Archief - cpu/mobo/graka

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tijgerke

Legacy Member
naar aanleiding van https://www.beyondgaming.be/archive/hardware.21/2-psus-dood-op-1-dag.390608 (problemen met pc1 in sig) ben ik dus opzoek naar een nieuw mobo/cpu/graka...

ik denk eraan om dit keer nog eens een amd te nemen (een athlon64 dan uiteraard) maar p4 voorstellen zijn ook welkom.

case/scherm/hdd/dvd drives/.... neem ik allemaal over naar deze, dus enkel mobo/cpu/graka :)

budget een 500-600€ ?

normaal kijk ik zelf eens rond maar ik heb de evolutie van agp->pci-x en de 64bit cpu's niet echt gevolgd aangezien ik niet van plan was om nu al te upgraden (pc1 was amper +-1,5j oud)

tnx op voorhand

Kenshi

Legacy Member
AMD Athlon 64 3700+ 64bit Skt 939, Boxed San Diego 240.00

ASUS A8N-E,nForce4 Ultra,sk939 ATX,SATA,8ch,Glan,PCI-E 92.00 €
of
MSI K8N Neo4 FI (PCI-E, s939, nForce4 ultra, DDR400, SATA2, Firewire, 7.1 Audio) 103.00 €

MSI NX6800GS-TD256E 6800GS, 256Mb DDR3, TV-out, DVI, HDTV 262.00 €

Als 3dkaart te zwaar is kunde alt nog daarop besparen en eventueel dual core CPU nemen ofzo ;)
Prijzen zijn van Itware btw

Davion

Legacy Member
Ik zou dit nemen

MSI K8N Neo4-FI
AMD A64 3500+
GeForce 6800GS

CTU_Jackbauer

Legacy Member
ditte :D

ASUS A8N-E 87€
AMD A64 3700+ san diego 210€
XFX GF7800GT PCI-E 290€

totaal : +-590€

Greetz

tijgerke

Legacy Member
deze 2 zijn al "zeker": (prijzen van tones)
MSI K8N NEO4 FI Socket 939 100,50 EUR
AMD ATHLON64 939 3800+ Venice Boxed Socket 939 298,90 EUR (3700+ staat niet in de lijst op www.tones.be)
*edit* op forcom.be: AMD Athlon64 3700+ 64bit Boxed Sckt939 € 249 ('k zal dan maar bij 2 winkels gaan shoppen :p)

alleen de graka twijfel ik nog over, ik heb liever ati dan nvidia persoonlijk (nooit problemen gehad met de 2 maar toch...)

enige voorstellen van de ati-reeks ?

Davion

Legacy Member
- Kzou de 3700+ pakken.
- 7800GT is ECHT de beste keuze hoor, X1800XL is ook niet slecht, maar is trager voor dezelfde prijs dan de 7800GT..

tijgerke

Legacy Member
->
CPU: AMD Athlon64 3700+ 64bit Boxed Sckt939 249,00 EUR (forcom.be)
MOBO: MSI K8N NEO4 FI Socket 939 100,50 EUR (tones.be)

deze 2 zijn zo goed als zeker... alleen de graka nog

*edit*
wat is het verschil tussen deze? (behalve de prijs :p)
Sapphire ATI X1800XL 256MB VIVO/2xDVI-I HDTV € 363.83 forcom.be
MSI RX1800XL VT2D256E PCI-EXPRESS Radeon RX1800XL 256MB DDR3, TV-out, Video-in, Double DVI, Crossfire ready, Retail € 455,00 (tones)

RealFlub

Legacy Member
3500+
MSI K8N NEO4 F (is iets goedkoper)
MSI NX7800GT-VT2D256E 256MB PCI-EXPRESS 7800 GT
€ 623,80

neomitochondria

Legacy Member
waarom raden jullie altijd een 3700 aan, een 3500 geeft dezelfde prestaties, het enige verschil is mss dat die 3700 beter overklokt ofzo, ik weet het niet?

RealFlub

Legacy Member
ik nie ;)
3500+ : 2,2GHz, 512kb cache, venice core
3700+ : 2,2GHz, 1024kb cache, San diego core

er is dus wel degelijk verschil

Yank

Legacy Member
Mja, verschil in specificaties is niet noodzakelijk verschil in prestaties he...

Verschil tussen een 3500+ en 3700+ in prijs is wel niet zo groot meer, bij forcom 30€. Dat lijkt me nog wel de moeite om een 3700+ te nemen, maar als 3500+ stuk goedkoper zou zijn, zou ik die nemen.

neomitochondria

Legacy Member
RealRoot zei:
ik nie ;)
3500+ : 2,2GHz, 512kb cache, venice core
3700+ : 2,2GHz, 1024kb cache, San diego core

er is dus wel degelijk verschil

das allemaal theorie, bekijk maar even de grote cpu test op tomshardware, daar is hij zogoed als even snel, verschilt altijd maar 2-3 fps of seconden, bij sommige dingen is 3500 iets vlugger.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan