Archief - Externe HD of interne

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

leurishans

Legacy Member
Ik ben van plan een nieuwe HD te kopen.
Deze zal ik gaan gebruiken om games en muziek op te gooien.

Nu is mijn vraag: wat kan ik me dan het beste aanschaffen?
Interne of externe harde schijf.

Ik had gehoord dat je een externe niet te lang aan mag laten staan...
Dit bevordert het gamen dus niet echt...
aan de andere hand is het wel leuker, aangezien je dan games bij een vriend kan gaan halen op je HD

Maar een interne zorgt voor meer warmte, dus koeling plaatsen...
Deze Hd kosten ook meer ivm de externe

zijn er mensen die hetzelfde dilemma gehad hebben, of mensen met meer uitleg?

dankuwel :)

Xiao

Legacy Member
Ik zou voor intern gaan. IDE/SATA verbinding is sneller dan USB 2. Pak een DVD writer of USB-stick mee naar je vriend :)

Yank

Legacy Member
- Games op externe schijf installeren lijkt me zowiezo geen goed idee. Trouwens, stel dat jij een game installeert op een externe, dan is dat nog niet gegarandeerd dat het zomaar werkt bij je vriend.
- intern kost meer dan extern? :wtf: Externe zijn gewone interne schijven met een bakje he, 't zou maar heel onlogisch zijn moesten die minder kosten
- een schijf gebruikt niet zoveel, extra koeling is niet noodzakelijk

Sander H

Legacy Member
der staat: deze kosten meer ivm interne
-> externe kosten meer in vergelijking met interne schijven :p

bwa ik heb hier ne ICY BOX met daarin ne Maxtor 160Gb, die kan toch lang opstaan zu, voor games zou ik wel voor een interne gaan, een externe is imo enkel goed voor backup en dataopslag

Yank

Legacy Member
Ik zie toch duidelijk staan: "Deze Hd kosten ook meer ivm de externe", maar we zullen er maar vanuit gaan dat het een typo is.

madior

Legacy Member
pak intern, ik heb een harde schijf van 200gig en kbeklaag het me dat ik dat gekocht heb. Het is véél trager dan men SATA schijf en er zijn games die ik er niet op kan installen, UT2004 bvb

Sander H

Legacy Member
Yankee zei:
Ik zie toch duidelijk staan: "Deze Hd kosten ook meer ivm de externe", maar we zullen er maar vanuit gaan dat het een typo is.

hmmm verkeerd gelezen blijkbaar, ja dan staat er idd een fout :)

Macdude

Legacy Member
Koop een nieuwe interne en steekt u ouwe een zo een bakske en gebruik die als externe dan.

hummel

Legacy Member
kheb een externe gekocht van seagate barracuda 320 gig
zit cooling in en alles
die staat hier den hele dag te draaien
bolt perfect en is nog eens geweldig snel om alles naartoe te kopieren
heb deze nieuw kunnen kopen voor 120 euro
zeer makkelijk om mee te nemen naar kameraden, daarom heb ik deze ook gekocht
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan