Archief - Creative Zen Micro

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

p0rkiej

Legacy Member
Oi,
naar aanleiding van de nieuwe carrefour actie wil ik mij een creative zen micro van 6 GB kopen aan 159€.
Aaangezien dat dit geen slechte prijs is voor hetgene dat ge krijgt ben ik aan het overwegen om hem te kopen.
Maar ik heb al wat fora / reviews / etc afgeschuimd en ik ben tot de conclusie gekomen dat het een goed product is, behalve op het vlak van software en firmwire, ook zijn er heel wat mensen die problemen hebben met harware-achtige problemen ...
Nu zou ik wat meer willen weten van personen die hier ervaringen mee gehad hebben ( en natuurlijk ook algemene ervaringen ).
Gelieve uw ervaringen te posten aub :woohoo:

grtz.

Epyon

Legacy Member
Al meer dan een jaar een gebruiker van een Zen Micro en over het algemeen zeer tevreden over :) . Ik zal even de negatieve puntjes voor je op een rij zetten:
- Firmware is niet zo denderend, af en toe reboot hij zichzelf even
- Touchpad is redelijk slijtagegevoelig, zeker als je hem in je broekzak steekt. Steek hem liefst altijd in het bijgeleverd zakje dat je dan zonder gevaar in je broekzak kan meedragen :) .
- Ik gebruik hem ook om mijn auto-installatie van muziek te voorzien. Recent is de 3,5mm audiojack hier wat 'los' door gekomen (durft soms slecht contact geven), maar dat is wss omdat hij al enkele malen redelijk hard tegen de vloer gevlogen is tijdens noodstops (don't ask :p ).
- Ingebouwde radio is niet veel raars.

Positief is wel de Zen media-explorer software, de enige software van dergelijke dingen die ik de moeite vind om te installeren. Kan je gemakkelijk mee media op de Zen plaatsen en catalogeren. Verder is de bediening van de Zen enorm handig (beter dan ipod) en kan je enorm vlug playlists samenstellen. Bon, de voordelen zal je wss wel al kennen :) .

Deguchi

Legacy Member
Epyon zei:
- Firmware is niet zo denderend, af en toe reboot hij zichzelf even
- Touchpad is redelijk slijtagegevoelig, zeker als je hem in je broekzak steekt. Steek hem liefst altijd in het bijgeleverd zakje dat je dan zonder gevaar in je broekzak kan meedragen :) .

Zal duidelijk afhangen van persoon tot persoon. Bij mij nog nooit een reboot en steekt altijd in mijn broekzak en het touchpad werkt nog steeds perfect.
Ik heb hem nu een dik half jaar en nog 0 problemen mee gehad ;) Het enige nadeel is, dat ge u liedjes niet kunt overzetten op een pc zonder de creative software (tenzij via de removable disk, maar dan kunt ge ze zelf niet beluisteren :/)

Zupperman

Legacy Member
Positief is wel de Zen media-explorer software, de enige software van dergelijke dingen die ik de moeite vind om te installeren. Kan je gemakkelijk mee media op de Zen plaatsen en catalogeren.

De software vind ik dan weer slecht, kgebruik windows media player voor te synchen..

tss €159 nog maar. 'n half jaar geleje heb'k der 220 voor neergelegd :D

DT-

Legacy Member
Kheb er nu een klein jaar ne 5gb, ik gebruik het vooral als radio op men kot en om mee te joggen / fietsen enz. Ik vind de besturing doenbaar, maar toch niet ideaal om al joggend een nieuw liedje op te zetten ofzo.

Kwaliteit en volume zit goed. De software die erbij zit is volgens mij ongeveer even ambetant als iTunes, helaas geen mogelijkheid tot direct naar pc slepen enzo. Uw ID3 tags moeten ook goed georganiseerd zijn als ge wilt gebruik maken van de "Album" "Artist" etc functie, daarom dat ik gewoon met playlists werk, is het gemakkelijkste.

Firmware nog nooit veranderd, onder het motto don't try to fix it if it ain't broken.

Slijtage geen last van, ook geen krassen etc (altijd in zakske gestoken), paar keer de grond op gegaan, en af en toe als ik iets te fel aan't lopen ben schokt hij wel (heel héél uitzonderlijk, misschien 5 keer gebeurd in totaal). Soms doet hij wel wa raar zo van "resynching music collection" enzo (2 keer gehad of iets), ma da lost zichzelf allemaal wel op :P

Om toch maar rap een iPod vergelijking te trekken: enige voordelen voor mij van Zen op iPod: FM Radio + meer storage voor 't zelfde geld.

Ge gaat er wel plezier van hebben als ge veel onderweg zijt.

RaGeR

Legacy Member
Ik heb mijn als bijna 1.5 jaar waarvan ik hem 1 jaar iedere dag heb gebruik (in bus naar school). Zat iedere dag in menne jas enz.... gebruik hem nu wat minder. Enkel om es te gaan fietsen ofzo.
En hij werkt nog altijd perfect, ondanks het feit dat hij al een paar keer is gevallen. LIjkt mij veel degelijker dan ne iPod.

Wat wel op NIKS trekt is da radio. Eer'k daar ne goeie ontvangst op krijg is men goesting om radio te luistern al lang over.

Maar voor de rest ne goeie mp3-speler.

mOnKeYbUtt

Legacy Member
KOPEN!!
heb er wel een een probleem mee dat mijn scherm soms blijft hangen maar hij is wel als is van 3 meter hoge trap gevallen en lag toen heel uiteen en moet vaak met baterij eruit trekken omdat scherm raar doet etc maja das door de vallen etc:D

OT: zeker kopen ik heb er 200€ voor betaald voor 6 giga maar is al effe geleden.

mOnKeYbUtt

Legacy Member
RaGeR zei:
Ik heb mijn als bijna 1.5 jaar waarvan ik hem 1 jaar iedere dag heb gebruik (in bus naar school). Zat iedere dag in menne jas enz.... gebruik hem nu wat minder. Enkel om es te gaan fietsen ofzo.
En hij werkt nog altijd perfect, ondanks het feit dat hij al een paar keer is gevallen. LIjkt mij veel degelijker dan ne iPod.

Wat wel op NIKS trekt is da radio. Eer'k daar ne goeie ontvangst op krijg is men goesting om radio te luistern al lang over.

Maar voor de rest ne goeie mp3-speler.

bij mij werkt diene radio beter als mijne radio thuis altijd perfect ontvangst en ik neem vaak op stu bru van die sets op wat HEEL leuk is dat je kan opnemen van radio enzo ook nog voordeel:):tongue:

Bart Religion

Legacy Member
Software is even wennen.

Hardware probs (vastlopen, reboots, etc) had ik ook veel in het begin, maar sinds ik de muziek afzet voor ik de Zen uitzet heb ik hier totaal geen last meer van.

geen idee hoe het zit met radio, Met 6 GB muziek heb ik wel wat beter te doen naar de radio te luisteren. :D

Verder kan je hem ook als dictafoon gebruiken.

Kunlun

Legacy Member
mOnKeYbUtt zei:
KOPEN!!

OT: zeker kopen ik heb er 200€ voor betaald voor 6 giga maar is al effe geleden.

Toen zaten er nog accessoires bij als ik me niet vergis, want ik heb er ook een (van 5 GB)

Adapter en harde cover zitten erbij, kosten nieuw toch 50 euro dus ...
Daarom het snelle verschil in prijs als je vergelijkt met 6 maand geleden :crazy:

p0rkiej

Legacy Member
ok, kzal hem wsl kopen als de schoolresultaten wat meevallen :p
thx voor de reacties <3
PS: is het aanbod nog geldig (en tot welke datum precies) / zijn er nog genoeg in voorraad?

grtz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan