Archief - Config help

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-KituaM-

Legacy Member
Hallo,

Kan iemand een goede pc samenstellen voor een zo-goed-als-niet-gamer? Mijn budget is €700 tot maximaal €800. Scherm, muis, toetsenbord, speakers moeten er niet bij, windows wel. Het is dus voor het reguliere pc-gebruik en sporadisch een spelletje maar zeker geen zware online dingen. Niet samengestelde merk-pc's mogen ook maar voor dezelfde prijs zal ik dan wel minder krijgen zeker? Alvast bedankt.

KituaM

Yank

Legacy Member
Windows XP home edition NL met SP2 € 95,00 € 95,00 [Wissen]
Assemblage PC + installatie windows € 50,00 € 50,00 [Wissen]
AMD box Athlon64 3200+ socket 939 Venice € 181,00 € 181,00 [Wissen]
BenQ DW1650 16x Dual Layer DVD-RW bulk zwart € 42,00 € 42,00 [Wissen]
Seagate 160 Gb SATAII 3.0 Gb/S 7200rpm 8mb € 87,00 € 87,00 [Wissen]
Gskill 512mb DDR PC3200 CL2.5-4-4-8 (F1-3200PHU1-512NT) € 40,00 € 80,00 [Wissen]
Aopen QF50C Silver + Airguide 300W € 55,00 € 55,00 [Wissen]
Gigabyte K8N51GMF micro atx socket 939 € 75,00 € 75,00 [Wissen]
XFX GF 6600GT 128Mb TV-out/Dual DVI PCI-express € 138,00 € 138,00 [Wissen]
Totaal: € 803,00 bij jaha.be

- moest assemblage en installatie van Windows er ook bij (anders bespaart dat meteen 50€)?
- buitenlandse shops ook goed? (bespaart soms ook wat)
- als het echt zo goed als nooit gamen is, kun je eventueel de 6600GT weglaten en de onboard 6100 gebruiken, maar verwacht natuurlijk dan niet te hoge resolutie en instellingen bij games.

-KituaM-

Legacy Member
Yankee zei:
- moest assemblage en installatie van Windows er ook bij (anders bespaart dat meteen 50€)?
- buitenlandse shops ook goed? (bespaart soms ook wat)
- als het echt zo goed als nooit gamen is, kun je eventueel de 6600GT weglaten en de onboard 6100 gebruiken, maar verwacht natuurlijk dan niet te hoge resolutie en instellingen bij games.
-ja
-liever niet
-toch maar die 6600gt houden

dankuwel ;)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Buiten daje van bepaalde onderdelen niet weet welk merk het is valt die PC ook nog mee.
Hoewel dat de 3D-kaart wel een stuk minder krachtig is.
'k Zou toch zelf samenstellen tbh. :) Yankee's config ziet er dik in orde uit.

Yank

Legacy Member
-KituaM- zei:
is dit ook een goede koop?
Voordelen: WLAN (als je het gebruikt), kaartlezer (idem), keyboard en muis, grotere schijf, iets snellere cpu
Nadelen: geen PCI slots vrij, AGP (dus geen PCI-e), heel wat zwakkere grafische kaart, precieze type van sommige onderdelen onbekend (dvd-rw, moederbord, voeding)

-KituaM-

Legacy Member
Hier ben ik nog maar eens :)

Budget is beetje omhooggegaan: €900, en ik heb ook eens aan anderen gevraagd wat ik zoal zou moeten opnemen in mijn config. Is volgende config goed?

MSI K8N Neo4 FI socket 939 €98.00
AMD box Athlon64 3200+ socket 939 Venice €181.00
Seagate 160 Gb SATAII 3.0 Gb/S 7200rpm 8mb €84.00
Gskill 512mb DDR PC3200 CL2.5-4-4-8 (F1-3200PHU1-512NT) €80.00
XFX GF 6600GT 128Mb TV-out/Dual DVI PCI-express €138.00
Windows XP home edition NL met SP2 €95.00
Arctic Alpine 64 €9.00 €9.00
Chieftec Mesh series zilver 400W €130.00
BenQ DW1650 16x Dual Layer DVD-RW bulk zwart €42.00
Assemblage PC €30.00 €30.00

Verzendkosten: €16.00
Totaal: €903.00

steffoe

Legacy Member
als ge wa wilt besparen zo ik er in mijn nederige mening
ni zo een dure voeding in kunne steken
bv een lc power van 420 watt
werkt hier perfect
40 euries
aan huis geleverd

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Das case incl. voeding eh. Dan moet ie ook nog es kijken voor een andere case. Nuja, als ie die case schoon vindt moet ie die maar kopen. Ik vind het wel een iets te dure combinatie voor dat budget.
Rest ziet er wel goed uit.

-KituaM-

Legacy Member
MSI K8N Neo4 FI socket 939 €98.00
AMD box Athlon64 3200+ socket 939 Venice €181.00
Seagate 160 Gb SATAII 3.0 Gb/S 7200rpm 8mb €84.00
Gskill 512mb DDR PC3200 CL2.5-4-4-8 (F1-3200PHU1-512NT) x2 €80.00
XFX GF 6600GT 128Mb TV-out/Dual DVI PCI-express €138.00
Windows XP home edition NL met SP2 €95.00
Arctic Alpine 64 €9.00 €9.00
LC-Power 420W Super Silent 12cm fan Black Edition Revisie 2 €30.00
Coolermaster Centurion 5 zwart/zilver zonder voeding €58.00
BenQ DW1650 16x Dual Layer DVD-RW bulk zwart €42.00
Assemblage PC €30.00 €30.00

Verzendkosten: €16.00
Totaal: €861.00

Zo dan?

Cool ice

Legacy Member
1x DVD-RW Nec ND4550 16x zwart 44€
1x Microsoft Windows XP Home NL Oem enkel bij levering nieuwe pc 93.50€
1x Antec Sonata 2 + 450Watt 119€
1x Maxtor 250GB SATA2 96,9€
1x MSI K8N Neo4 FI ,Nforce4 Ultra , DDR400,SATA,Glan,PCI-X 95€
1x Corsair DDR 1024MB 400Mhz PC3200 Value Select 95€
1x AMD Athlon 64Bit 3500+ Skt 939 (venice) (Box) 210€
1x MSI RX 1600PRO-TD 256MB 138€
1x Pc assamblage 0€ 0€
Totaal: 890.5€
Betere CPU, Grotere HD, en betere graka.

Davion

Legacy Member
-KituaM- zei:
MSI K8N Neo4 FI socket 939 €98.00
AMD box Athlon64 3200+ socket 939 Venice €181.00
Seagate 160 Gb SATAII 3.0 Gb/S 7200rpm 8mb €84.00
Gskill 512mb DDR PC3200 CL2.5-4-4-8 (F1-3200PHU1-512NT) €80.00
XFX GF 6600GT 128Mb TV-out/Dual DVI PCI-express €138.00
Windows XP home edition NL met SP2 €95.00
Arctic Alpine 64 €9.00 €9.00
LC-Power 420W Super Silent 12cm fan Black Edition Revisie 2 €30.00
Coolermaster Centurion 5 zwart/zilver zonder voeding €58.00
BenQ DW1650 16x Dual Layer DVD-RW bulk zwart €42.00
Assemblage PC €30.00 €30.00

Verzendkosten: €16.00
Totaal: €861.00

Zo dan?

- Das toch 2x512Mb?
Voor de rest nice config.

Davion

Legacy Member
Kzou gaan voor 2x1024Mb of nu 1 van 1024Mb steken, anders zit ge later vast (4x512Mb is niet zo goed)

Cool ice

Legacy Member
Ik denk dat ik wel beter zit met mijn config of heb ik het mis?

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Ja, imo wel.
Hoewel dak twijfel of de 1600Pro echt wel veel beter is dan ne 6600GT. Ze zijn dnekek sterk aan elkaar gewaagd.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan