Archief - De Ultieme Game PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

The_White_H

Legacy Member
Wat zit er momenteel in de ultieme game pc.

Moederbord: één met Nvidia nForce 4 Sli x16-chipset
Processor: AMD Athlon 64 FX-60
Ram: 1 Gb DDR 400Mhz OCZ
Harde Schijf: 2xRaptors 150GB 10000 tr
Grafische kaart: Ati X1900XTX of nVidia GeForce 7900GTX in dual mode(Pci Dual slot)/ati en nvidia kan ook.
Voeding: Hyper 580 Watt
Koeling CPU:Zalman Reeks
Koeling PC: 2x80 of 120 mm koeler voor luchttoevoer

En dit mag je aan een prijs rekenen van 2300€ in de winkel of 1600€ zelf samengesteld.

Greetz

{YA}Gr3c0

Legacy Member
Wat ik zou veranderen:

MB: msi k8n neo 4 / asus a8n e
CPU: 4800+ X2 (gemakkelijk te ocen naar een FX60)
RAM: 2 x 1 gb DDR 400
HD: 1 X Raptor 150 GB of mss 2 x 74 in RAID
GFX: 1 x XFX Extreme Edition XXX 7900 GTX 512
Voeding: minstens 550 Watt
koeling cpu: naar keuze
koeling pc: naar keuze

RpR

Legacy Member
{YA}Gr3c0 zei:
Mijn ultieme game pc:

MB: msi k8n neo 4 / asus a8n e
CPU: 4800+ X2 (gemakkelijk te ocen naar een FX60)
RAM: 2 x 1 gb DDR 400
HD: 1 X Raptor 150 GB of mss 2 x 74 in RAID
GFX: 1 x XFX Extreme Edition XXX 7900 GTX 512
Voeding: minstens 550 Watt
koeling cpu: naar keuze
koeling pc: naar keuze
Gemakkelijk te ocen naar FX60 ben ik volledig mee akkoord maar nen FX60 zal je toch ook naar omhoog kunnen ocen dus zal nog altijd beter zijn hé.

Cranox

Legacy Member
The_White_H zei:
.......

En dit mag je aan een prijs rekenen van 2300€ in de winkel of 1600€ zelf samengesteld.
Dan scheelt der toch iets aan uw prijzen , een fx60 kost al 1000€ , 1 7900GTX 500€

Davion

Legacy Member
Koop u dit:

- MSI K8N Neo4-FI
- AMD A64 X2 4400+
- 2x1024MB DDR PC3200
- GeForce 7900GTX
- WD HDD 320GB SATA WD3200JD
- BenQ DW-1650

Koop daar een kast en voeding naar keuze bij.
AL de rest die ge daar hebt is overbodig of overkill, simpel gezegd: moneywaste.

Moved Naar Aankoopadvies.

the_brainiac

Legacy Member
ik zou voor een Asus A8R32-MVP opteren,met X1900XTX :)

Kenshi

Legacy Member
Of het nieuwe DFI Crossfire bordje met ATI Xpress 3200 chip ;)

Jense777

Legacy Member
Met dat budget neem je als case een Antec P-180 en een Enermax 620W ofzo imo.

saikoboarder

Legacy Member
1 AMD Athlon64-FX60 1.029,90 €
1 Arctic Cooling Freezer 64 Pro 24,90 €
1 Cooler Master Stacker STC-T01 144,90 €
1 Enermax ELT620AWT Liberty 139,90 €
2 Asus EN7900GTX/2DHT 999,80 €
1 BenQ DL DW1650 49,90 €
1 BenQ 1650V 19,90 €
2 Western Digital WD1500ADFD 519,80 €
1 Western Digital WD3200KS 111,90 €
1 DFI LANPARTY UT SLI-DR E 184,90 €
2 Arctic Cooling Accelero X1 43,80 €
1 Corsair XMS 2GB TWINX-4400PRO 329,90 €
Summe: 3.599,50€

dus pak maar 3600€ zelf samengesteld en gaan halen in duitsland
das dus iets meer als gij in u startpost zegt

pollux_15

Legacy Member
er scheelt wel degelijk iets aan je prijs ze, damn een FX 60 komt op 1100€ zeker al, een 7900 GTX 550 € ==> is al 165O € , dan heb je nog geen ram , geen case, geen voeding, geen mobo. Kzou eerst is beter informeren naar de prijzen.

Greetz

Edit: zoals saikoboarder zegt klopt al beter

Yank

Legacy Member
Of als je het nog wat beter wilt: 2x Opteron 285 met nForce 4 SLI bordje (Tyan heeft wrs wel zo'n bordje), 4GB geheugen, RAID0 van 4 SCSI-schijven van 15000 rpm (eventueel nog andere RAID5 van SATA's voor opslag), 2x 7900GTX (XFX 'XXX' Edition ofzo), grote case met wat fans in, PCP&C 1kW PSU en dan nog wat koelers voor cpu's en gpu's.
Zo'n systeem komt natuurlijk alleen maar tot z'n recht met een 30" LCD met resolutie van 2560x1600. (of moest je nog meer plaats nodig hebben: http://216.127.51.88/monitors/athens/specs/index.htm )

Prijs van alles samen: iets van 20 000€ ofzo

En nu serieus: koopt u zoiets als Davion voorstelt, daarmee speel je alle games vlot en blijf je toch goed qua prijs/kwaliteit.

sis

Legacy Member
Ik zou mijn systeem aanraden.... ^^

Lian Li PC-7A Plus
AMD 64 X2 4800+ Toledo 2,4GHz, 2x1MB, Boxed
MSI K8N SLI Platinum Mainboard.
Asus Extreme N7900 GTX
OCZ 2x1GB PC4000 Platinum EB Series Dual Channel Kit
Maxtor s-ata 300GB (7200RPM 16MB)
Creative SoundBlaster X-FI Elite PRO 7.1
Logitech Z-5500 5.1 THX
Samsung Syncmaster 970P TFT 19''
Tagan EasyCon TG580-U15 - 580 Watt.
Logitech G15 Gaming keyboard + MX518 mouse.
SennHeiser PC160 Headset

Op de HDD na dan wat een Raptor moet / kan worden ;)

CTU_Jackbauer

Legacy Member
deze is ook niet slecht :)

-AMD X2 4800+ Box(OC naar FX-60) 595€
-ASUS A8N-E 80€
-2x1024Mb Corsair valueselect 85*2
-XFX 7900GTX X2 1024MB GDDR3 PCI-E (Is geen SLI!!!!) 790€
-WD 300GB & 1x Raptor 74Gb 95€+ 140€
-Tagan EasyCon TG580-U15 120€
-Thermaltake Soprano Case 60€
-Samsung DVD-RW dual layer 61€
-Logitech G5 Laser gamer (Zeer goeie muis) 54€


Totaal: +-2150€

Die prijs die gij daar boven schrijft van 1600€ zelf samengestelt daar zulde nooit aan komen want met u graka en die FX-60 zitte al aan bijna 1600€:p

Greetz

saikoboarder

Legacy Member
ja conroe -> 300€ en 20% sneller dan een fx60@fx62
dan spaart ge al bijna 1000€
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan