Archief - [Check] Pc voor gaming

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

|XcW|

Legacy Member
Omdat ik een beeld wil krijgen van wat het beste prijw/kwaliteit is zal ik het hier maar eens rond vragen hé.

Voeding: LC-Power Silent Power LC6550H - 550W BLACK (120mm fan)
Mobo: DFI Lanparty UT nF4 ULTRA-D - S939 - PCI-E - SATA € 140
Proc: AMD Athlon 64 3500+ - S939 - 2200Mhz - 512K BOX € 224
Graka: Sapphire ATI Radeon X800GTO2 - PCI-E - 256mb - DVI - TV-Out € 220
Ram: KINGSTON 512MB PC3200 Valueram €48 ( 2x )
Hdd: Maxtor 200 gig ata ( deze heb ik hier liggen dusja )

En de rest heb ik hier ook nog liggen dusja...

Totaal van een 718€. Omdat ik het toch niet zo breed heb zou ik toch wat lager gaan :p. Maar dat mobo wil ik wel liefst houden als dat gaat...

Prijzen komen van: www.pctools.be en www.tones.be

Davion

Legacy Member
Waarom dat mobo?, Je hebt geen overklokkersvoeding of RAM, is totaal niet nodig dan, pak een gewone MSI K8N Neo4-FI.

Yank

Legacy Member
- mobo zou ik enkel nemen als je van plan bent CPU te overklokken, anders zou ik kijken bij asus, msi, gigabyte
- grafische kaart is zeker niet slecht, maar de 7600GT lijkt me mss betere keus als ik de review van guru3d.com erop nalees
- voor ram kun je mss nu voor 1 latje van 1gb gaan, 't is handiger voor later en nu ook nog wat goedkoper

|XcW|

Legacy Member
Davion zei:
Waarom dat mobo?, Je hebt geen overklokkersvoeding of RAM, is totaal niet nodig dan, pak een gewone MSI K8N Neo4-FI.


Uhm, ik ben nu eventjes iets aant samenstellen uit Snogard. Maar zit er veel verschil tussen een 6800gt en een X800GTO² ?

Yank

Legacy Member
X800GTO² zal meestal wat sneller zijn, die kun je flashen naar X850XT, maar 't gaat nooit veel schelen. 6800GT heeft wel voordeel van SM3.0, dat heeft de X8x0-reeks niet.

|XcW|

Legacy Member
Proc: Athlon 64 3500+ Sockel 939, 2200MHz, Venice 169,90 €
Proc koeler: CNPS7000B-AlCu Sockel A/754/939/940/478, <3.6GHz 27,90 &#8364;
Graka: NX6800XT-TD256E 256MB, GeForce 6800 XT, DDR3, DVI, TV-Out, SLI, retail 169,90 &#8364;
Ram: 1GB VS1GB400C3 DDR400, CL3 74,90 &#8364; ( Corsair ValueSelect )
Voeding: LC-Power Silent Power LC6550H - 550W BLACK (120mm fan)
Mobo: A8N-E <4800+, 3xPCI, 2xPCIe x1, 1xPCIe x16, 4xDDR, Sound, Gbit LAN, S-ATA II RAID 92,90 &#8364;

koendg

Legacy Member
Neem geen 6800XT, beter een 7600GT.
Als mobo kan je ook de msi k8n neo4-FI nemen.
Je kan nog besparen op je cpu door de amd 3200+ te nemen, zoveel verschil zit er volgens mij niet op.

|XcW|

Legacy Member
koendg zei:
Neem geen 6800XT, beter een 7600GT.
Als mobo kan je ook de msi k8n neo4-FI nemen.
En misschien dual core X2 3800+ als je budget het toelaat?

Budget is rond de 600&#8364; dus ik vrees van niet.

Ik zal eens kijken om te wisselen met een 7600Gt en dat mobo...

Edit:

Dit denk ik dat het gaat worden. Of ik zou bij tones nog iets beters moeten vinden...

AMD Athlon 64 3200+ - S939 - 2000Mhz - 512K BOX &#8364; 179
MSI K8N Neo 4-F (S939 - PCI-E - SATA Raid - Sound - Lan) &#8364; 85
512 MB DDR400 - PC3200 (TakeMS 10j gar) &#8364; 46
512 MB DDR400 - PC3200 (TakeMS 10j gar) &#8364; 46
Sapphire ATI Radeon X800GTO - PCI-E - 256mb - DVI - TV-OUT &#8364; 193
LC-Power Silent Power LC6550H - 550W BLACK (120mm fan) &#8364;38

|XcW|

Legacy Member
Proc: Athlon 64 3500+ Sockel 939, 2200MHz, Venice 169,90 &#8364;
Proc koeler: CNPS7000B-AlCu Sockel A/754/939/940/478, <3.6GHz 27,90 &#8364;
Graka: NX6800XT-TD256E 256MB, GeForce 6800 XT, DDR3, DVI, TV-Out, SLI, retail 169,90 &#8364;
Ram: 1GB VS1GB400C3 DDR400, CL3 74,90 &#8364; ( Corsair ValueSelect )
Voeding: LC-Power Silent Power LC6550H - 550W BLACK (120mm fan)
Mobo: A8N-E <4800+, 3xPCI, 2xPCIe x1, 1xPCIe x16, 4xDDR, Sound, Gbit LAN, S-ATA II RAID 92,90 &#8364;
Totaal: &#8364; 573,5 ( snogard )

AMD Athlon 64 3200+ - S939 - 2000Mhz - 512K BOX &#8364; 179
MSI K8N Neo 4-F (S939 - PCI-E - SATA Raid - Sound - Lan) &#8364; 85
512 MB DDR400 - PC3200 (TakeMS 10j gar) &#8364; 46
512 MB DDR400 - PC3200 (TakeMS 10j gar) &#8364; 46
Sapphire ATI Radeon X800GTO - PCI-E - 256mb - DVI - TV-OUT &#8364; 193
LC-Power Silent Power LC6550H - 550W BLACK (120mm fan) &#8364;38
Totaal: &#8364; 587 ( pc tools )

Ik denk dat ik dan toch voor PC tools ga kiezen :)

JackF

Legacy Member
AMD Athlon64 3200+
MSI K8N Neo4-FI Nforce4 Ultra mainboard
Gskill 2 x 512 mb DDR PC3200
Sapphire X800GTO² 256mb DDR PCI-express
LC Power 550W Super Silent

Totaalprijs : 562 euro

|XcW|

Legacy Member
JackF zei:
AMD Athlon64 3200+
MSI K8N Neo4-FI Nforce4 Ultra mainboard
Gskill 2 x 512 mb DDR PC3200
Sapphire X800GTO² 256mb DDR PCI-express
LC Power 550W Super Silent

Totaalprijs : 562 euro

Welke shop? :$ Ook pc tools? :$

koendg

Legacy Member
AMD Athlon64 3200+ (Socket 939, 2.0GHz, Boxed, Venice)
&#8364;168,00

MSI K8N Neo4-F (Socket 939, nForce4, HT1000, DDR400, PCI-E, SATA, 7.1 Audio, Gigabit LAN)
&#8364;80,80

KINGSTON ValueRam 1024MB DDR 400MHz PC3200 CL3
&#8364;92,50

SAPPHIRE X800GTO Ultimate 256MB DDR3 TV-Out DVI LITE (PCI-E)
&#8364;185,50

ANTEC SmartPower 2.0 400W
&#8364;55,40

Totaal: &#8364;582,20 http://www.descom.be

(Hier zit een goede antec voeding bij, ik weet niet of die LC powers wel deugen...)

SMa

Legacy Member
koendg zei:
...
(Hier zit een goede antec voeding bij, ik weet niet of die LC powers wel deugen...)
Die deugen zeker ;)
blijf gewoon ver weg van de LC Power Scorpio
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan