Archief - ff controle voor ik mijn onderdelen bestel

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DisTrict_X

Legacy Member
Hey,

na een maand of 2 plannen ga ik eindelijk mijn merkpc binnendoen in de winkel om hem te transformeren in een gaming pc :)

met mijn budget van +- 350 euro heb ik het volgende winkelkarretje gemaakt bij alternate (ik ga bij hun bestellen sinds ik dit meermaals aanbevolen heb gekregen)

mijn winkelkarretje:

http://img600.imageshack.us/img600/8527/juanupgradesbetercrossf.png

En links naar alternate van de aparte onderdelen:

GPU: HD6870, heb deze gekozen omdat ie zeer zuinig is een stil loopt, de kaart voor mij :D
ALTERNATE - null - XFX HD6870 Dual Fan (HD-687A-ZDFC)

Mobo: Asus P8H67, heb deze gekozen omdat ie crossfireX support voor in de toekomst een HD6870 bij te steken voor als 1 niet meer genoeg is
http://www.alternate.be/html/product/Moederborden_Socket_1155/ASUS/P8H67_Rev.3.0/526160/?

Voeding, ga er een 550W in steken, die HD6870s zijn super zuinig, 550W is meer dan genoeg volgens mij, zelfs voor crossfire.
ALTERNATE - HARDWARE - Voedingen - tot 600 Watt - OCZ ZS550W

En ten slotte een nieuwe case, ik neem de coolermaster elite 430 black, voor de een of andere reden werkt de link op alternate nooit maar is bekende case, moet je maar is opzoeken :)

Dit is de merkpc die ik ga omtoveren: HPG5450be,
screen van de stats;
http://img835.imageshack.us/img835/7281/overallstats.png

zoals je ziet is de i3 die er in zit sterk genoeg en ga ik geen 200 euro betalen voor een i5... ;s

nu zijn er 2 dingen die aan mijn geweten knagen want ik mag dit alleen doen van mijn ouders als ik ze kan geruststellen dat alles perfect zal werken, dus kan iemand checken, double checken, triple checken en mss zelfs quadchecken(QUUUAAAD) dat de nieuwe onderdelen met de merkpc zullen werken.

ook zou ik willen vragen of iemand ervaring heeft met dat mobo, zit je draadloos internet daar in of moet je een adapter kopen?

1000x thx alvast :D, als ik men ouders kan overhalen mag ik de onderdelen bestellen eind deze week dus help me ff aub :D

als er nog vragen zijn moet je ze maar stellen :)

THX!!!!!,

~D

great, hier krijg ik geen antwoord en op tweakers is het zo ingewikkeld en als je dan toch uiteindelijk je post kan maken gooien ze je gewoon een FAQ in je gezicht, mag je die helemaal gaan lezen... ;s

~D

mdgf

Legacy Member
Waarom zou je een nieuw mobo willen steken? Ok misschien voor usb 3.0 en/of sata 600, maar daar zijn goedkopere oplossingen voor. Mocht je ooit cf willen (je zal dan wel wat meer ruimte en airflow willen dan die case wss), koop dan een nieuw mobo, maar het lijkt me de moeite niet van dat nu te doen.

PSU: kheb meer vertrouwen in een xfx core 550.

ook zou ik willen vragen of iemand ervaring heeft met dat mobo, zit je draadloos internet daar in of moet je een adapter kopen?
Dat zit zelden tot nooit op een mobo, een usb adapter kun je wel al vinden voor een euro of 7-8.

DisTrict_X

Legacy Member
mdgf zei:
Waarom zou je een nieuw mobo willen steken? Ok misschien voor usb 3.0 en/of sata 600, maar daar zijn goedkopere oplossingen voor. Mocht je ooit cf willen (je zal dan wel wat meer ruimte en airflow willen dan die case wss), koop dan een nieuw mobo, maar het lijkt me de moeite niet van dat nu te doen.

PSU: kheb meer vertrouwen in een xfx core 550.


Dat zit zelden tot nooit op een mobo, een usb adapter kun je wel al vinden voor een euro of 7-8.

bedankt voor je antwoord :)

een nieuw mobo heb ik nodig omdat op het HP-mobo dat er nu in zit geen plaats is, het ram en de PCIe slot staan in een hoek van 90° rond de cpu, waardoor een grote GPU tegen het ram EN de CPU-cooler duwt, achterlijk systeem van HP, mja wat ga je der aan doen :p

foto:
http://imageshack.us/photo/my-images/715/img0008gl.jpg/

en welk mobo stel je dan voor?
thx!

phate_13

Legacy Member
Dat lijkt mij een gekke layout te zijn, kun je eens een foto maken van het volledige moederbord in de kast?

DisTrict_X

Legacy Member
phate_13 zei:
Dat lijkt mij een gekke layout te zijn, kun je eens een foto maken van het volledige moederbord in de kast?

Zal ik morgen eens doen, klig nu al in men bed :p en idd de layout slaat nergens op... Ik denk dat het eerder een middel is van hp om mensen tegen te houden van upgrades te doen zodat ze alleen maar nieuwe pcs kunnen kopen... Mrja :p

phate_13

Legacy Member
Volgens mij zal een GPU mss vervelend zitten (opdat je misschien je geheugen-klepjes niet open kunt doen zonder de GPU er uit te halen, zelf ook al moeten doen in een oudere pc.), maar volgens mij zal wel elke GPU er op passen hoor.

DisTrict_X

Legacy Member
phate_13 zei:
Volgens mij zal een GPU mss vervelend zitten (opdat je misschien je geheugen-klepjes niet open kunt doen zonder de GPU er uit te halen, zelf ook al moeten doen in een oudere pc.), maar volgens mij zal wel elke GPU er op passen hoor.

ik denk dat ik toch een nieuw mobo zal aanschaffen want deze is uATX en men nieuwe case is µATX en ATX, en die nieuwe case heb ik echt wel nodig want anders is er gewoon geen plek voor :p

ik vertrek nu naar school, rond 1 uur ben ik er weer :)

~D

Geckmeister

Legacy Member
Idd best een ander mobo kopen. Die OEM toestanden ben ik geen fan van.

slim om je cpu te houden, die voldoet inderdaad nog prima. Je kan over een half jaartje ofzo wsl vrij goedkoop een i7 model vinden op de tweedehandsmarkt eens dan Ivy-Bridge uit is en LGA 2011 goed van de grond is gekomen

DisTrict_X

Legacy Member
ja persoonlijk vind ik i7 voor games overkill... ik denk niet dat een i7 bijdraagt aan gamephysics maar verbeter me als dat wel zo is :p

ik heb ondertussen al heel wat advies samengeschraapt een een nieuwe winkelkar komt er aan, eens kijken of die jullie bevalt :P

ziezo: http://img88.imageshack.us/img88/2852/crossfirexfx550w.png

nog enige opmerkingen?

~D

Vic 40+

Legacy Member
Hoi,als je een nieuw moederbord zet in een oem pc (Packard bell als ik het goed gelezen heb?) dan moet je windows opnieuw activeren,dit is niet moeilijk,ik heb het bij 3 pc's gedaan,maar moet wel gebeuren.Je hebt namelijk na die vervanging nog maar 3 dagen volledig gebruik van je os,daarna zal dat afnemen en heb je tot 30 dagen ,alles in totaal,de tijd om de activatie te doen.De volgende link beschrijft hoe dat te doen.
Windows 7 activeren op deze computer

Op een persoonlijke noot zou ik eerder een kast nemen met meer (2) fans voor een betere airflow zoals één de volgende 2,
ALTERNATE - HARDWARE - Behuizingen - Midi Tower - Aerocool X-Warrior Black Edition
ALTERNATE - HARDWARE - Behuizingen - Midi Tower - Zalman Z9 ATX

Of de volgende als je van die blauwe fans en een raampje houdt,
ALTERNATE - HARDWARE - Behuizingen - Midi Tower - Sharkoon T5 Value
maar dat is een persoonlijke beslissing.Ik heb een beetje gelet op je budget.

Wil je toch die coolermaster zet er dan nog een fan bij achter b.v.
ALTERNATE - HARDWARE - Behuizingen - Koelers - Enermax T.B.Silence VR
Ik heb zelf niet zoveel verstand van fans,maar deze is volgens de specs stil en verplaatst toch de nodige lucht.Als je budget het toelaat natuurlijk.:)

phate_13

Legacy Member
In feite zal 1 fan voldoende zijn. En 2 fans zal zeker voldoende zijn. Er zal niet zoveel warmte verspreid worden in die kast hoor.

DisTrict_X

Legacy Member
bedankt voor je suggesties! ik heb een herstel dvd voor men os gekregen van de winkel toen ik hem aankocht dus os is geen probleem :)

en idd, mijn kleurenthema is blauw en ik hou wel van een raampje dus die sharkoon ziet er ECHT wel beast uit! kunnen wel maar 2 fans in... in de coolermaster 5 ofzo? wel beter cable management bij de sharkoon maar de elite krijgt nog steeds mijn voorkeur denk ik :p en er zit nog een 120mm fan in mijn case die ik nu heb die ik tijdelijk kan gebruiken in de 430 ;)

DisTrict_X

Legacy Member
phate_13 zei:
In feite zal 1 fan voldoende zijn. En 2 fans zal zeker voldoende zijn. Er zal niet zoveel warmte verspreid worden in die kast hoor.

1 fan komt bij die coolermaster bijgeleverd en ik heb er nog een in men case zitten nu die ik nog kan gebruiken :p

DisTrict_X

Legacy Member
dus heb ik bevestiging dat het met het laatst gegeven winkelmandje zal werken allemaal? kan ik daar op rekenen? :P

als de bevesteging er is kan ik donderdag/vrijdag bestellen :)

thx!

~D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan