Archief - Dell PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

apa

Legacy Member
Gothrek zei:
moederborden van ecs ???
Bij mijn weten produceert Dell de meerderheid van de door hen gebruikte moederborden zelf... en anders laten ze die op maat maken door gereputeerde merken.

Hoe dan ook is het zo dat Dell zeer degelijke PC's samenstelt. De voorrang gaat bij Dell altijd naar kwaliteit en duurzaamheid, niet naar performance!! Wil je de hoogste performance halen voor een desktop, dan gaat niets boven een custom-made PC.

Cobra11

Legacy Member
Ok :)
Heel leuk topic geworden dit... (ik snap trouwens niet hoe die vriend bij 'Maxtor' komt?).
Anyway, mijn volgende vraag is dan waar koop ik zo'n complete PC? Ik heb gekeken op azerty.nl, alternate.nl, maar het lukt niet om voor die prijs een PC van die kwaliteit te krijgen voor dezelfde prijs. Als ik alles bij elkaar doe dan kom ik vaak al op 800€ uit, en dan zit er geen WinXP, monitor, muis toetsenbord enzo bij (maar dan wel al een 6600GT).

Maar goed... wil er misschien iemand een poging doen om een systeem samen te stellen - ong zo goed als dit, en 't liefst AMD wat dat schijnt beter te zijn :P- op een betrouwbare, Nederlandse site? Voor een dergelijke prijs (of excl. monitor en windows, maar dan goedkoper)?

Thanks :)

apa

Legacy Member
Totaal = EUR 1154.00

Dit is een stukje meer dan de EUR 710.68 die jij gevonden had voor die Dell. In dit systeem zijn er echter wel een aantal duidelijke meerwaarden:
  • Krachtiger systeem dat bovendien beter upgradebaar is (er bestaan tal van snellere CPU's die erop passen, standaard ATX kast, ...).
  • Een aantal componenten zijn van duidelijk betere kwaliteit: mobo met nF4-Ultra chipset, Corsair geheugen, Antec case met Antec voeding, NEC DVD-RW (wordt als beste aanzien op dit ogenblik), ...).
  • De harde schijf is 2,5x zo groot.
  • High-end cordless desktop.
  • Videokaart aanwezig.
  • TFT-scherm dat wel geschikt is voor gaming (8ms vs. 16ms voor de Dell E173FP).
  • Betere speakers (5.1 van Logitech vs. 2.1 van Dell (wat eigenlijk een Altec Lansing set is)).
De prijzen heb ik gevonden bij 4Launch. Ik ken niet zo veel Nederlandse winkels en heb deze gevonden als eerste in de shopsurvey op Tweakers.net. Je kan zonder twijfel nog goedkoper vinden.

ToMiKoN

Legacy Member
Man, wat kunnen jullie een stukje zeveren over pc's!

Ik kan je Dell allleen maar aanraden! Het zijn goeie degelijke pc's tegen een goede prijs!

De reeks dan zelf. De dimension 5100 is gebaseerd op een BTX moederbord, niet echt speciaal denk je, maar dell heeft wel werk gemaakt van de koeling (zoals altijd trouwens). Een supergrote fan ja, zit erin, maar die hoor je niet draaien! Geen hobby of knutselwerk dus, maar een systeem waar over nagedacht is!

Wat de rest van de hardware betreft, heb ik zeker geen klagen over Dell desktops, zeker goed.

Service is ook prima en snel!!

Ik wil wel eens iemand een goedkopere pc zien samenstellen, zelfde specs, met dezelfde stille koeling, voor een lagere prijs.

Amoeba

Legacy Member
miejas zei:
En de Dell-muizen trekken op niets om te gamen.
En er zit een qwerty toetsenbord bij.
En de harde schijf in prolly van Maxtor (= de mindere in de HD sector)
1e: woord. ik gebruik ipv die shit mijn mx muis
2e: niet waar.
3e: niet waar. dat is een SeaGate Barracuda. heel goed materiaal dus.


ik heb die Dimension 5100 ook, en ben er heel tevreden van.
natuurlijk wou ik zelf een systeem samenstellen met een 3000+ ofzo,
maar om bep. redenen werd het deze, en ik heb er geen klachten over.


idd die koeling is HEEL professioneel ontworpen en in mekaar gezet.
het is ook een heel ordelijke pc, eigenlijk is heel het dell-custom-"interieur" ervan heel professioneel en gebruiksvriendelijk.

levering is heel snel, bij mijn order gaven ze een estimated datum die ergens 2.5 tot 3 weken ver lag na mijn datum van bestelling, maar na een dikke week werd die al geleverd.

ik heb een systeem met 2.8ghz p4, 512 DDR2 (heb beslist later nog een 512 bij te halen), 80gb sata SG barracuda, nvidia 6800 kaart (unknown merk tho :wtf: ).
daarbij heb ik nog een AIO printer (met scanner etc dus), heel goeie kwaliteit.
toetsenbord is standard, maar ok.
boxen kunnen er wel door. allesbehalve superieur, maar vallen mee.
7 USB poorten (5 back 2 front) => handig.
vooraansluiting headset werkt perfect, vanaf daar iets ingeplugd wordt neemt dat het over van de op de achterkant ingeplugde hardware (speakers).
en ik kreeg er een gratis cardreader bij (prolly foutje van dell :p)

oc'en:
proc is niet oc'baar, dell bios ondersteunt dit niet.
de 6800 daarentegen draait aan een goeie 390/800 ipv 325/600 hier.

mijn systeem tegen 915 euro ofzo :)

Cobra11

Legacy Member
PuLse zei:
Man, wat kunnen jullie een stukje zeveren over pc's!

[...]

Wat de rest van de hardware betreft, heb ik zeker geen klagen over Dell desktops, zeker goed.

Service is ook prima en snel!!

Ik wil wel eens iemand een goedkopere pc zien samenstellen, zelfde specs, met dezelfde stille koeling, voor een lagere prijs.

Idd, dan krijg ik een systeem van €1200.
Ik denk dat ik toch voor de dell ga. Alleen t probleem is nog de videokaart. Die kan ik natuurlijk wel apart kopen, maar verbreek ik dan een garantiezegel ofzo? Dat zal wel zonde zijn. En een X300se voor €100 vind ik schandalig duur, evenals de X600 voor €167... en meer keuze is d'r niet.

Gothrek

Legacy Member
Aopen QF50A Black ATX 300Watt Airguide €38.84
LG DVD 16x Black OEM €19.83
MSI RS480M2-IL €73.55
Western Digital 160GB 8MB ATA100 7200 €67.76
AMD Athlon 64 3000+ Boxed Venice s939 €121.48
Corsair 512MB DDR 400 Value Series CAS2.5 X2 €85.94
Subtotaal: €407.40
BTW: €85.55

Totaal: €492.95
dan hebt ge nog 207.05 over voor een tft en een keyboard + muis
dus zoals ge ziet, kunde gerust een zelfde pc samenstellen dan dell

Cobra11

Legacy Member
dan hebt ge nog 207.05 over voor een tft en een keyboard + muis

Én windows... en nog eens 512MB ram erbij... blijft daar echt niks van over, en heb je nog geen monitor. En je hebt maar 300W en of het goede kwaliteit is dat betwijfel ik erg. En dan heb je de service van dell nog niet meegerekend...

Maar met dat scherm.. valt daar echt niet mee te gamen? :wtf: ?
(Die van Dell met 16ms)

Slaxz

Legacy Member
Gothrek zei:
Aopen QF50A Black ATX 300Watt Airguide €38.84
LG DVD 16x Black OEM €19.83
MSI RS480M2-IL €73.55
Western Digital 160GB 8MB ATA100 7200 €67.76
AMD Athlon 64 3000+ Boxed Venice s939 €121.48
Corsair 512MB DDR 400 Value Series CAS2.5 X2 €85.94
Subtotaal: €407.40
BTW: €85.55

Totaal: €492.95
dan hebt ge nog 207.05 over voor een tft en een keyboard + muis
dus zoals ge ziet, kunde gerust een zelfde pc samenstellen dan dell

die jongen wilter mee gaan gamen een hij zadelt em op met onboard graka.
dat zal echt vlot draaien :ironic:

Cobra11

Legacy Member
Ook dat nog ;)

Maar als ik die Dell bestel, dan doe ik er denk ik dus ook onboard graka op en dan koop ik er in de winkel een aardige graka in voor een prijs die wel deugt. Alleen weet misschien iemand of ik die kast kan openen zonder dat ik een garantiezegel of zoiets verbreek?
En dat scherm, is die goed? Is 16ms te traag? (voornamelijk wil ik 't gebruiken voor 'gewone' programma's voor school, foto's, film kijken etc en af en toe een game doen)

simpele duif

Legacy Member
kzit hier met een dell scherm met 20 ms, en die is zeker snel genoeg, dus ik veronderstel dat je geen problemen zult ondervinden met die 16 ms
case kan je openen zonder zegel te verbreken (bij de mijne is dat toch zo)

Cobra11

Legacy Member
Ok bedankt allemaal daar kan ik 't wel mee doen :)

Oh, en nog iets (ok, t allerlaatste :P ). Moet ik een PCI of een AGP videokaart kopen?

ToMiKoN

Legacy Member
Er zitten geen zegels of andere troep op DELL PC'S, deze zijn gewoon simpel op en te maken.

De videokaart is normaal gezien PCI Express bij deze reeks.

Gothrek

Legacy Member
Xer0x zei:
die jongen wilter mee gaan gamen een hij zadelt em op met onboard graka.
dat zal echt vlot draaien :ironic:
zijde gij stom, of lijkt dit enkel zo???
leest zijn eerste post ffs, die dell heeft ook onboard graka zenne

steffoe

Legacy Member
tja ik heb een dell dimension 4600 p4 3.0
ik steek daar een 6600 gt in ipv een fx5200
en super draait da ni eig
blijkt da men mobo zuigt
maarja tis ne 4600 laag model he

Dont_Shoot

Legacy Member
ik zit hier nog met een 15" TFT van DELL, en is ook 16ms. Daar valt perfect mee te gamen. Da hoeft echt wel niet minder te zijn hoor. Dus iedereen die zegt dat daar niet mee te gamen valt, is serieus aan het zeveren...

PussyDuster

Legacy Member
Yankee zei:
Wat is er dan slecht aan Maxtor? (ik wil niet zeggen dat ik pro of contra ben) Op heel het forum staat dat Maxtors slecht zijn, maar nooit een echte reden...
Moest Maxtor trouwens echt slecht zijn, zouden ze wel veel minder verkocht worden hoor...

We hebben hier op werk ongeveer 50 Maxtors (in dell pc's) die na minder dan 2 jaar kapot waren. En ongeveer 110Mobo's met kappote condensatoren . Dat is mijn enigste ervaring met dell.

Als we die Maxtors laten vervangen sturen ze nu Western Digital op.

simpele duif

Legacy Member
PussyDuster zei:
We hebben hier op werk ongeveer 50 Maxtors (in dell pc's) die na minder dan 2 jaar kapot waren. En ongeveer 110Mobo's met kappote condensatoren . Dat is mijn enigste ervaring met dell.

Als we die Maxtors laten vervangen sturen ze nu Western Digital op.
die maxtors zullen dan ook maar een tijdelijk probeersel geweest zijn
3,5 jaar geleden zaten er alleszins nog WD's in

Insaniacx

Legacy Member
PussyDuster zei:
We hebben hier op werk ongeveer 50 Maxtors (in dell pc's) die na minder dan 2 jaar kapot waren. En ongeveer 110Mobo's met kappote condensatoren . Dat is mijn enigste ervaring met dell.

Als we die Maxtors laten vervangen sturen ze nu Western Digital op.

Lol hier dezelfde shit op het werk (GX280) in enkele wekene tijd 30 tal defecte disken gehad. Bijna allemaal maxtors wel seagates in de plaats gekregen. Maar wat krijg je dan terug refurbished disken :angry: waarvan de disk af en toe in SMART mode gaat (zelf te weten gekomen van de Dell support desk). Sorry hoor maar voor mij nooit van men leven een dell er is altijd zever met die dingen niet te doen. We hebben een tijd serieuse problemen gehad met een foutmelding ITHR (iets me de interne thermal probes) denk een 10tal mobo's en cpu's vervangen maar bleef maar komen zodat dell een onderzoek heeft gestart waarom dat nu kwam. Bleek dat de onboard USB hub van hun meegeleverd scherm de oorzaak was.(link met ITHR fout is me ook niet duidelijk makom). En veel heel veel mensen vergeten hier dat je ook dik betaald voor die 3j service. Die kost wel tot 145€ he!!! (Selecteer maar eens standaard 1jaar). Er zijn genoeg winkels die 3j garantie geven op hun zelfbouwsystemen bv. Pcwarez.
Ook de meerprijzen voor upgrades die je bij Dell betaald zijn belachelijk duur een upgrade van 512 naar 1Gb kost bv 121€ MEER bij een deminsion 3100. Geen wonder dat ze het er gratis bijdoen wie is er nu zo achterlijk om 121€ voor een latje geheugen te betalen als het in de winkel 45€ kost. Wat mij ook ergert aan een dell je zit overal vast: op de GX280 bv zit een speciale connector voor kast en mobo op elkaar aan te sluiten dus vergeet het maar om dat mobo in een andere kast in te bouwen of omgekeerd. Ook zit er tegenwoordig nog maar 1 IDE aansluiting in die dingen... Voor bedrijven is dit miss een goed alternatief voor consumenten afblijven...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan