Archief - Extra hardeschijf

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FuzzyHawkeye

Legacy Member
Jow mensen,

mijn externe hardeschijf van 1.5TB is het aan het begeven en hier staat zowat al mijn data op (muziek, films, series, school, software, iso's van games etc etc).

Nu ben ik op zoek naar een degelijke hardeschijf (intern) van 2TB ofzo.
Ik heb reeds een 1TB WD10EARS, nu vroeg ik me af of dit iets zou zijn :
https://www.4launch.nl/shop/get/p-22#p-4-productid-110832

Het is SATA600 (mijn mobo ondersteunt dit) maar ga ik hier echt veel meer snelheid uit halen ?

phantomtwister

Legacy Member
De schijf is wel niet van de snelste (5400rpm). Dus misschien beter kijken voor een 7200. SATA 600 is maar iets sneller dan SATA300, een groot verschil is het momenteel nog niet.

FuzzyHawkeye

Legacy Member
Ok cava merci, ik zou graag die Samsung Spinpoint F3 2TB willen hebben (aangezien die hier overal wordt aangeraden) maar ik zie hem nergens meer te koop staan.. Enkel de 1TB versie ervan :(

FuzzyHawkeye

Legacy Member
Thx !
Ja ik had via tweakers.net pricewatch gekeken.
Sorry !

edit: ah ma da's de F4, is da geen verschil met de F3 ?

fortuneke

Legacy Member
denk dat F3 maar tot 1TB gaat , vind er ook niet veel over

laurievl

Legacy Member
F3 is 1TB en F4 2TB ma de F4 is goed genoeg voor gewoon opslag HDD, de F3 beter voor OS enz ;)

FuzzyHawkeye

Legacy Member
ok cava!
is die 5400rpm of 7200rpm ?

ik vind niet direct iets ma ben nog aant zoeken :p

SpeedFreak.be

Legacy Member
fortuneke zei:
WD is ook goed !

Dat mag ook wel voor die prijs.... :D, maar ik vraag me af of voor die toepassingen die de ts beschrijft het perse een 7200 rpm moet zijn. Ik heb een 5400 rpm spinpoint F4 en die is snel genoeg ... films (HD), muziek, etc.

FuzzyHawkeye

Legacy Member
pstubru zei:
De enige die ik vind die voldoet aan jouw eisen is deze.

Ja inderdaad, dat is ook degene die'k zou willen ma'k vind het beetje duur voor HDD'ke :p
Heb de HD204UI (Spinpoint F4 2TB 5400RPM) toch maar besteld op 4Launch, zal wel voldoende zijn ;)

Ben niet echt meer zo'n fan van eHDD's met voeding, aangezien er half jaar geleden ééntje begaf en nu bijna deze ook. Heb wel USB 3.0, nog nooit gebruikt :D

Portal

Legacy Member
die WD green zijn ook 7200RPM maar standaard staan ze op 5400 RPM, daardoor zijn ze energiezuiniger. Wanneer je de HDD dus nodig hebt versnelt deze naar 7200 RPM

spourop

Legacy Member
5400 rpm valt tog nog mee... mijn mbp heeft die ook en die gaat toch megasnel, niet zoveel verschil met 7200 hoor, als je echt snelheid wilt moet je ssd kopen, maar die zijn duur en hebben niet al te veel opslagplaats denk ik, bovendien als het gewoon gaat over een opslag schijf en niet echt over ene voor os etc, maakt dat toch niet ZOVEEL uit?

fortuneke

Legacy Member
Portal zei:
die WD green zijn ook 7200RPM maar standaard staan ze op 5400 RPM, daardoor zijn ze energiezuiniger. Wanneer je de HDD dus nodig hebt versnelt deze naar 7200 RPM

vroeger hadden ze last van het overschakelen van 5400 > 7200 rpm , maar dat probleem zal waarschijnlijk al verholpen zijn :)

FuzzyHawkeye

Legacy Member
Ja kheb zopas mijne vertex2 verkocht en heb nu ne crucial m4 ssd en da's idd voor mijn OS enzo op te zetten, deze wat ik nu nodig had was puur voor opslag. Als het toch niet zoveel verschil is dan beter een 5400rpm voor dataopslag dan zeker :D. Heb de Spinpoint F4 2TB besteld nu op 4Launch, ma ondertussen alvast iedereen bedankt voor al de wijze raad en opzoek werk! ;) Nu ben ik weer een tikkeltje wijzer :p

mdgf

Legacy Member
Als het toch niet zoveel verschil is dan beter een 5400rpm voor dataopslag dan zeker
5400rpm is inderdaad goeg genoeg voor dataopslag, maak gewoon dat je daar geen (veelgebruikte) programma's of (god verbiedde het) je OS opzet :).

p.s. S-ATA 600 (III) of 300 (II) maakt niks uit daar die schijven die snelheden niet halen en de bottleneck de schijf is en nooit de S-ATA interface (S-ATA 1/150 zal mss wat nipt zijn, maar zelfs dat ga je niet/nauwelijks halen).

FuzzyHawkeye

Legacy Member
ja de schijf is bedoeld voor enkel dataopslag dus dan zal da wel inorde komen he :D
merci voor reply!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan