Over het algemeen worden 6800GT wel redelijk heet, dus die 60°C zou zeker kunnen. Natuurlijk is zo'n temperatuursensor niet altijd precies dus er kan wel een schommeling van 5 tot 10°C opzitten.
Als je er een fatsoenlijke koeler op zet zou het ook wel een pak kunnen schelen. Bv een Arctic NV Silencer 5 Rev3 of Accelero X1. En niet alleen een lagere temperatuur, maar ook véél minder lawaai dan zo'n stock koelerke.. Twee bovenstaande koelers zijn overigens bijna niet te horen.