Archief - DVI Monitor

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

voltje

Legacy Member
Ey,
k gaan een TFT 19" kope, waarschijnlijk deze: http://www.acer.be/acereuro/page4.do?dau22.oid=14177&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=2&CountryISOCtxParam=BE&LanguageISOCtxParam=nl&crc=3252154559


tis dus den acer AL1916AS
nu deze heeft geen DVI uitgang denk ik, maar ik heb wat gegoogled en ik ken ni echt et verschil tussen DVI en geen DVI :help:
k heb thuis al nen tft ma kweni wa voor uitgang da is...
enig idee wat juist het verschil is ? k vind wel fotokes van dvi ma ni van de andere mogelijkheid.
Iemand fototjes van beide of wat uitleg?
alvast bedankt!!!!

Deguchi

Legacy Member
DVI= digitaal signaal.
Vermits u gfx-kaart het signaal digitaal doorstuurt, treed er dus geen kwaliteitsvermindering op. Indien niet digitaal dus wel.

Op zich is het verschil niet merkbaar...
1 pc is digitaal aangesloten op mijn Benq en de andere analoog en er is echt geen verschil merkbaar... (afstellingen verschillen wel wat wegens 2 verschillende 3d-kaarten mor soit)

Robain

Legacy Member
ik zou de Sony HX95S aanraden, superscherm, en je hebt de keuze, VGA of DVI ;)

Mich

Legacy Member
Deguchi zei:
DVI= digitaal signaal.
Vermits u gfx-kaart het signaal digitaal doorstuurt, treed er dus geen kwaliteitsvermindering op. Indien niet digitaal dus wel.

Op zich is het verschil niet merkbaar...
1 pc is digitaal aangesloten op mijn Benq en de andere analoog en er is echt geen verschil merkbaar... (afstellingen verschillen wel wat wegens 2 verschillende 3d-kaarten mor soit)
of er verschil in kwaliteit is, hangt meer af van de gebruikte convertors dan van dvi zelf ;). Als je je vga poort gebruikt, zal het ramdac (random acces memory digital to analog convertor) van je grafische kaart het signaal naar analoog omzetten, waarna het getransporteerd wordt en terug wordt omgezet. Bij dvi moet dit dus niet meer, en heeft het ramdac die taak niet meer te volbrengen.

ot:
de specs van het scherm zien er redelijk uit, maar zeker niet overdreven.
helderheid : 250cd/m²
contrast: 500:1
responstijd: 8ms
140 graden kijkhoek
vga uitgang

voltje

Legacy Member
nja ik heb nu een scherm van den aldi met 25ms en 15", geen flauw idee ma da zal wel niet dvi zijn ;) dus ja
en dat scherù dat ik zou willen kopen ( zie url boven) is dat met dvi?

Sergeant_bob

Legacy Member
je kan dan mss met een omvormer werken hé
sommige schermen werken met 2 kabels eraan andere zitr er soms een omvormer bij
een omvormer kost apart 3€ ofzo dus dat zal wel niet schelen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan