Archief - beste lege dvds

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

eniac

Legacy Member
Philips gebruikt ook vaak CMC hoor.

Gewoon geen merken kopen, maar mediacodes. Koop bij een winkel waar je daar garantie over krijgt.

jimbojames78

Legacy Member
Tegenwoordig gebruik ik Ritec DVD -R(printable) 50stuks/15€

Phillips DVD +R (werken goed)
Imation DVD +R (werken goed)
Princo DVD -R (werken goed)
Ridisc(= Ritec) DVD -R werken goed als ik ze op 2x speed brandt. 4x is bij mij onmogelijk (althans na 5 mislukkingen , durf ik niet meer)
DataSafe DVD -R goed voor Data slecht voor video
Het hierboven genoemde is volgens mijn ervaringen met Dvd's

Ik koop mijn Dvd's en Cd's in een klein winkeltje op de Katelijne Vest in Antwerpen.(Zwab Media)
De zaakvoerder ervan en al zijn klanten die er op dat moment waren raadde mij Ritec aan
Sindsdien gebruik ik niets anders meer
Ik zorg er altijd voor dat er nog 5% vrije ruimte op de disc overblijft
De meeste Dvd's zorgen bij mij pas op het einde van de film voor problemen
Van de 50 Dvd's zijn er toch altijd wel 5 stuks die ik in de vuilbak kan gooien
Tayio heb ik nog niet geprobeerd maar de volgende keer ga ik wel eens naar deze uitzien , als ze die ook in printable versie hebben

eniac

Legacy Member
Niet dat ik u wil ontmoedigen, maar ge gebruikt al de rotste dingen. Ritek, Princo, zelden slechter gerief tegengekomen dan dat. Vandaag werken ze misschien nog, maar wacht eens een paar jaar...

Zal ik u eens vergelijkende scans tonen van een Princo vs een Taiyo of MCC? Het verschil is hemelsbreed.

Allez, ik snap eigenlijk al niet dat je zegt dat je er per 50 vijf in de vuilbak moet gooien en dat je maar beter het einde van de schijf niet beschrijft. Is dat geen teken voor je om betere discs te kopen? Ik heb tot op heden altijd kwaliteitsDVD's gekocht, en ik heb er tot nu toe welgeteld 0 (ja, nul) in de vuilbak moeten gooien als coaster.

Kenshi

Legacy Member
Same here, ofwel door eigen fout gemaakt te hebben maar die tellen we niet mee ;)

jimbojames78

Legacy Member
@Eniac
Taiyo of MMC dus,
Princo gebruik ik al lang niet meer
Ik dacht dus dat Ritek goed was en wilde uitsluitend Ritek hebben
die 5% doe ik eigenlijk nog uit voorzorg
Maar ik ga al men films herbekijken, ik ben eens benieuw hoeveel ik er kan weggooien
Voortaan koop ik dus Taiyo of MMC

eniac

Legacy Member

devil

Legacy Member
ik gebruik al jaren het merk PLATIUM dvd+r en ben daar zeer content van heb der nooit last van gehad dat ze niet werken of dat somoge speler het niet kan lezen.
ik koop geen ander dan die platium's
ik haal ze ook op cdrwinkel goedikoper vinde ze niet.

eniac

Legacy Member
devil zei:
ik koop geen ander dan die platium's

Je zal wel Platinum bedoelen... Die hadden vroeger topDVD's. Tegenwoordig werken ze met Ritek en zou ik ze niet meer aanraden.

Je moet stoppen met merkgericht kopen.

devil

Legacy Member
zoalang ik geen problemen ondervind met die DVD blijf ik bij de die.

eniac

Legacy Member
Wat mensen als jij (dit is geen verwijt hoor) niet doorhebben is dat "de die" gewoon niet verschillen van "de die" van een ander merk die diezelfde mediacode gebruiken.

Het is uiteindelijk die mediacode die bepaalt waar de DVD's gemaakt werden en welke kwaliteit ze hebben. Taiyo's van een no-name merk of Riteks van Platinum? Geef mij maar direct die eerste (en met recht en reden).

Kopen op merk is vrij dom in DVD-land, zeker als dat merk af en toe eens van DVD-supplier wisselt en de kwaliteit dus serieus gaat variëren.


Nog een laatste opmerking: problemen ondervind je maar op lange termijn. Op korte termijn ga je niks merken (als je geen quality scans doet), je gaat geen coasters branden en ze gaan afspelen in je standalones. Maar wacht maar eens een paar jaar, dan mag je je halve DVD-collectie in de vuilbak smijten. En dan gaat het je nog spijten ja.

MrZodiac

Legacy Member
eniac zei:
Je zal wel Platinum bedoelen... Die hadden vroeger topDVD's. Tegenwoordig werken ze met Ritek en zou ik ze niet meer aanraden.

Je moet stoppen met merkgericht kopen.

Wat is het probleem met Ritek dan? Op merk kopen doe ik nooit! Verbatim en Taiyo yuden zijn zowat het best maar zijn in prijs dubbel zo hoog. Verder heb je Ritek wat trouwens ook één van de betere is! (ik heb zelf ook redelijk wat soorten media getest). Trouwens Ritek heeft verschillende media codes hé, de G04's waren zowat de beste van Ritek, maar schreven tegen 4x. Nu heb je de G05's (die tegen 8x schrijven, maar ik kan ze probleemloos op 12x geschreven krijgen). Ik heb van de G04 en G05's al meer dan 3 jaar in gebruik en heb in al die tijd misschien 1 of 2 uitval gehad! En dit terwijl ik de platinums NIET afgespeeld krijg in mijn DVD speler....

De media code is het belangrijkste van de zaak, maar beweren dat Ritek niet goed is???? sorry maar, dat hangt van de media code af en voor de duidelijkheid hangt het ook van de toestellen af waar je ze in gebruikt...

ik gebruik enkel nog DVD-R's omdat de DVD+R's in een aantal toestellen gewoon niet herkend worden.

MrZodiac

Legacy Member
eniac zei:
Maar wacht maar eens een paar jaar, dan mag je je halve DVD-collectie in de vuilbak smijten. En dan gaat het je nog spijten ja.

Dat heb ik dus aan de hand met andere media codes behalve mijn Riteks.... (platinum heb ik niets anders dan problemen)

Je moet ook geen Porche met een volvo vergelijken hé, ze rijden allebei en gaan beide lang mee, maar er is een verschil in kwaliteit wat normaal is met zo een prijs verschil. Taiyo en ritek schelen de helft van de prijs....

Verder zijn er nog: OPTODISCR, FUJIFILM, CMCMAGAE, PRODISC, ..... enz enz, deze vertrouw ik toch een stuk minder dan de Riteks. (Ik heb de CMCMAGAE als goedkope test schijfjes gekocht, deze doen trouwens hun werk ook, maar hier verwacht ik inderdaad niet dat ze jaren mee gaan.

eniac

Legacy Member
<--zod!@c--> zei:
Ik heb van de G04 en G05's al meer dan 3 jaar in gebruik en heb in al die tijd misschien 1 of 2 uitval gehad!

Da's niet zo slecht, maar ik heb op een paar jaar Taiyo, MCC en Ricoh nog geen enkele uitval gehad.

En dit terwijl ik de platinums NIET afgespeeld krijg in mijn DVD speler....

Platinum gebruikt al een hele tijd Ritek...

maar beweren dat Ritek niet goed is???? sorry maar, dat hangt van de media code af

Door de band is Ritek een low-cost constructeur die echt niet gekend staat omwille van zijn kwaliteit. Je zegt duidelijk in je eerste post "wil je kwaliteit, dan is Ritek of Taiyo Yuden zowat het beste", en daar kan ik nu eenmaal niet mee akkoord gaan.


Post eens een paar quality scans?



*edit* toch nog even aanhalen dat de prijsverschillen zo wereldschokkend niet zijn. Voor 25 R05's betaal je een tiental euro, terwijl je voor datzelfde aantal YUDEN000T03's of MCC004's 2 tot 3 euro meer kwijt bent. Ik vind dat de moeite niet waard.

MrZodiac

Legacy Member
Je hebt helemaal gelijk hoor dat ik in mijn eerste post zei van "wil je kwaliteit, dan is Ritek of Taiyo Yuden zowat het beste". Taiyo yuden gewoon omdat ik weet dat het het beste is (denk niet dat we daar over moeten discutiëren). Ik noem Ritek omdat ik er zelf al jaren ervaring mee heb en dus in mijn eigen mening er zeer tevreden over ben.

Ritek staat trouwens met enkele andere op de 2'e plaats van best media! TY staat op 1. Nu mij hoor je niet klagen over een 2'e of 1'e plaats hoor.

Maar ik betaal voor 25 stuks TY 15 euro, maar voor 50 stuks RitekG05 19.50 euro... het prijsverschil mag er best wezen in grote aantallen (en ik heb hoog verloop van schijfjes)

bekijk ook even: http://www.digitalfaq.com/media/dvdmedia.htm (hoewel het meer over coasters gaat, zie je toch dat er meer dan 2 categoriën zijn van heeeeeel slecht naar super goed)

ps: als het verschil maar 2 a 3 euro was kocht ik allang TY hoor ;) (ps waar koop jij ze, misschien heb je betere voorwaarden dan waar ik ze haal? Let wel ik MOET DVD-R hebben en liefst Full printables)

Gothrek

Legacy Member
eniac kan je dan eens een linkje geven naar waar ze die taiyo verkopen??
waar koop jij je dvd's??

eniac

Legacy Member
<--zod!@c--> zei:
bekijk ook even: http://www.digitalfaq.com/media/dvdmedia.htm (hoewel het meer over coasters gaat, zie je toch dat er meer dan 2 categoriën zijn van heeeeeel slecht naar super goed)

Die link ken ik, maar ik vertrouw er niet volledig op. Is trouwens al vrij oud zonder aangepast te worden.

Ik hang liever rond op club.cdfreaks.com om daar de ervaringen van echte freaks op het vlak te volgen. Brengt me meer op dat een statisch lijstje :)

ps: als het verschil maar 2 a 3 euro was kocht ik allang TY hoor ;) (ps waar koop jij ze, misschien heb je betere voorwaarden dan waar ik ze haal? Let wel ik MOET DVD-R hebben en liefst Full printables)


Ik koop altijd op www.cdrwinkel.com . Vlotte levering, vrij veel keuze, nog nooit problemen gehad.

MrZodiac

Legacy Member
eniac zei:
Ik koop altijd op www.cdrwinkel.com . Vlotte levering, vrij veel keuze, nog nooit problemen gehad.

och, ik ook :confused: ik koop er al jaren :p (zeer tevreden van de levering en ook nog nooit probs gehad) De bovenvernoemde prijzen komen van bij CDRWinkel (categorie DVD-R Printables)

Ik check ook veel op http://forums.afterdawn.com/ (Club CDFreaks kende ik nog niet eigelijk, ziet er ook deftig uit)

Sphinkx

Legacy Member
eniac zei:
Die link ken ik, maar ik vertrouw er niet volledig op. Is trouwens al vrij oud zonder aangepast te worden.

Ik hang liever rond op club.cdfreaks.com om daar de ervaringen van echte freaks op het vlak te volgen. Brengt me meer op dat een statisch lijstje :)




Ik koop altijd op www.cdrwinkel.com . Vlotte levering, vrij veel keuze, nog nooit problemen gehad.

Ik koop de mijne daar normaal gezien ook. Maar op een nederlands forum heb ik een nog goedkopere gevonden. Ze hebben ook een groter aanbod...

http://www.iwonatec.nl/index.php

bludgeoned

Legacy Member
ik ga ricoh eens uitproberen.
Denk prijs/kwaliteit een van de beste.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan