Archief - deftig oc mobo

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

klennepette

Legacy Member
Goeiedag,

Ik zoek een S939 mobo waarmee ik een beetje kan overclocken.
Momenteel heb ik een Gigabyte GA-K8N Ultra-9, hiermee geraakt men FSB niet boven de 210.
Waarschijnlijk is dit te wijten aan de raid controllers die afhankelijk zijn van de pci bus?

Wat stellen jullie voor? Welke winkel maakt niets uit, het budget max €200
Ik heb wel graag veel sata poorten, mss een mobo met sata lock?

Davion

Legacy Member
DFI LanParty mss? Maar niet boven de 210FSB lijkt me sterk, wat doe je juist?

hystrix

Legacy Member
ge hebt "dat ding (sorry kan niet op de naam komn)" toch op *3 ingesteld?
DFI is het beste

klennepette

Legacy Member
Ik ga gewoon in men bios en zet de FSB van de CPU omhoog,
specs:
Gigabyte GA-K8N Ultra-9
AMD 3700+ SD
OCZ PC3200 Platinum Revision 2 2-2-2-5

Bij 210 loopt alles stabiel, bij 211 hangt hij na de ide drives gedetecteerd zijn.

*edit: euh "dat ding" :p, ik heb voor de rest geen instelling gewijzigd.
dat dfi zeer goede borden zijn weet ik, maar enkel de sli versies hebben 8 sata poorten.
ook vind ik op de site van dfi niks over pci of sata lock.

hystrix

Legacy Member
ge moet is effe zoeken, ja sorry momenteel heb ik alleen medion laptop ter beschikking en daar kan ik niets veranderen dus kan ook niet zien.
Kijk is eh, er zal ergens wel iets op auto staan biju cpu, oc mogelijkheden zet dat op 3. Ge kunt kiezen tussen 1,2,3,4,5 bij men dfi althans, zet dat op drie en probeer is

Tweek

Legacy Member
den multi van den HT dus idd op 3 of 4 zette naargelang hoe hoog ge wilt gaan

hystrix

Legacy Member
JUSt dat wast, best op 3 zetten kunde goed hoog mee gaan en is even stabiel als 4, dus alleen maar voordeel

klennepette

Legacy Member
Idd, dikke merci voor die info :niceone:, hij draait nu stabiel op 220.
Kan iemand van jullie mij mss ook ff vertellen wat die instelling juist doet?

*edit: huidige instelling

torquenstein15

Legacy Member
Ik denk dat zon DFI bordje een beetje te hoog gegrepen is voor een beginner? (Neem ik aan) Neem me niet kwalijk. Ik denk da ge al heeel goed moet weten waar ge mé bezig zijt. Het duurt nogal lang tg dat alles goed loopt. Mss kan iemand dit even bevestigen??

Tweek

Legacy Member
klennepette zei:
Idd, dikke merci voor die info :niceone:, hij draait nu stabiel op 220.
Kan iemand van jullie mij mss ook ff vertellen wat die instelling juist doet?

*edit: huidige instelling

correct me if i'm wrong

den HT (hypertransport) is een bus die de cpu met de rest van de comp verbindt ,en die meestal werkt op 200mhz x5 = 1000mhz
zoals ge dus ziet als gij gaat oc'en dan gade die basis 200mhz den FSB eigenlijk omhoog doen en dan 220x 5 geeft al 1100 en vandaar da em vastloopt

klennepette

Legacy Member
Tweek zei:
correct me if i'm wrong

den HT (hypertransport) is een bus die de cpu met de rest van de comp verbindt ,en die meestal werkt op 200mhz x5 = 1000mhz
zoals ge dus ziet als gij gaat oc'en dan gade die basis 200mhz den FSB eigenlijk omhoog doen en dan 220x 5 geeft al 1100 en vandaar da em vastloopt

Ik dacht al dat het zoiets was, mijn mobo heeft een ht van 2000.

@torquenstein15: Hoe fatsoenlijk te overclocken en wat de instellingen van een dfi zijn zal ik wel leren. Daar heb ik genoeg interesse en basiskennis van hardware voor :pl.

Davion

Legacy Member
HT slaat op up+down, das dus 2x1000, 2000, maar als ge 1100 hebt is da al 2200 :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan