Archief - Dual Core Pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Botak

Legacy Member
Ik kreeg van Optima onderstaande config:
Ik heb deze config doorgemailed naar itinc om een goede vergelijking te kunnen maken en dit is het resultaat. Als ik deze pc bij itinc zou nemen win ik € 45. Is deze config beter dan de oorspronkelijke? Want ik wil nu echt wel gaan beslissen. Van al dat gediscusieer krijg ik alleen maar meer zin in mijn nieuwe pc.

Speciall zei:
Antec Sonata II 450W
MSI K8N SLI PLATINUM (met SBLive 7.1 sound op)
Corsair Twinx 2*512MB C2
LG 16X DL DVDRW
MSI NX7800GT- 256MB
WD HD 320GB SATA
AMD X2 4200+
komt op 1370€

Deze kan itinc mij thuis leveren voor € 1325,00. Dus liggen hun prijzen toch wat lager.

ITinc

Legacy Member
Dat is een private message veronderstel ik dat je hebt gekregen, want ik zie die config van hun niet eerder in deze thread terug.
Hun config is zeker niet slecht, een deftige game pc. Dacht al dat je zelf een nieuwe pc had samengesteld, maar je hebt hun configuratie naar ons doorgestuurd, en gelukkig komen wij er beter uit :)

Davion

Legacy Member
Kzou een gewoon mobo pakken (MSI K8N Neo4-FI) en een AMD A64 X2 3800+, maar die config is idd niet slecht.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
- Goede case met goede en krachtige voeding
- Goed mobo indien je echt SLI wilt
- 2x ValueSelect RAM-geheugen zou net iets goedkoper uitkomen, maar scheelt niet veel
- Ik zou BenQ DW-1640 of 1650 of NEC4550 als DVD RW nemen
- Goede graka
- Goede HD van goed merk
- Ik zou geen X2 4200+ nemen maar of ne X2 3800+ of ne X2 4400+

Over 't algemeen wel ne goeie config.

Speciall

Legacy Member
Om te besluiten misschien denk ik dat zowel een config met ASUS grief als eentje met MSI grief goede PC's zijn,
- Zoals algemeen aangeraden: best even doorinvesteren in een 4400+
- Zorgen voor een goei voeding , Altijd handig als je later toch nog 't één en "t ander wil bijsteken
- SLI of niet, 1 lat RAM of 2 is natuurlijk volledig aan u de keuze, maar SLI wordt afgeraden, dus beter een mobo zonder SLI functies wat toch een 20€ scheelt dacht ik.
- Prijsverschil tussen 2 value latten en de Twinx is ongeveer 25 a 30€

Eenmaal je je beslissing genomen hebt over welke config je wil kan je aan alle bedrijven / winkels de beste prijs vragen en zien wie de beste levertermijn/prijs/service/... kan geven.
Discussies over wie de beste prijs heeft horen hier niet echt thuis denk ik, gewoon aankoopadvies over de HW, en de prijzen moet je maar onderhandelen bij de bestelling / aankoop.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan