6021:300€

als ik de FX6021 bestel en thuis laat leveren via http://www.pixmania.be/ betaal ik 240€ alles inbegrepen, wat nog veel is maarja

Dakantochnie

Legacy Member
Je kan ook altijd voor een mindere set gaan he, al ligt de kwaliteit dan wel ineens een stuk lager.

Wat je kan doen is bij Accurate gaan luisteren en kopen bij Pixmania he.

MaTraK

Legacy Member
Ben deze topic nu al een tijdje aan het volgen, aangezien ik ook een 2.1 setje nodig heb.
Vorige week een zwarte 19" TFT gekocht en tis nu ook dringend de moment om toetsenbord en speakers uit hun lijden te verlossen, en tevens ook zwarte aan te kopen :)
Moet toegeven dat ik zonder deze topic blindelings een setje van Logitech zou gekocht hebben. Ik zeg nu nie direct dat deze slecht zijn, maar uit deze topic heb ik een paar dingen geleerd. Een 2.1(/5.1) set upgrade je niet om de 2 a 3 jaar, maar gaat normaal gezien toch wat langer mee. Hierdoor heb ik mijn budget lichtjes aangepast, aangezien ik dan een lange tijd goed zit.

Denk dat ik ga voor de AL CS21 en dit via Pixmania.be
Ondertussen al een paar reviews van gelezen, en is prijs/kwaliteit meer dan uitstekend en past bovendien perfect binnen mijn budget.
Indien gewenst laat ik wel mijn bevindingen weten.

Da*Frenkman

Legacy Member
Laat zeker iets weten MaTraK, ik ga mss ook voor een goedkoper setje zoals jouw
Ik zit ook met het "probleem" dat mijn hele instalatie zwart is, daarom dat ik de fx6021 op dat gebied niet echt zie zitten, en de prijs...

maar langs de andere kant bekeken, zo een set heb je met een beetje geluk wel 10talle jaren.

moeilijke keuze ;)

btw, laat ook iets weten als je wilt of de koop via Pixmania.be goed verlopen is, hoelang het duurde voor je setje geariveerd is, betrouwbaar,...

Box

Legacy Member
Ik denk dat als je een set 10talle jaren wilt hebben, dat je toch eerder voor een versterker-boxen combo zal moeten gaan. Budgetgewijs zal dat echter niet zo meevallen. Kwaliteit is dan natuurlijk ook weer navenant...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan