Archief - audio op kamer ..

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

oxS

Legacy Member
hmm heb ff hulp nodig ..

ik zou van men kamer een soort mediacenter willen maken met 2 boxen die vrij deftig zijn, niet supergroot maar ook geen gewone boxen .. deze zou ik op een mengpaneel willen zetten (is een versterker nodig ?) en op dat mengpaneel zou ik dan laptop (met pcdj), dvd speler en tv willen aansluiten, zodat ik muziek kan draaien via laptop en dvd speler en film en tv kan zien ook door die boxen, is dit te doen ? ingewikkeld ? alé alle info is welkom ^^

CyberLama

Legacy Member
Waarom heb je een mengpaneel nodig? Is een gewone receiver/versterker niet genoeg? Als je een recente of een degelijke oude koopt heeft die genoeg inputs voor je toestellen en kan je dan kiezen welke input er door je speakers moet gaan.
Ingewikkeld is het niet, wel duur als je deftig materiaal wilt :) Maar da's ook weer relatief.
Voor 400-500 euro kan je al zeer degelijke stuff kopen, genre kwaliteits-bookshelf speakers en een goede versterker. Je kan daarin zo goedkoop of ze duur gaan als je wilt.

Je kan zelfs een gewone miniketen kopen en je er bestaan waarschijnlijk wel schakelbakjes van een tiental euro waarmee je van input kan switchen. Je kan zelfs altijd de juiste kabel insteken en de andere uittrekken...

Veel mogelijkheden dus :)

JanneZ

Legacy Member
ge kunt dat zelfs met een gewone stereo en genoeg cinch verdeelstekkerkes doen, ik heb hierthuis twee pc's en dvdspeler aan m'n stereo hangen, das een beetje geknoei met kabels en ge moet geen twee dingen tegelijk opzetten (anders gaat ge de twee samen horen en dat is niet de bedoeling dnek ik)
dat is een oplossing van nen euro of 15

ComputerVISTA

Legacy Member
oxS zei:
hmm heb ff hulp nodig ..

ik zou van men kamer een soort mediacenter willen maken met 2 boxen die vrij deftig zijn, niet supergroot maar ook geen gewone boxen .. deze zou ik op een mengpaneel willen zetten (is een versterker nodig ?) en op dat mengpaneel zou ik dan laptop (met pcdj), dvd speler en tv willen aansluiten, zodat ik muziek kan draaien via laptop en dvd speler en film en tv kan zien ook door die boxen, is dit te doen ? ingewikkeld ? alé alle info is welkom ^^


Voor boxen heb je inderdaad een versterker nodig, een mengpaneel doet niks anders dan dat het woord zelf zegt (verschillende signalen van verschillende geluidsdragers en geluidopnemers mengen en aanpassen DMV een eventuele eq)

Als je gewoon een stereo integrated amp koopt heeft die meer dan genoeg ingangen voor jouw aparaten op aan te sluiten, natuurlijk als je deze wilt gaan mixen heb je wel een mengpaneel nodig. Anders heeft dit weinig tot geen nut.

Dus:

Pc, tv, dvdspeler en eventueel platendraaier en etc... aansluiten op de versterker en van daar naar je boxen. Simple as that.

oxS

Legacy Member
idd het was dus ook om te mixen aja, als ik feestje zou geven ofzo maar ik wist niet dat het zo simpel kon zijn, kzal es rondhoren in de winkels dan .. :p

ComputerVISTA

Legacy Member
oxS zei:
idd het was dus ook om te mixen aja, als ik feestje zou geven ofzo maar ik wist niet dat het zo simpel kon zijn, kzal es rondhoren in de winkels dan .. :p


Tja als je eens wilt mixen kan je je een goedkoop behringer mixertje of zo iets aanschaffen. Maar je blijft een versterker nodig hebben he of je moet je een mixer kopen met een ingebouwde versterker.

Dan is het:

dvdspeler, tv, etc..; naar de kanalen van de mixer naar de versterker en vandaar naar de boxen.

CyberLama

Legacy Member
Een feestje geven met de output van je laptop zou ik alvast afraden ;). Denk dat die bij de meeste laptops weinig waard is, op de mijne is het toch zo :)

oxS

Legacy Member
nee, hebben onlangs zo feestje gegeven, was met mijn oom zen materiaal en dat spul ging goed hoor, het gaat niet om een grote fuif eh maar max 20 man ofzo ..

manky

Legacy Member
ik heb
deze boxen en versterker op men kamer, aangesloten aan pc , dus - pc -> versterker -> boxen, en erm, dat "buist" al voldoende voor een feestje mee te kunnen geven ;) ( 2 x 350 w rms )

2s2k

Legacy Member
ff offtopic(wil hier geen nieuwe thread voor openen)

ik heb een vraagje, hoeveel zijn deze nog waard?

Technics SL-1350
B&W DM7

foto's:
volgen

BraveHeart

Legacy Member
CyberLama zei:
Een feestje geven met de output van je laptop zou ik alvast afraden ;). Denk dat die bij de meeste laptops weinig waard is, op de mijne is het toch zo :)
Aan ne laptop is niks mis om muziek te spelen, maar ik zou dan aanraden om een externe USB audiotrak Maya 5.1+ aan te schaffen.
Deze zijn ook nog eens multichannel en kunnen gebruikt worden om per player geluid door te sturen en als voorbeluistering.

Ik zou toch investeren in een degelijke USB geluidskaart voor DJ'n, ne laptop kan zeker geluid doorsturen maar een echte USB geluidskaart is toch een wereld van verschil.
Zijde ook nog weg van gaming en multimedia kunde een Creative Live 24Bit USB of Audigy 2 ZS USB aanschaffen.
Voor muziek alleen is een Audiotrak & M-Audio de beste keuze dan een Creative.

Ik zeg u, dat maakt veel of ge geluid via uwe laptop of met zo'n usb kaske uitstuurt :cool:

Dees

Legacy Member
Bij mij is mijn geluidskaart gewoon verbonden met de versterker van mijn stereo, ideaal, enkel kunt ge geen cd'kes beluisteren als ge geluid van uwen pc wilt en vice versa, maar zo een probleem vind ik dat niet

Biz-Art

Legacy Member
ff ander vraagje: met welke kabel pc ---> versterker aansluiten?
welke ingang van geluidskrt is dat?

ComputerVISTA

Legacy Member
Biz-Art zei:
ff ander vraagje: met welke kabel pc ---> versterker aansluiten?
welke ingang van geluidskrt is dat?


zeg lees is de hardware of music faq's daar heb ik alles netjes in beschreven.

uitgang pc mini stereo jack (zelfde als waar je je koptelefoon insteekt) >-----------> dubbele stereo cinch naar de ingang van de amp
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan