Archief - een twijfelgeval

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wat zouden jullie nemen


  • Totaal aantal stemmers
    30
  • Opiniepeiling gesloten.

Yank

Legacy Member
@sheep: 4x512mb is T2 en 400Mhz bij een Venice he

En command rate en snelheid hebben geen direct verband zoals min of meer blijkt uit je post

Dakantochnie

Legacy Member
sheep zei:
ik dacht dat een geluidskaart net was voor als je geen deftige installatie hebt? want de gemiddelde versterker is toch veel beter dan zo'n geluidskaartj?
en idd :) dat kun je van (bijna) alles zeggen, maar toch...
dakantochie zegt het mooier ;)
Dat is toch wat Creative probeert de mensen te laten geloven ja. :p
Nu, maak je geen illusies hoor: als je slechte speakers + een slechte amp hebt dan klinkt alles slecht, ook al heb je een high-end geluidskaartje.
Wanneer je echter een high-end hifi hebt klinkt ook enkel een high-end geluidskaartje goed, omdat die hifi zo precies speelt dat ze alle tekortkomingen van die geluidskaart weergeeft.

Een versterker is trouwens wel iets anders dan een geluidskaartje he. ;)

Davion

Legacy Member
Das fout sheep, De Command Rate staat LOS van de frequency, Oudere Winnie's gingen naar DDR333 EN T2, de huidige Sanny's en Venice's blijven op DDR400 maar gaan naar T2!

ComputerVISTA

Legacy Member
goeie instalatie + rommel geluidskaart = brolgeluid
rommel instalatie + goeie geluidskaart = brolgeluid.

Hopelijk snapt iedereen deze zeer simpele theorie, 1 zwakke schakel kan hele de boel omzeep helpen. En die creative is niet bepaald wat ik goed noem ma bon... Ik heb net ietsje andere standaarden.

BMW lover

Legacy Member
ik heb een venice dus die mhz zal niet zakken maar wat is het verschil tussen T1 en T2?

edit: @sheep hoeveel zou je dan vragen voor je ram?

Davion

Legacy Member
CommandRate, 1 kloktik of 2 kloktikken, de bandbreedte zakt ook was, van 6.4Gb maximaal, naar 5.4Gb maximaal.

SMa

Legacy Member
computer xp zei:
goeie instalatie + rommel geluidskaart = brolgeluid
rommel instalatie + goeie geluidskaart = brolgeluid.

daar kan ik toch niet mee akkoord gaan hoor
met men Technics SU-7300 hoor ik géén verschil tussen een onboard kaartj & een high end soundkaart (heb er 1 mogen testen van de plaatselijke pc-boer)
en nee, ik ben niet hardhorig :p ik heb het aan een 5-tal mensen laten horen, en die gingen allemaal akkoord
speelt altijd zuiver (stil & luid) en nooit ruis of tikgeluidjes van men onboard geluidskaartj

ComputerVISTA

Legacy Member
Dan ben je wel hardhoorig! Lijkt me niks anders dan dat. Geflutter allom met die crappy onboard dingen.


ga wat minder naar dancings ge zult het dan wel horen en niet iedereen hoort zoals je moet horen, leren luisteren dus.


Zal ik al men overpriced brol maar wegsmijten want het heeft toch geen verschil! En wat bedoel jij met high end soundkaart? Toch geen creative want OMG dat is justekes niks te high enden...

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Nja, ik merk het wel zu, ik zit nog altijd met onboard atm. :(

Dakantochnie

Legacy Member
De onboard geluidskaarten zijn tegenwoordig al veel beter dan de oude generatie, maar toch blijft het een serieus verschil hoor.

Dat je het niet hoort dat ligt echt wel aan jezelf of je hifi hoor. ;)

ComputerVISTA

Legacy Member
De enige onboard dat ik wist te aprecieren was de karajan audio op men dfi sli dr en dat was het enige goeie aan da moederbord :p

SMa

Legacy Member
ik zeg je dat die véél beter speelt dan een Denon DRA-F100 of een Panasonic SA-XR10, of is dat ook al brol?
de Denon laat ruis door en de Panasonic speelt in vergelijking met mn Technics niet echt goed

test was idd met een Creative :) (ik heb toen ook meteen besloten vn geen geld te geven voor een geluidskaart!)
maar voor de gewone gebruker kan dit wel als 'high-end' bestempeld worden
jouw materiaal is wrs niet te vergelijken met een gemiddelde installatie
kvraag me nu wel af wat jij dan als high-end bestempeld, en over welke prijsklasse spreken we dan? :p

ComputerVISTA

Legacy Member
Dan hebben we het over een pci kaart met break out 19" box van 800 euro en trust me das nog niet duur als ge het gaat hebben over high end. Ik krijg het ervan dat ze creative als high end gaan bestempelen... Vanals die gasten een echte high end kaart uitbrengen ja dan zal dat model die stempel krijgen maar nu? Nope voor mijn part niet nee. Maar de pc gebruikerkes hier zien iets dat wat duurder is dus het is high end. Ow en denon en al zeker panasonic maken ook brol net zoals elk merk brol maakt! Ik zou van het merk teac waar ik een cd speler van heb geen boxen willen want das ook brol :p

SMa

Legacy Member
tis allemaal brol zeker? :p
maarja, ik ben tevreden van men sound
en ik weet dat een Creative soundkaart er geen verbetering in zal brengen ;) dus daar zal ik al zeker geen geld aan uitgeven
ik weet ook dat een creative daarintegen wel verbetering zal brengen bij een gewoon geluidsetje
natuurlijk is dit niet te vergelijken met wat jij als goed bestempeld :p daar valt iedereen van achterover (vn de prijs alleen al :D)

@Terminator: daarom stonden die puntjes daar :p

en btw: men ouders zeiden het ook, dat het de moeite niet is
en zij gaan heel zelden naar dancings ;)

ComputerVISTA

Legacy Member
das door ouderdom dan :lol: J/K hé ;)


Ge moet leren luisteren en u muziek beleven en dat kunnen er veel niet nee als de basSssSSSS maar goed zit dan zijn ze al content ;)

SMa

Legacy Member
computer xp zei:
Ge moet leren luisteren en u muziek beleven en dat kunnen er veel niet nee als de basSssSSSS maar goed zit dan zijn ze al content ;)
helemaal mee akkoord ;)
ik vind het altijd jammer als de hoge en mid tonen wegvallen door de overheersende bass
maar dit besef je niet als je nooit anders gehoord hebt
ik heb hier jarenlang met setjes van 20 euro gewerkt, en dan 'geupgrade' naar een logitech x-230; en ik was daar heel tevreden van :p

als je ooit in de buurt van Roeselare komt moet je maar eens je mening komen geven :D ik ben er zeker van dat je het minimaal als 'goed' zal bestempelen
zelf de uitbater van de plaatselijke hi-fi zaak vond het goed klinken, klinkt beter dan zen betere sets :p (verkoopt Technics & Panasonic)
maar dan zul je wel nog even moeten wachten :p boxen zijn nu al 3 weken in herstelling, en dit kan gerust nog 2 weken extra worden :sad: enkel om 2 tweeters en de filters te vervangen... (stockprobleem; & kheb er ooit nog een thread voor geopend)


imo wordt er hier wel heel erg offtopic gegaan.. :unsure:
weet de TS nu al wat het wordt?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan