Archief - dvd's ...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gunstn

Legacy Member
hallo,

ik zou een nieuwe bestelling plaatsen op cdrwinkel.be
maar ik zou graag weten welke dvd's ik heb best zou kopen(50 st)
liefst 8x
ik had deze op het oog
iemand ervaring mee, en misschien met de dvd writer die ik heb ?
of zijn er mensen die betere weten ?
en heeft iemand een suggestie voor cd's ? (100 stuks)
ik zou gaan vooor philips gaan(kwestie van goede ervaring met philips

ps. ik zou niet gaan voor philips dvd's omdat ik ze redelijk duur vind(en niet echt een ezel heb die geld maakt :) )ik gebruikte vroeger maxell cd's, maar deze verkoepn ze niet op cdrwinkel ...

{YA}Gr3c0

Legacy Member
Dat is daar wel echt goedkoop. :eek:

Hoeveel zijn de verzendingskosten?

8 € dus :)

Gunstn

Legacy Member
ja dat wel ja, maar ik zie dat er veel goede commentaar daar is op de imation dvd's dusja ...
maar van de cd's ben ik nog niet zeker ....

owhja, als het nodig is om te zeggen waarvoor, voor divx bestanden :)
geen muziek :)

hmmm, de "Verbatim CDR 80m 52X Pastel (100st) (Taiyo Yuden) " kosten maar 3 euro meer, en daar zie ik geen slechte commentaar op ...

enZiiime

Legacy Member
heb zelf sony 8x en geen problemen ermee :=)

(natuurlijk iets duurder)

Maar zou liever ander merk willen (ik had platinum mar slechte pakke de laatste tijd veel)

Gunstn

Legacy Member
zijn idd duurder, en zijn er 100(zoveel heb ik er niet nodig ;) )

JackF

Legacy Member
Taiyo Yuden media zijn kwalitatief wel heel goed maar zijn meestal iets duurder

eniac

Legacy Member
Qua CD's is het simpel: CD's met Taiyo Yuden mediacode nemen.
Deze zijn zeer goed:
Verbatim CDR 80m 52X Pastel (100st) (Taiyo Yuden)
Prijs /stuk : € 21,90

Heb ze zelf ook, top CD's.

DVD dan. Hier ligt het iets moeilijker. Wil je echt kwaliteit, neem dan schijfjes met MCC004 (bijvoorbeeld de 16x Verbatims) of YUDEN000T02 mediacode (Taiyo Yuden 8x cakebox 100st). MCC004 is 16x certified, T02 8x.
Ook nog best okee zjin YUDEN000T03 (Plextor 16x) of RICOHJPNR02/03.

Gouden regel: kijk niet naar merken, maar steeds naar mediacodes. De Philipsen komen vaak met CMC of INFOMER30, wat niet al te super is, Platinum levert tegenwoordig ritek ( :x )...

Beste DVD's die ik ooit gehad heb (op 8x writing) waren T02's van Fujifilm, maar m'n huidige MCC004's van Verbatim zijn ook heel goed.

{YA}Gr3c0

Legacy Member
Word alles opgezonden met de post of TGP en hoelang duurt het tegen dat je alles hebt?

Ik heb er eigenlijk nodig voor op FOM maar zal ik ze dan al hebben?

Gunstn

Legacy Member
de leverings tijd hangt veel af van je betalingsmethode ...
maar als ge ze echt nog moet hebben voor fom, zou ik kiezen voor onde rembours kost wel 6.5 euro meer, maar dan zulde ze waarschijnlijk nog voor fom hebben :)

enZiiime

Legacy Member
Betaling kan vaak 4/5 dagen duren, voordat je email krijgt dat ze het geld hebben.

+ verzenden, dus als je bankoverschrijving doet, mag je toch nog wel lange tijd wachten ^^

Rembours word dag erna verzonden :)

enZiiime

Legacy Member
eniac zei:
Qua CD's is het simpel: CD's met Taiyo Yuden mediacode nemen.
Deze zijn zeer goed:
Verbatim CDR 80m 52X Pastel (100st) (Taiyo Yuden)
Prijs /stuk : € 21,90

Heb ze zelf ook, top CD's.

DVD dan. Hier ligt het iets moeilijker. Wil je echt kwaliteit, neem dan schijfjes met MCC004 (bijvoorbeeld de 16x Verbatims) of YUDEN000T02 mediacode (Taiyo Yuden 8x cakebox 100st). MCC004 is 16x certified, T02 8x.
Ook nog best okee zjin YUDEN000T03 (Plextor 16x) of RICOHJPNR02/03.

Gouden regel: kijk niet naar merken, maar steeds naar mediacodes. De Philipsen komen vaak met CMC of INFOMER30, wat niet al te super is, Platinum levert tegenwoordig ritek ( :x )...

Beste DVD's die ik ooit gehad heb (op 8x writing) waren T02's van Fujifilm, maar m'n huidige MCC004's van Verbatim zijn ook heel goed.

Big thx for info

Ik had altijd platinum, maar had meer fouten dan wa anders me die nieuwe dvd+r 8x pakke :s

Ben dus overgeschakelt naar sony (werkte zonder probs met eerste pak) heb nu ander pak en sja, op 8x had ik fouten met mijn sony brander en lite on brander, met nieuwe NEC werkt het wel op 8x

Maarja thx for info ;)

Kga nu overschakele naar verbatim 16x en taiyo yuden(van da 1 nog nooit gehoord, maarja kgeloof erop) :)


Kgaan denk ik altijd iets bestelle van verbatim int vervolg

zijn die zo goe als altijd kwalitatief goed? (en die taiyo ook?)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Luister maar naar de gouden raad van eniac ;)
Heb ook es op zoek geweest naar DVD's en heb toen via cdrwinkel.com een spindel van 50st. gekocht van het merk Extreme.
Vroeger zou ik gekeken hebben naar een betrouwbaardere merknaam maar voor m'n DVD's heb ik toen gekeken naar de mediacode. Denk dat dat MCC003 was.
Nog nooit heb ik er problemen mee gehad. (in combinatie met NEC3540 ter info)

eniac

Legacy Member
MCC003 is ook niet slecht, maar kan per batch al eens wisselen in kwaliteit.

Mr_Anderson zei:
Kgaan denk ik altijd iets bestelle van verbatim int vervolg

zijn die zo goe als altijd kwalitatief goed? (en die taiyo ook?)

Verbatim maakt goede schijfjes. Maar uitgaande van een slechte schijf (bvb Ritek) ga je nooit echt goede DVD's hebben. Verbatim gebruikt niet altijd MCC004, er zitten soms ook andere tussen, en in een gewone winkel zie je niet zomaar dewelke. Bij cdrwinkel zie je dat dus wel. Als er geen mediacode bijstaat: handjes af.

enZiiime

Legacy Member
Alle dus merk maakt niet uit eigelijk, dus altijd letten op mediacode...


MCC004 of YUDEN000T02 mediacode

Ga ik daar is op lette en die altijd nemen :)
(bij cdrwinkel staat DAT als mediacode, maar checke die alle pakke ofz, zal ook wellis ne andere tusse zitten zeker?)

eniac

Legacy Member
Merk maakt veel minder uit dan mediacode, maar speelt toch nog een klein beetje mee hoor. Verbatim staat gekend voor goede kwaliteit. Witte-product merken met goede mediacodes kunnen wel eens iets minder zijn dan de bekende merken (iets mindere kwaliteitscontrole ofzo). Maar het valt wel mee.

Ik denk niet dat CDRwinkel alle pakken checkt, maar ik heb nog nooit geweten dat er ook maar 1 pak een andere mediacode had dan aangegeven. En ik heb al vijf inkoopacties georganiseerd daar (laatste actie = 450 euro aan dvd's), dus het zit wel snor :)

enZiiime

Legacy Member
Alle, volgende bestelling worden verbatim op cdrwinkel :)

nu dak hier toch aan het typen ben: welke CDROMS kunen jullie me aanranden :p?

eniac

Legacy Member
Ahem, zoals ik eerder al postte ( ;) )

eniac zei:
Qua CD's is het simpel: CD's met Taiyo Yuden mediacode nemen.
Deze zijn zeer goed:
Verbatim CDR 80m 52X Pastel (100st) (Taiyo Yuden)
Prijs /stuk : € 21,90

RaDa

Legacy Member
Ik heb nekeer een pak van deze besteld : http://www.cdrwinkel.com/main_frame...category_id=7ec554da249cda31f6159a54ebe6b4eb#

Staat blijkbaar geen mediacode bij :p ma die waren heel goedkoop, en tot nu toe geen problemen.

Leverancier was wel heel onbeleefd, heb verschillende afspraken moeten maken. Krijg zelfs mail dat adres niet klopte. Wat een leugen van de leverancier was, want het adres dat ik had opgegeven klopte wel degelijk.

Wat er wel was, is dat er een omleiding was aan onze straat, door werkingen. Maar dat is imo geen reden om te melden dat het adres niet bestaat.

steffoe

Legacy Member
printable
dan hebbe ze het toch over labelfash he
en vraagje: is dat de moeite?
want toch wel wa duurder


grtz

steffoe

Legacy Member
edit
lightscribe ist
maar nvm
te duur
en ik zal er wel op schrijven
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan