Archief - casefan

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Shellshock

Legacy Member
Ik zit met een probleempje.
Mijn casefan maakt teveel geluid.

Case opengemaakt, fan losgekoppeld en schoongemaakt. Pc aangezet, en fan maakte amper geluid. Fan vastgezet, maar toen hij vastgemaakt was, maakte hij een ratelend geluid.

Volgens mijn vader kan het zijn dat met de maanden, de draaias een klein beetje scheef is gekomen.

Anyway, morgen een nieuwe casefan kopen? Weet iemand welke een degelijke prijs/kwaliteit hebben?

SMa

Legacy Member
als je absolute stilte wenst:
- Arctic cooling fan 3 TC 80mm €5
volgens verschillende revieuws de stilste fan, stiller dan papst
nadeel is wel dat hij altijd naar buiten moet blazen, hij is maar op 1 manier te plaatsen
- Papst, prijs hangt af van grote, duurder dan Arctic
en anders kan je niet echt miskopen
er bestaan niet echt "slechte" merken

Davion

Legacy Member
Kdenk dat u fan niet vast genoeg staat, daardoor dattem trilt met u kast mss?

Enermax fan's zijn in ieder geval zeer goede kwaliteit.

Shellshock

Legacy Member
Davion zei:
Kdenk dat u fan niet vast genoeg staat, daardoor dattem trilt met u kast mss?

Enermax fan's zijn in ieder geval zeer goede kwaliteit.

Hij staat vast genoeg, want dat trillen is opeens begonnen. En na een stuk of 5x rebooten, was hij weer stil.

Tot hij vant weekend opeens na een uur of 3 uit zijn eigen begon te trillen.
:sad:

JackF

Legacy Member
Goede kwaliteitsfans : Scythe, SilenX, Papst, Yate Loon
Goede budgetvriendelijke fans : Arctic Cooling, Cooltek en Enermax

SMa

Legacy Member
JackF zei:
Goede kwaliteitsfans : Scythe, SilenX, Papst, Yate Loon
Goede budgetvriendelijke fans : Arctic Cooling, Cooltek en Enermax
en zitten er daar regelbare tussen? met een vijsje, of een gewone fancontroller?
die van SilenX zien er prachtig uit, maar wrs niet regelbaar

JackF

Legacy Member
De SilenX is regelbaar als je er een fancontroller tussen plaatst ( er zit standaard geen bij). Er zit standaard een 3-pins connector op en een molex aansluiting is bijgeleverd.
Met fancontroller bijgeleverd : Enermax en Cooltek

Davion

Legacy Member
@JackF: Enermax is zeker ook kwaliteit zenne, Kheb er hier zo 3 en das zeer robuust enal, wel niet goedkoop: 12.5€ voor 1 Enermax UC12FAB-B.

JackF

Legacy Member
Enermax maakt inderdaad ook goede fans maar er zijn beter koelers te vinden ( betere bearing, meer airflow , minder geluid,..) Maar prijs/kwaliteit zijn de Enermax zeker prima stuff

Davion

Legacy Member
Ohja? Kwil wel eens weten welke fan's meer flow geven voor minder dB, kheb indertijd me rot gezocht en telkens waren de Enermax'en beter.

RealFlub

Legacy Member
nee, maar die zullen wel goed zijn, op een paar db zal het nu ook niet komen zeker? 22 tov 26db hoor je niet echt goed..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan