Archief - Final check up

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

assgoblin

Legacy Member
Ga dadelijk dit systeem bestellen. Iemand nog suggesties? Kan er nog iets goedkoper? Genoeg voeding? Nergens overkill (vooral van het moederbord heb ik 0 verstand). Ben in principe niet van plan om te overclokken ofzo...

Azerty

Thanks in advance!

Update: net deze gfx kaart gezien: ASUS ENGTX560 Ti DC2 TOP/G/2DI/1GD5 @ Azerty

Komt inclusief met BF3 (was ik zoiezo al van plan om te kopen) dus tempting... Wel maar 1gb geheugen vs. de 2gb in de HD6950...

assgoblin

Legacy Member
zwiep858 zei:
In uw mandje zit alleen windows 7

Louche, bij mij komt alles tevoorschijn:

Microsoft Windows 7 Home Premium w/SP1 artnr. 394041 : stukprijs a € 87,00

Point of View artnr. 427476 : stukprijs a € 6,64


ASRock Z68 Extreme3 Gen3 artnr. 436585 : stukprijs a € 117,73


Scythe Mugen 2 rev.B SCMG-2100 artnr. 245679 : stukprijs a € 37,00


Cooler Master GX RS450-ACAAD3 artnr. 402479 : stukprijs a € 40,00


Crucial m4 128gb artnr. 433238 : stukprijs a € 168,00


Sapphire RADEON HD 6950 artnr. 448474 : stukprijs a € 241,13


Corsair Vengeance 2x4 gb artnr. 361602 : stukprijs a € 32,74


Samsung SH-222AB artnr. 405098 : stukprijs a € 16,54

Cooler Master CM 690 II Advanced artnr. 252897 : stukprijs a € 76,85

Intel Core i5 2500K / 3.3 GHz artnr. 363903 : stukprijs a € 189,57

Totaal 1013 €

Gurt11

Legacy Member
Er zijn betere voedingen dan die CM GX. Corsair HX/AX of een Antec of een XFX...

MrBungle

Legacy Member
Je windows 7 is een 32-bit versie, die trekt geen 8GB Ram..

Gurt11

Legacy Member
Jups, je moederbord moet eigenlijk ook geen Z68 zijn... Als je toch niet plant te overklokken of Z68 features te gebruiken? Met een goedkoper P67 moederbord heb je genoeg ^^ Hoewel die ASRock wel een heel mooi bord is voor die prijs

En inderdaad een 64-bit windows 7 :)

assgoblin

Legacy Member
Oops dikke merci voor de heads up ivm windows 7 - zou weer echt typisch mij zijn om te hard te kijken naar hardware en dan zoiet onnozel als 32bit vs. 64bit te vergeten!

ivm moederbord: deze dan? ASRock P67 Pro3 SE

assgoblin

Legacy Member
En iemand nog raad ivm die 2 gfx kaarten? BF3 gratis bij die GTX 560 ti spreekt mij echt wel aan want da's ook weer een goeie 50 euro uitgespaard, maar da gaat dan wel ten koste van die 2 gigabyte vd HD6950...

mdgf

Legacy Member
Dat geheugen gaat in de weg zitten van de cpu koeler (door de heatsinks).

PSU en mobo: goed.

Als je anders sowieso BF3 gaat kopen dan zou ik ook naar die 560ti neigen.

Dat geheugen maakt bv voor BF3 niks uit: http://www.pcgameshardware.com/aid,...on-and-GeForce-graphics-cards-tested/Reviews/
Maar als je op meerdere schermen (of 1 heel groot) zit dan is de 6950 ineens dubbel zo snel:
http://www.guru3d.com/article/battlefield-3-vga-and-cpu-performance-benchmark-test/6

Op lange termijn bij zware games maakt het dan dus wel uit.

assgoblin

Legacy Member
Ok thx! Welk geheugen moet ik dan in de plaats nemen zodat het wel past? of een andere koeler?

imv de gfx: Ik speel op een 21 inch scherm dus echt veel verschil gaat dat de 1e 2 jaar ofzo dan toch niet maken, of wel? Als de kaart het niet meer trekt vervang ik die dan wel door een nieuwere, want voor de rest lijkt het systeem me toch sterk genoeg om ff deftig mee te gaan, of niet?

mdgf

Legacy Member
Geheugen zonder heatsinks of met low profile heatsinks, welke dat is allemaal gelijk.

Bijvoorbeeld: Corsair Value Select @ Azerty

Het is natuurlijk wel nogal idioot dat je voor 1 € meer overklokbaar 1600MHz geheugen hebt. Nu maakt dat wel totaal niks uit qua werkelijke snelheid, maar het ziet er wel beter uit en je kunt er je mee amuseren met het overklokken. Op zich kan je het wel steken, maar dan zul je de fan aan een "slechtere" kant moeten zetten van de koeler.

phate_13

Legacy Member
Overclocken heeft toch absoluut niets meer met de geheugensnelheid te maken bij Intel...

mdgf

Legacy Member
Overklokken van het geheugen hé :). Uiteraard niet van de cpu.
Daarom dat ik ook zeg "amuseren met", het is niet nuttig, maar je kunt er je toch een middagje mee bezighouden als je nieuwsgierig bent en echt niks beter te doen hebt :p.

phate_13

Legacy Member
Overclocken van het geheugen kun je ook met goedkoop lager geclockt geheugen he. Als het toch voor de fun is. ;) Maar welja, over 1 euro moeten we inderdaad niet beginnen zagen. :)

mdgf

Legacy Member
Ik dacht eigenlijk dat je al geluk moest hebben om zo'n value latjes zelfs maar naar 1600MHz te krijgen of de timings te verlagen naar cl8 of dergelijk.
Maar ik heb er dan ook nog nooit leesvoer over opgezocht, dus het kan goed zijn dat ik daar totaal verkeerd zit (het boeit eigenlijk niet, want ja: nutteloos :unsure:).

Tis eigenlijk nog geen slecht idee om dat eens te testen met men valueram als ik me verveel :p.

assgoblin

Legacy Member
Allrighty dit wordt dan de finale set-up:

Azerty

Heb het geheugen aangepast en moest het nog niet in orde zijn zullen ze mij wel iets laten weten zeker? Ik was namelijk van plan om hem daar ook te laten assembleren (wel belachelijk duur - 59 euro + "1 jaar garantie" - wtf?)

mdgf

Legacy Member
Mjah, persoonlijk raad ik wel af om geassembleerde pc's te laten versturen vanuit nl, 59€ is belachelijk veel geld, maar het belangrijkste is dat er een veel grotere kans op problemen/schade is.

Koerierbedrijven durven wel eens smijten met dozen en dat heeft een geassembleerde pc niet zo graag, zeker niet met zo'n joekel van een cpu koeler (het zou niet de eerste keer zijn dat een mugen II verplooit toekomt).

Ik raadt ten zeerste aan van hem zelf te assembleren: goedkoper, leuker, simpel en minder kans op problemen door transport. Je moet echt geen raketgeleerde zijn om het te doen, ik vergelijk het eerder met een ikea kastje, maar dan simpeler (alles past maar op 1 manier, bij een kastje kun je nog vijzen verwisselen).

assgoblin

Legacy Member
Hmmmm, ja, ik twijfel nog... Woon voor't moment namelijk in Nederland zelf en zou hem hier kunnen laten verzenden naar een "afhaalpunt in de buurt" dus dat zou het risico wel wat verminderen.

On the other hand heb'k ook weinig zin om te wachten op tot die assemblage klaar is (kan soms lang duren heb ik gehoord). Heb al es een filmpje gecheckt over hoe een pc in elkaar steken en het ziet er inderdaad wel "te doen" uit.

Heb je er speciale tools voor nodig of gewoon een schroevendraaier? Zoja, welke maat ongeveer, en plat of kruis?

mdgf

Legacy Member
Enkel een standaard philips (kruisachtig) schroevendraaier zoals je er wss 10 hebt liggen. Verder gewoon je gezond verstand en jezelf ontladen aan iets geaard (bv pin in stopcontact).

https://www.beyondgaming.be/archive/hardware.21/computer-zelf-in-elkaar-steken-doenbaar.801537
Staan redelijk wat tips en links in, maar tbh alles wijst zichzelf uit. Enkel de cpu is wat onverwacht hard duwen, maar als hij er goed en horizontaal inzit kun je niet veel misdoen (desnoods haal je hem er weer uit en steek hem eropnieuw in).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan