Archief - Custom laptop gezocht

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jedi M.S.

Legacy Member
Hoi,
Aangezien ik uit m'n vorige thread besloten heb die aldi-laptop niet te kopen, vraag ik jullie advies voor de aankoop van een laptop :)
Alleen weet ik niet of zo'n laptop wel bestaat. Hij zou zeker hetvolgende moeten hebben:
- 15.4inch widescreen scherm
- 4 USB 2.0 poorten
- VGA en S-video out
- Duallayer DVD writer
- QWERTY keyboard
- lange levensduur van de batterij zou mooi meegenomen zijn (toch wel minstens 2.5 uur)

Wat er zeker niet op moet zitten is een sterke grafische chipset, veel RAM en een sterke CPU.
Waarom ? M'n hoofddoel is om deze laptop te gebruiken om mee naar films te kijken en bureauwerk te doen.
Maar bestaat er zo'n laptop ? Want bij een laptop met deze specificaties zit er meestal ook een krachtige CPU, RAM en grafische chip op, wat ik dus totaal niet nodig heb, maar wat de prijs wel serieus doet stijgen.

Iemand een idee ?

PS: het mag zeker ook een Apple laptop zijn, zolang hij maar voldoet aan m'n eisen :)

Thanks

Jedi M.S.

Legacy Member
Dell en MSI heb ik juist eens bekeken, maar ge hebt daar de keus tussen zo veel types die ge allemaal nog eens appart kan modificeren :doh:
Lijkt mij een haast onmogelijke opdracht om een goeie te vinden..

Maar kzal m'n thread wat aanpassen, de harde schijfruimte speelt nu geen zo'n rol meer, aangezien ik na wat zoekwerk gevonden heb dat een laptop met zo'n grote HD minstens 1500 euro kost, en allemaal snufjes heeft die ik niet nodig heb.

Kent er iemand een goede laptop van onder de 1000 euro die aan mijn specificaties voldoet ?

saikoboarder

Legacy Member
ik zou dan gewoon voor een semperon of celeron cpu gaan
een externe harde schijf kost ook niet zeer veel geld.

Jedi M.S.

Legacy Member
saikoboarder zei:
een externe harde schijf kost ook niet zeer veel geld.
inderdaad, dat was ook mijn gedacht :)

Van welk merk koop ik dan best een laptop: dell, acer, ... ?

Dayofdead

Legacy Member
Merk maakt niet zoveel uit, let eerder op de prijs :)
Als ik lees dat CPU/VGA en RAM niet belangrijk zijn, zal je batterij zowiezo lang meegaan hoor, het zijn die zaken in een laptop (CPU en VGA) die het meeste stroom vragen.

Is zoiets voldoende?

BenQ

saikoboarder

Legacy Member
msi,asus,dell en sony (vooral scherm dan) zijn volgens mij nog steeds de betere laptops.
als je echt veel films gaat kijken zou ik eens kijken voor een sony want die hebben echt mooie schermen

Dayofdead

Legacy Member
Je kunt altijd eens mailen naar die winkel om te vragen of de laptop ook in qwerty beschikbaar is. Tenzij je hem elders wil kopen ofcourse :)

Jedi M.S.

Legacy Member
Dayofdead zei:
Je kunt altijd eens mailen naar die winkel om te vragen of de laptop ook in qwerty beschikbaar is. Tenzij je hem elders wil kopen ofcourse :)
kzal het eens bekijken, thanks :)

belgarath03

Legacy Member
anders eens naar pointer systems kijken, da is een belgische firma met hoogstaande laptops, aanpasbaar volgens u eigen noden, de enige winkel die ik ken die het verkoopt is http://www.jaha.be

*Mercenary*

Legacy Member
Jedi M.S. zei:
- 15.4inch widescreen scherm
- 4 USB 2.0 poorten
- VGA en S-video out
- Duallayer DVD writer
- QWERTY keyboard
- lange levensduur van de batterij zou mooi meegenomen zijn (toch wel minstens 2.5 uur)
www.tones.be

kun je ook uw laptop custom samenstellen, enkel op gebied van die VGA & S-video kan ik je niet met zekerheid zeggen of die er op aanwezig zal zijn, ma je kan altijd es bellen/mailen na Tones daarvoor.

Dreetn

Legacy Member
Ik zou een nemen met alle centrino add-ons:
graka, cpu, vga, netwerkkaart, mss nog andere (niet dat ik weet)

Jedi M.S.

Legacy Member
Bedankt voor jullie bijdrage, maar kheb al een nice laptopke gevonden, namelijk de Dell XPS M1710.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan