Sibi
Legacy Member
Hoi,
Een kameraad van mij heeft een nieuwe PC nodig, daar zijn oude té traag is geworden voor hetgeen 'ie ermee moet doen.
Wat doet 'ie ermee ?
Volgens hetgeen ik er kan uit opmaken, doet 'ie met zijn PC ongeveer hetzelfde als ik, zijnde wat programmeren (Java en C++ met Eclipse) en het klassieke internetten/chatten/downloaden/muziek beluisteren. De standaard Office en Adobe-programma's zegt 'ie ook te gebruiken.
Ook gamet hij wat, en daar is nu het knelpunt: ik ken daar dus totáál niks van.
Nu heeft hij een GeForce4 Ti4200 zitten, en daarmee kan 'ie nog nét doen wat hij wilt. Maar in die nieuwe PC zou een nieuwe graka moeten komen, omdat hij zijn oude PC thuis zou willen blijven gebruiken zoals 'ie nu is. Zijn eisen zijn niet zo groot denk ik, maar kan de graka, die ik er nu ingestopt heb, wel een beetje aan die eisen voldoen (is 'm dus beter dan die Ti4200 of niet ?) ?
Dit is wat ik hem voorstelde:
Dit alles bij tones.be, en ik zou hem dan zelf ineensteken om 'm wat geld te besparen.
Oh ja, als jullie nog ergens anders bepaalde zaken zouden verbeteren/veranderen, dan mogen jullie dat ook posten natuurlijk. Maar een complete PC voor € 1000, da's niet zó héél simpel.
Alvast bedankt !
-edit-
De graka die ik hem nu heb voorgesteld, heb ik vooral gekozen omwille van de passieve, en dus geluidsloze koeling. DVI hebben ze tegenwoordig allemaal, en 256MB DDR leek me ook beter dan de 128MB van andere kaarten uit die prijsklasse.
Maar 't kan dus zijn dat ik totáál verkeerd gekozen heb.
-edit2-
't Scherm, is dat een beetje fatsoenlijk ? Of zijn er betere te verkrijgen in die prijsklasse (17" mag ook nog) ?
Oei, ik zie net dat dat scherm geen DVI ondersteunt, da's wel käk.
De ACER AL 1751MS ziet er volgens mij dan toch een pak beter uit qua specs, niet ?
Een kameraad van mij heeft een nieuwe PC nodig, daar zijn oude té traag is geworden voor hetgeen 'ie ermee moet doen.
Wat doet 'ie ermee ?
Volgens hetgeen ik er kan uit opmaken, doet 'ie met zijn PC ongeveer hetzelfde als ik, zijnde wat programmeren (Java en C++ met Eclipse) en het klassieke internetten/chatten/downloaden/muziek beluisteren. De standaard Office en Adobe-programma's zegt 'ie ook te gebruiken.
Ook gamet hij wat, en daar is nu het knelpunt: ik ken daar dus totáál niks van.
Nu heeft hij een GeForce4 Ti4200 zitten, en daarmee kan 'ie nog nét doen wat hij wilt. Maar in die nieuwe PC zou een nieuwe graka moeten komen, omdat hij zijn oude PC thuis zou willen blijven gebruiken zoals 'ie nu is. Zijn eisen zijn niet zo groot denk ik, maar kan de graka, die ik er nu ingestopt heb, wel een beetje aan die eisen voldoen (is 'm dus beter dan die Ti4200 of niet ?) ?
Dit is wat ik hem voorstelde:
ACER AL 1916AS 19 Inch LCD, € 276,00
ANTEC SONATA II 450W BLACK, € 116,00
MSI K8N NEO4 FI SOCKET 939, € 94,00
AMD ATHLON64 939 3000+ VENICE BOXED SOCKET 939, € 114,90
KINGSTON 1024MB PC3200 VALUERAM, € 92,00
WESTERN DIGITAL 250GB-KS 16MB SATA300 7200RPM, € 95,00
ASUS EN6600 SILENCER TD 256MB PCI-EXPRESS GEFORCE 6600TD, € 95,00
NEC FLOPPY BLACK, € 7,95
LG DVD BLACK, € 19,95
NEC 4571 16X BLACK DVD-RW LABELFLASH TECHNOLOGY, € 46,50
LOGITECH PILOT OPTICAL WIT RETAIL, € 20,40
LOGITECH 967559-0123 AZERTY MEDIA KEYBOARD ELITE, € 22,90
Totaalbedrag: € 1000,60
Dit alles bij tones.be, en ik zou hem dan zelf ineensteken om 'm wat geld te besparen.
Oh ja, als jullie nog ergens anders bepaalde zaken zouden verbeteren/veranderen, dan mogen jullie dat ook posten natuurlijk. Maar een complete PC voor € 1000, da's niet zó héél simpel.
Alvast bedankt !
-edit-
De graka die ik hem nu heb voorgesteld, heb ik vooral gekozen omwille van de passieve, en dus geluidsloze koeling. DVI hebben ze tegenwoordig allemaal, en 256MB DDR leek me ook beter dan de 128MB van andere kaarten uit die prijsklasse.
Maar 't kan dus zijn dat ik totáál verkeerd gekozen heb.

-edit2-
't Scherm, is dat een beetje fatsoenlijk ? Of zijn er betere te verkrijgen in die prijsklasse (17" mag ook nog) ?
Oei, ik zie net dat dat scherm geen DVI ondersteunt, da's wel käk.
De ACER AL 1751MS ziet er volgens mij dan toch een pak beter uit qua specs, niet ?
Ik moest gewoon een selectiecriterium hebben, want ik ken er anders niks van.
Enkel de kloksnelheid is toch minder in vgl. met de andere Athlons, dacht ik.