Archief - Een goeie laptop aanschaffen!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stevitski

Legacy Member
Hey,

Ik heb de aankoopgids van laptops al eens doornomen, maar ben nog niet helemaal overtuigd.

Het zit dus zo, thuis hebben we 3 desktopcomputers, maar niemand snapt hier iets van computers! Meestal heb ik hier meer problemen met vanalles en nog wat, dus wil ik een laptop voor mezelf aanschaffen!

Ik wil een laptop voor:

Webdesign (dreamweaver, photoshop, ...)
Films enzo op te bezien
grote HD
DVD writer etc..

Ik ben niet zoveel thuis en daarom dat ik dan een laptop wil kopen, maar een goeien en een sterken :).

Weten jullie wat van prijzen etc?? En welk model ik best zou nemen, want photoshop en dreamweaver zijn niet van de lichtste programma's..

Bedankt bij voorbaat! Traxy

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Voor €1500 lijkt mij dit een goede laptop die volledig aan uw eisen voldoet.

Stevitski

Legacy Member
khad meer iets in gedachten rond de 1000 ALS dat mogelijk zou zijn..

Stevitski

Legacy Member
Goh normaal durf ik nog es world of warcraft spelen, maar das echt niet noodzakelijk! Volgend jaar ga ik in een transport bedrijf werken en zal ook voor zakelijke dingen gebruikt worden!

makavel!

Legacy Member
ACER Aspire 5024WLMI:

AMD Turion 64 ML-34
80GB
512MB
DVD+/-RW
15.4" WXGA
X700 128MB

€1007,40

Is veel beter dan die van T€RM!N4T0R

T€RM!N4T0R

Legacy Member
makavel! zei:
ACER Aspire 5024WLMI:

AMD Turion 64 ML-34
80GB
512MB
DVD+/-RW
15.4" WXGA
X700 128MB

€1007,40

Is veel beter dan die van T€RM!N4T0R
Idd stuk beter. Zeker als je graag es wat gamed. Daar moet je niet aan denken met die 3613WLMI. :p
Had et nochtans ge-edit maar is lik nie doorgekomen. :s

RB26DETT

Legacy Member
Dan zou ik toch voor die van makavel! gaan.
De 300 euro meer vind ik het niet waard, buiten dat extra ram geheugen. Uw batterij zal dan ook veel rapper plat zijn denk ik.

Yank

Legacy Member
Voor gamen is die HP niet vet, grafische kaart is maar ingebouwde kaart van de ATI Xpress200 chipset, komt +- overeen met een x300 dacht ik, zeker niet hoger.

BraveHeart

Legacy Member
@Yankee ivm met HP notebooks.
Een kenmerk van HP = trage HD's die je ook niet echt goed doen.


Voor pro-doeleinden.

Als je het geld hebt....
iBook (mac) ik spreek uit ervaring dat dit voor werkdoeleinden een uitstekende keuze is maar het heeft zijn prijskaartje.
Notebooks op PC onderdelen.
Merken als Acer, Asus, Sony zijn goed.
Merken als HP, Packard Bell & warenhuismerken -> lowcost, goedkope hardware grote kans op defecten en veel tekortkomingen.
Koop nooit laptops op een Intel Celeron / Sampron processor, ook al staat die nog zo lekker geprijsd.
Zeker voor de programma's die gij wilt gebruiken zou ik zorgen voor een model van minstens 1GB !!! aan ram.
512MB is out of the question.
Zeker als je gaat multitasken is veel ram geen overbodige luxe.
Voor de rest kan je je syteem zo zwaar maken als je dat zelf nodig vind.
Zowel AMD 64 Turions als Intel Centrino al dan niet DualCore (Centrino Duo) klaren de klus zonder morren.
Al is een Intel Centrino of Centrino Duo een betere keuze vanwege de lange batterijlevensduur als je met het toestel aan het werken bent.
Je hangt dus niet voor een groot stuk tijdens je werkuren aan een stroomdraadje vast en dat is een pak praktischer werken als je de notebook ook nodig hebt op andere plaatsen waar geen stopcontact beschikbaar is.
Spellen boeien je niet, dan is een grafische kaart ATI Radeon X700 al overkill (al meer dan genoeg) voor u.
Er bestaan ook zwaardere zoals die van nVidia (Geforce 6600Go) maar daar gade niet veel meer aan hebben tijdens uw gelegensheidspeelbeurten.
Voor u is belangrijk een stevige CPU.
Veel ram geheugen, ik kan het niet genoeg neerschrijven, koop dezer dagen (eender wie een laptop koopt voor eender welk doel) geen model met 512MB aan ram geheugen, software wordt steeds zwaarder en veeleisender en dat hoeft niet persé games te zijn.
Harde schijf ruimte van een 80 a 100GB+ zou voor u ook al zaligheid zijn.
Qua scherm daar moet je zelf eens voor gaan kijken.
Iemand vind 15" zalig terwijl iemand anders pas tevreden is met 17", of omgekeerd ze willen het nog compacter -> 11,12 & 14"
Nog een punt, fullscreen 4:3 laptops of widescreen 16:9, ook daar zit een groot verschil in.
Zeker nu is het opletten, je moet er ook mee kunnen werken.
Niet ieder scherm is ook geschikt of valt in uw smaak hoe je tegen een scherm aankijkt.
Dat is het zo wat ik kan meegeven, het meeste is hier al gezegd geweest.
:)

Stevitski

Legacy Member
Bravehaert, je hebt me echt geholpen :). Nu zal ik pas echt een keuze kunnen maken :). Bedankt!

maxdevis

Legacy Member
BraveHeart zei:
@Yankee ivm met HP notebooks.
Een kenmerk van HP = trage HD's die je ook niet echt goed doen.


Merken als HP, Packard Bell & warenhuismerken -> lowcost, goedkope hardware grote kans op defecten en veel tekortkomingen.

:)

nogal een eenzijdige kijk op HP.

de laptops die zijn voortgevloeid uit de compaq-reeksen zijn vaak een pak beter dan die plastieken acer's.

Stevitski

Legacy Member
Iemand die mss weet of die laptop in het kruidvat goed is? Ik heb vandaag een folder gekregen ervan!

Emerxill

Legacy Member
BraveHeart zei:
Zowel AMD 64 Turions als Intel Centrino al dan niet DualCore (Centrino Duo) klaren de klus zonder morren.
Al is een Intel Centrino of Centrino Duo een betere keuze vanwege de lange batterijlevensduur als je met het toestel aan het werken bent.
Effe klein opmerkingske ivm batterijduur: Als ge een AMD Turion64 van het type ML hebt, klopt uw uitleg.
Maar voor een MT model niet. Hoewel Centrino theoritisch minder verbruikt, is de MT van Turion toch zuiniger. Centrino is zuiniger als ge uw processor minder dan 10% belast (ma da vertellen ze der ni bij :p)
MT modellen van Turion zijn wel iets duurder dan ML...

:)

@ Tray, ik zie dat ge in knokke woont, ni zo ver van NL, anders moet ge daar ens een kijkje gaan nemen. De prijzen gaan iets lager liggen dan hier :)
Die laptop van het kruidvat is goed voor zijne prijs, maar dan vraag ik mij af hoe da zit met de garantie/service...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan