Archief - CHECK : new pcke

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Crovax

Legacy Member
hoi hoi,

zijn er dingen die mogen veranderd worden of niet?

Floppy Drive 1.44MB - Zilver
Nec ND4550 16x DL DvD+/-(Re)Writer - Zilver Bulk x2
Western Digital WD3200JD - 320GB/8mb SATA x2
AMD Athlon 64 X2 3800+ (Dual Core)
Antec Performance One P180 (No PSU)
Seasonic S12-600 - 600Watt UltraSilent
Asus A8N32-SLI Deluxe
XFX Geforce 7800GT - PCX7800GT-TD256
OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Revision 2 kit (2x512mb) x2

gaat vooral gebruikt worden om te gamen

L@TrO

Legacy Member
ziet er goed uit ( alleen de voeding ken ik niet , en de ocz latjes zijn hun geld niet waard aangezien deze tegenwoordig niet meer met tccd chips komen )

Crovax

Legacy Member
die ocz's worden uit oude pc overgezet,klokte redelijk goed op men vorig systeem.

Nu weet er iemand of die Artic Freezer 64 Pro op dit mb past? aangezien dat daar zo'n heatpipe door loopt,en ik vind er nergens iets van terug op inet

passen die daarop?

JackF

Legacy Member
Ik ken geen socket 754-939-940 mainboards waar de Arctic Freezer PRO niet op past

T€RM!N4T0R

Legacy Member
SLI nodig nu of in de toekomst? Indien niet zou 'k goekoper mobo nemen (MSI K8N Neo4-F(I) bv.)
Alles ziet er zeer goed uit. Voor de 7800GT, neem gwn de goedkoopste tenzij de software van de XFX je aanspreekt.
PSU is ook goed...

Slaxz

Legacy Member
L@TrO zei:
ziet er goed uit ( alleen de voeding ken ik niet)

seasonic voedingen zijn defig ze. kheb al een paar keer gezien dat ze zo'n voedingen gebruiken voor bench/review setupkes, dus tzal wel deftig materiaal zin

Davion

Legacy Member
Kzou een gewoon MSI K8N Neo4-FI mobo kopen, A8N32-SLI is moneywaste.

boostah

Legacy Member
vraag mij af waarom eigenlijk een 600w PSU (ni dat die slecht is ofzo das zelfs een hele goeie)

maar!!, als ge dus 600 w verbruikt , zal die een rendement halen van bv 90%, ma wanneer ge nu maar 400w max (zoals met deze hardware) verbruikt dan zal die 600 w voeding met 400w af te nemen mss maar 80% rendement halen, resultaat is da ge nogal meer nuttelose energie verstookt, ma als da u ni kan schelen idd die nemen, die is meer futureproof

Davion

Legacy Member
Das niet waar.
U voeding heeft een VAST rendement van bvb 85%, en een MAXIMAAL vermogen van 600W, echter gebruikt gij maar 300W, wat effectief 255W zou zijn, dan is dat zo, maar dan is het NIET zo dat ge maar 50% rendement hebt, u redenering klopt niet.

belgarath03

Legacy Member
maar het is wel een feit da 600watt een beetje overkill is voor dit systeem, neem en tagan 420 of 480 watt, stabiele voedingen en die gaan u systeem ook kunnen trekken
het mobo moet je zelf zien, ik wist op voorhand dat ik geen sli wou dus ben dan maar gegaan voor een nforce ultra chipset op de msi k8n neo4 fi

Insaniacx

Legacy Member
Davion zei:
Das niet waar.
U voeding heeft een VAST rendement van bvb 85%, en een MAXIMAAL vermogen van 600W, echter gebruikt gij maar 300W, wat effectief 255W zou zijn, dan is dat zo, maar dan is het NIET zo dat ge maar 50% rendement hebt, u redenering klopt niet.

Hu'm een voeding heeft toch helemaal geen vast rendement kan verschillen van workload...

Davion

Legacy Member
Insaniacx zei:
Hu'm een voeding heeft toch helemaal geen vast rendement kan verschillen van workload...
Klopt, is niet 100% vast, maar de stelling dat ze ALTIJD 600W verstookt klopt wel volledig niet.

Insaniacx

Legacy Member
ah maar kdacht dat we over de "efficiëncy" bezig waren :)
Als je bv 300w trekt van die 600w heb je mss 75% efficiëncy en bij 400 kan dan bv 80% zijn...

Davion

Legacy Member
Dat klopt ook, maar wat niet klopt, is dat ge bij 300W maar 50% rendement hebt aangezien het een 600W voeding is :)

Insaniacx

Legacy Member
Davion zei:
Dat klopt ook, maar wat niet klopt, is dat ge bij 300W maar 50% rendement hebt aangezien het een 600W voeding is :)

FF opgezocht die seasonic heeft inderdaad een hoog rendement:
http://www.silentpcreview.com/article247-page4.html

87% bij 300w is zeker niet slecht, integendeel zal een van de hoogste zijn denk ik.

Edit: Met rendement versta je dus:Als je een rendement heb van 70% bij 100watt dan heb je voor die 100watt dat je insteekt 70 watt dat er uitkomt en 30Watt warmte he (simplistisch uitgelegd). Het is ook niet zo dat uw voeding constant 600watt verstookt als dat is wat Davion wil zeggen... Als ik mij niet vergis is het verbuik dan (in het voorbeeld dat je 100watt nodig heb om uw pcke te trekken) 100/70% => 142watt dat worden "verstookt" door de voeding. Ben geen elentrieker maar volgens mij is het zoiet :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan